ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152- 47/ 11
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 03 marca 2011 r.
zmieniające Zarządzenie nr OR.I-0152-359/08 Prezydenta Miasta Opola z dnia 31 grudnia 2008 r. w sprawie wprowadzenia Podręcznika Procedur
Na podstawie § 5 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadaniRegulaminuorganizacyjnego Urzędu Miasta Opola (z późn. zm.) postanawiam, co następuje:
§ 1
W Podręczniku procedur dla projektu Przebudowa wiaduktu i układu komunikacyjnego oraz remont wiaduktu żelbetowego w ciągu ul. Reymonta w Opolu, wprowadzonym Zarządzeniemnr OR.I-0152-359/08 Prezydenta Miasta Opola z dnia 31 grudnia 2008 r. procedura Archiwizacja dokumentów (pkt 3.6 Podręcznika procedur) otrzymuje następujące brzmienie:
Odpowiedzialny za procedurę w UM: Kierownicy komórek organizacyjnych zaangażowanych w realizację projektu
Odpowiedzialny za procedurę w MZD: Dyrektor MZD
Zgodnie z zapisami Umowy o dofinansowanie projektu beneficjent zobowiązuje się do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją projektu w swojej siedzibie do dnia
31 grudnia 2020 r. Instytucja Zarządzająca programem może przedłużyć ten termin informując o tym beneficjenta na piśmie przed upływem tego terminu.
W trakcie realizacji projektu wszystkie jednostki organizacyjne UM i MZD uczestniczące
w projekcie przechowują dokumentację bieżącą powstałą w trakcie obsługi projektu
w jednostkach macierzystych (tj. w miejscu ich powstania). W związku z powyższym dokumentacja znajdować się będzie:
- we właściwych działach Miejskiego Zarządu Dróg, Aleja Przyjaźni 9, 45-573 Opole;
- we właściwych Wydziałach Urzędu Miasta Opola (ul. Żeromskiego 3, Plac Wolności 7, Rynek – Ratusz)
Dokumentacja przechowywana jest w sposób uporządkowany, w opisanych i oznakowanych segregatorach / teczkach. Segregatory przechowywane są w zamykanych szafach. Każdy segregator oznakowany jest logo programu operacyjnego, logo Unii Europejskiej, nazwą
i numerem projektu. Ponadto każdy segregator zawiera odpowiednie oznaczenie zgodne
z Rzeczowym Wykazem Akt wraz z podaniem kategorii archiwalnej.
Po zakończeniu projektu dokumentacja:
- z właściwych działów MZD przekazana zostanie do Archiwum Zakładowego MZD
- z właściwych wydziałów UM przekazana zostanie do Archiwum Zakładowego UM
Przekazywanie dokumentacji przez właściwe Działy MZD oraz właściwe Wydziały UM do Archiwów Zakładowych następować będzie zgodnie z obowiązującymi w tych jednostkach zarządzeniami tj. zarządzeniami Dyrektora MZD w odniesieniu do dokumentów przechowywanych w MZD oraz Prezydenta Miasta Opola w odniesieniu do dokumentów przechowywanych w UM, dotyczących zadań i trybów postępowania z dokumentacją w tych instytucjach, w tym w szczególności:
§ Zarządzenie Nr OR.II-0152-4/2002 Prezydenta Miasta Opola z dnia 11.02.2002 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Urzędzie Miasta Opola
§ Zarządzenie Nr 15/2008 Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu z dnia 22.09.2008 r. r. w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego oraz zasad i trybu postępowania z dokumentacją w Miejskim Zarządzie Dróg w Opolu.
Ponadto bezwzględnie należy stosować zapisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011, nr 14 poz. 67).
§ 2
Wykonanie Zarządzenia powierzam następującym wydziałom Urzędu Miasta Opola:
1) ds. Europejskich i Planowania Rozwoju
2) Inwestycji Miejskich
3) Finansowo – Księgowemu
4) Budżetu
5) Administracyjno – Gospodarczemu
6) Organizacyjnemu
7) Kontroli Wewnętrznej i Audytu
8) Ochrony Środowiska i Rolnictwa
oraz Miejskiemu Zarządowi Dróg w Opolu.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
PREZYDENT MIASTA
Ryszard Zembaczyński