OŚR.6220.77.2021.MCH Opole, dnia 25 czerwca 2021r.
ZAWIADOMIENIE
Prezydenta Miasta Opola
Działając na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego [tekst jednolity Dz.U. 2021r. poz. 735], zwanej dalej ustawą Kpa oraz art. 49 ustawy Kpa, w związku z art. 74 ust.3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [t.j. Dz.U. 2021r. poz. 247 ze zm.],
zawiadamia się strony przedmiotowego postępowania administracyjnego,
prowadzonego w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa dróg w dzielnicy Sławice w Opolu”, iż w dniu 23 czerwca 2021r. wydana została decyzja nr OŚR.6220.77.2020.MCH z dnia 23.06.2021r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia jw.
Ponadto, informuje się iż przedmiotowe postępowanie nie mogło być zakończone w terminach określonych w art. 35 § 3 ustawy Kpa. W związku z powyższym, tut. Organ przedłużył prowadzenie postępowania w przedmiotowej sprawie w terminie do dnia 25 czerwca 2021r.
Przedmiotowa inwestycja przebiegać będzie od ul. Opolskiej - na wysokości obiektu inżynierskiego na cieku Glinka (Ryjec), w rejonie nieruchomości nr 7 przy ul. Opolskiej, dalej w kierunku południowym wzdłuż trasy cieku, następnie - w okolicy skrzyżowania z ulicą Sławicką, ul. Szczęśliwą i ul. Bierkowicką, nastąpi jej dowiązanie do istniejącej drogi gruntowej w rejonie cieku Prószkowski Potok.
Teren inwestycji na zasadniczej części opracowania nie jest objęty granicami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) obowiązujących na dzień dzisiejszy na terenie Opola. Jednakże, w rejonie projektowanego ronda inwestycja znajduje się na terenie na którym obowiązuje mpzp przyjęty Uchwałą Nr LVIII/649/06 Rady Miasta Opola z dnia 26 stycznia 2006r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie obwodnicy północnej - ulicy Północnej w Opolu.
Przedsięwzięcie realizowane będzie w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowywania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 1363 ze zm.).
Przedmiotowe postępowanie administracyjne prowadzone było na wniosek: Miejskiego Zarządu Dróg w Opolu z siedzibą przy ul. Firmowej 1 w Opolu, złożony poprzez pełnomocnika.
Stronami przedmiotowego postępowania jest wnioskodawca oraz podmioty, którym przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości zlokalizowanych na obszarze położonym w odległości 100 m od granicy terenu lokalizacji przedmiotowego przedsięwzięcia.
Informuję jednocześnie strony postępowania, iż od ww. decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Opola, w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od daty skutecznego dokonania niniejszego zawiadomienia, tj. do dnia 23 lipca 2021r. (włącznie).
Ww. termin wyznaczony został jako 28 dni od daty niniejszego zawiadomienia, co stanowi: 14 dni na skuteczne dokonanie się niniejszego zawiadomienia, czyli skuteczne przekazanie stronom informacji o wydanej decyzji (zgodnie z art.49 §2 Kpa) oraz kolejne 14 dni na wniesienie przez stronę odwołania od wydanej decyzji (zgodnie z art. 129 §2 Kpa).
Jednocześnie informuje się, że wydana decyzja oraz dokumentacja sprawy znajduje się w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, pok. 320; tel. 77 45 11 876. Z uwagi na trwający stan epidemii i wynikające z tego stanu ograniczenia w organizacji pracy urzędów, w celu zapoznania się z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy, prosi się o kontakt telefoniczny (tel. 77 45 11 876), mailowy (e-mail: osr@um.opole.pl) lub za pośrednictwem platformy PeUP i ePUAP.
z up. Prezydenta Miasta
Monika Czech-Tańczuk
Z-ca Naczelnika Wydziału
Ochrony Środowiska i Rolnictwa