PREZYDENT MIASTA OPOLA
ogłasza otwarty konkurs ofert
na powierzenie realizacji w 2013 roku zadań publicznych z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych skierowany do:
- organizacji pozarządowych w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.),
- osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
- stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
- spółdzielni socjalnych,
- spółek akcyjnych i spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz klubów sportowych będących spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127, poz. 857 ze zm.),
I. Rodzaje zadań i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację poszczególnych zadań w 2013 roku.
1. Profilaktyczna działalność informacyjna i edukacyjna w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, m.in. poprzez realizację programów zgodnych ze standardami jakości programów profilaktycznych opracowanych bądź rekomendowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie - 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),
2. Prowadzenie spotkań i zajęć psychoedukacyjnych mających na celu zwiększenie umiejętności wychowawczych rodziców- 15.000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100),
3. Wsparcie całorocznej pracy profilaktycznej i socjoterapeutycznej poprzez dofinansowanie realizacji programów alternatywnego spędzania czasu wolnego przez dzieci i młodzież podczas wakacji letnich – 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych),
4. Programy pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu, wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem i ich rodzin – 50.000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
5. Prowadzenie Klubu Abstynenta – 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100)
6. Prowadzenie interdyscyplinarnego zespołu diagnostyczno-terapeutycznego dla rodzin z problemem alkoholowym - 90.000 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),
7. Organizacja przedsięwzięć profilaktycznych pn. „Opolskie Dni Trzeźwości”, „Opolski Festiwal Spektakli Profilaktycznych”- 25.000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100),
8. Prowadzenie edukacji publicznej na temat działania alkoholu na organizm i ryzyka szkód wynikających z różnych wzorów spożywania alkoholu, w tym działania na rzecz przeciwdziałania nietrzeźwości kierowców.– 25.000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100),
9. Wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej. Działalność placówek wsparcia dziennego prowadzonych w formie:
1) opiekuńczej, w tym kół zainteresowań, świetlic, klubów i ognisk wychowawczych,
2) specjalistycznej,
3) pracy podwórkowej realizowanej przez wychowawcę.– 610.000 zł (słownie: sześćset dziesięć tysięcy złotych 00/100).
II. Zasady przyznawania dotacji i kryteria stosowane przy wyborze ofert.
1. Ocena możliwości realizacji zadania publicznego, w tym ocena kalkulacji kosztów:
1) zasoby lokalowe i sprzętowe oferenta,
2) zasoby kadrowe oferenta, kwalifikacje osób, które będą realizować zadanie,
3) doświadczenie i zapewnienie wysokiej jakości w realizacji zadań podobnego typu, w tym rekomendacje dla organizacji lub programu,
4) rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczania dotacji w latach poprzednich,
5) wymierne korzyści dla społeczności lokalnej – dostępność realizowanego zadania, czas trwania, przewidywana liczba odbiorców,
6) koszt realizacji zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania.
2. Ocena jakości merytorycznej zadania:
1) cele i założenia zadania,
2) adekwatność i opis planowanych działań,
3) monitoring, ewaluacja podejmowanych działań,
4) innowacyjność,
3. Konkurs zostanie rozstrzygnięty także w przypadku, gdy wpłynie jedna oferta.
4. Podana planowana wysokość środków finansowych na realizację zadań może ulec zmianie w wyniku przyjęcia przez Radę Miasta Opola uchwały w sprawie budżetu miasta Opola na 2013 rok. W związku z powyższym Prezydent Miasta Opola zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu rzeczowego i finansowego zadań objętych niniejszym konkursem.
5. Oferenci, których oferty zostały przyjęte są zobowiązani dostarczyć zaktualizowany preliminarz kosztów realizacji zadania uwzględniający zmiany zakresu rzeczowego i finansowego stosownie do przyznanych środków wraz z harmonogramem realizacji zadania.
6. Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert, organ administracji publicznej bez zbędnej zwłoki, zawiera umowy o powierzenie realizacji zadania publicznego z wyłonionymi organizacjami pozarządowymi lub podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
III. Termin i warunki realizacji zadania.
1. Realizacja zadania powinna nastąpić w terminie określonym w umowie o powierzeniu realizacji zadania publicznego, jednak nie później niż do dnia 30 listopada 2013 r.
2. Podmiot składający ofertę:
1) zamierza realizować zadanie na rzecz mieszkańców miasta Opola,
2) podczas realizacji zadania stosuje ustawę o ochronie danych osobowych oraz ustawę Prawo zamówień publicznych,
3) prowadzi działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem,
4) posiada kadrę i zasoby lokalowe odpowiednie do realizacji zadania,
5) umożliwi organowi zlecającemu sprawowanie kontroli realizacji zadania,
6) posiada szczegółowy program realizacji zadania zawierający:
a) harmonogram działań,
b) przewidywane efekty,
c) przewidywane ryzyko i sposób jego eliminowania,
d) ewaluację,
7) zobowiąże się do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy i rozliczenia dotacji zgodnie z ustalonymi warunkami.
IV. Termin składania ofert.
1. Oferty winny być złożone wraz z kompletem załączników:
- w teczce umożliwiającej dopięcie ich do segregatora (z wykluczeniem sposobu trwałego spinania dokumentów – bindowanie, zszywanie itp.) z oznaczeniem nazwy i adresu podmiotu,
- z dopiskiem „Konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego nr ... z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w 2013 roku”,
- w Biurze Organizacji Pozarządowych Urzędu Miasta Opola, 45-053 Opole, ul. Żeromskiego 3, pokój nr 106, w godzinach od 730 do 1530 lub przesłane na ten sam adres, w nieprzekraczalnym terminie 21 dni od daty ukazania się ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej, które stanowi ostatnie ogłoszenie dotyczące przedmiotowego konkursu,
- oferty, które wpłyną po tym terminie pozostają bez rozpatrzenia (liczy się data faktycznego wpływu oferty, a nie data nadania w placówce pocztowej itp.).
Termin składania ofert upływa w dniu 20 grudnia 2012 r.
2. Ogłoszenie o konkursie oraz szczegółowe warunki otwartego konkursu ofert zamieszczono na stronie internetowej Urzędu Miasta Opola www.opole.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Biurze Organizacji Pozarządowych przy ul. Żeromskiego 3, Opole.
3. Formularz oferty został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011r. Nr 6, poz. 25).
V. Tryb i termin dokonania wyboru ofert.
1. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U.z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.).
2. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w ciągu 20 dni po upływie terminu składania ofert.
3. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty:
1) przygotowane na formularzu zgodnym z obowiązującymi przepisami,
2) prawidłowo wypełnione,
3) zawierające komplet niezbędnych załączników,
4) złożone w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu konkursowym.
4. Oferty konkursowe opiniuje powołana przez Prezydenta Miasta Opola Komisja Konkursowa. Po zatwierdzeniu przez Prezydenta Miasta Opola protokołu z prac Komisji zawarte w nim opinie stają się ostateczne.
5. Lista podmiotów, które otrzymają dotację na realizację zadania zostanie opublikowana na stronie internetowej Urzędu Miasta Opola www.opole.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Biurze Organizacji Pozarządowych przy
ul. Żeromskiego 3, Opole.
6. Od decyzji Prezydenta Miasta Opola podmiotowi biorącemu udział w konkursie nie przysługuje odwołanie.
7. Do oferty należy dołączyć kserokopię aktualnego statutu.
8. Kserokopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem.
9. W przypadku ubiegania się o dotację na powierzenie realizacji kilku zadań konkursowych należy złożyć oddzielne wnioski ofertowe na każde zadanie odrębnie wraz z wymaganymi załącznikami.
10. Prezydent Miasta Opola może uzależnić rozpatrzenie oferty od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień i dokumentów.
VI. Zadania publiczne tego samego rodzaju zrealizowane w latach 2011-2012 przez organ administracji publicznej oraz związane z nimi koszty.
Rok 2011
Rok 2012
lp.
|
Nazwa oferenta
|
Nazwa zadania
|
Wysokość
przyznanej dotacji
|
1
|
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży SERCE DLA SERCA
|
Maski zostawimy na scenie – II Opolski festiwal spektakli profilaktycznych
|
15.000 zł
|
2
|
Opolskie Towarzystwo Krzewienia Kultury Fizycznej
|
Postaw na Rodzinę
|
15.000 zł
|
3
|
Diecezjalna Fundacja Ochrony Życia
|
Grając – wygramy. Program organizacji zajęć muzycznych dla dzieci i młodzieży
|
6.000 zł
|
4
|
Towarzystwo Alternatywnego Kształcenia
|
Dobre Miejsce – Pracownia Terapeutyczna
|
14.000 zł
|
5
|
Stowarzyszenie „Piętnastka”
|
Konkursy rekreacyjno-sprawnościowe dla dzieci i młodzieży ze świetlic profilaktyczno-wychowawczych w ramach profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
|
8.000 zł
|
6
|
Fundacja Pro Lege
|
Projekt edukacyjny – już małe dziecko wie
|
10.000 zł
|
7
|
Fundacja Pro Lege
|
W Opolu chcę żyć, mieszkać i uczyć się bezpiecznie
|
7.000 zł
|
8
|
Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie „Arka w mieście”
|
Twórczy rozwój – alternatywa uzależnień
|
10.000 zł
|
9
|
Stowarzyszenie na rzecz twórczego Rozwoju „Mały książę”
|
Zagospodarowanie czasu wolnego dzieciom i młodzieży poprzez aktywizację sportowo-rekreacyjną i społeczno-kulturalną
|
5.000 zł
|
10
|
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom, Młodzieży i ich Rodzinom ELPIS
|
Wygrajmy razem
|
10.000 zł
|
11
|
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży SERCE DLA SERCA
|
Młodzieżowa i Dziecięca Alternatywa
|
60.000 zł
|
12
|
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom, Młodzieży i ich Rodzinom ELPIS
|
Jesteśmy wyjątkowi – gramy w jednej drużynie
|
56.000 zł
|
13
|
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
|
DRZWI – program opiekuńczo-wychowawczy, profilaktyczny i socjoterapeutyczny dla dzieci z dzielnicy Nowa Wieś Królewska – świetlica Fabryka Marzeń
|
50.000 zł
|
14
|
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
|
DRZWI – program profilaktyczny, opiekuńczo-wychowawczy i socjoterapeutyczny dla dzieci z osiedla Armii Krajowej – świetlica Iskierka
|
50.000 zł
|
15
|
Chrześcijańska Służba Charytatywna
|
Organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży poprzez prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i warsztatów ogólnorozwojowych w świetlicy środowiskowej GARAŻ
|
65.000 zł
|
16
|
Stowarzyszenie na rzecz integracji środowiska lokalnego Chciej chcieć
|
Chciej Chcieć – program opiekuńczo-wychowawczy, edukacyjny i profilaktyczny dla dzieci i młodzieży
|
60.000 zł
|
17
|
Fundacja Pomocy Dzieciom i Rodzinie HORYZONT
|
Prowadzenie świetlicy środowiskowej OAZA
|
60.000 zł
|
18
|
Fundacja Pomocy Dzieciom „Bądź Dobroczyńcą”
|
My się nie nudzimy – do Parasola chodzimy
|
70.000 zł
|
19
|
Fundacja Pomocy Dzieciom „Bądź Dobroczyńcą”
|
Pełni spełnienia – bez uzależnienia. Świetlica Promyk
|
55.050 zł
|
20
|
Stowarzyszenie IMMACULATA
|
Dobre Cegiełki
|
73.950 zł
|
21
|
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
|
Porady prawne - Bona fides
|
7.400 zł
|
22
|
Stowarzyszenie „Zagubieni w świecie”
|
Poradnictwo prawne
|
9.040 zł
|
23
|
Fundacja Pomocy Dzieciom „Bądź Dobroczyńcą”
|
Poradnictwo prawne
|
13.560 zł
|
24
|
Diecezjalna Fundacja Ochrony Życia
|
W tę samą stronę
|
12.500 zł
|
25
|
Stowarzyszenie Quisisana
|
Programy pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu, wykluczonych społecznie lub zagrożonych wykluczeniem i ich rodzin
|
20.280 zł
|
26
|
Stowarzyszenie „Zagubieni w świecie”
|
Prowadzenie dodatkowych programów terapeutycznych dla osób uzależnionych od alkoholu i ich rodzin w zakresie współuzależnienia i syndromu DDA
|
17.220 zł
|
27
|
Opolskie Stowarzyszenie Abstynenckie „Zawsze Razem”
|
Prowadzenie Klubu Abstynenta
|
10.000 zł
|
28
|
Diecezjalna Fundacja Ochrony Życia
|
W trosce o rodzinę
|
100.000 zł
|
|
29
|
Radio Plus
|
Picie albo życie ? Masz wybór. Audycje Danuty Starzec na antenie Radia PLUS
|
6.000 zł
|
30
|
Fundacja Pro Lege
|
Kampania profilaktyczna „Odpowiedzialny kierowca”
|
12.000 zł
|
31
|
Stowarzyszenie „Zagubieni w świecie”
|
Piłeś, nie jedź – program psychoeduakcyjny dla przyszłych kierowców
|
12.000 zł
|
32
|
Radio Plus
|
Nie wiesz za co dostałeś ? Co warto wiedzieć o przemocy w rodzinie ? Audycje Danuty Starzec na antenie Radia PLUS
|
3.200 zł
|
33
|
Stowarzyszenie „Zagubieni w świecie”
|
Kwiat pustyni – program dla kobiet (współuzależnionych, ofiar przemocy, uzależnionych po leczeniu)
|
9.800 zł
|
34
|
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom, Młodzieży i ich Rodzinom ELPIS
|
Super mama, super tata – super rodzina
|
5.300 zł
|
35
|
Fundacja OFF Kobiety na rzecz społeczeństwa obywatelskiego
|
Mamoteka bis
|
4.500 zł
|
36
|
Stowarzyszenie „Zagubieni w świecie”
|
Dobra rozmowa – spotkania mediacyjne
|
5.950 zł
|
37
|
Fundacja Pomocy Dzieciom „Bądź Dobroczyńcą”
|
Prowadzenie programów edukacyjnych adresowanych do rodziców zwiększających ich kompetencje wychowawcze w obszarze profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci
|
9.250 zł
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|