logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

 

URZĘDU MIASTA OPOLA

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

 

 

 

 

DZIAŁ I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

DZIAŁ II

 

ZASADY KIEROWANIA URZĘDEM

 

 

Rozdział 1

 

Kierownictwo Urzędu

 

 

Rozdział 2

 

Zasady podpisywania dokumentów

 

 

DZIAŁ III

 

ORGANIZACJA URZĘDU

 

 

Rozdział 1

 

Struktura organizacyjna Urzędu

 

 

Rozdział 2

 

Naczelnicy wydziałów

 

 

Rozdział 3

 

Zadania wspólne wydziałów

 

 

Rozdział 4

 

Zasady realizacji zadań

 

 

Rozdział 5

 

Zakresy działania wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy

 

 

DZIAŁ IV

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

 


 

DZIAŁ I

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

§ 1

 

 

1.       Regulamin organizacyjny zwany dalej Regulaminem ustala organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Miasta Opola.

 

2.       Regulamin dotyczy wszystkich stanowisk pracy oraz wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu.

 

3.       Postanowienia Regulaminu nie obejmują miejskich jednostek organizacyjnych oraz powiatowych służb, inspekcji i straży, co do których obowiązują przepisy i ustalenia odrębne.

 

 

§ 2

 

 

1.       Użyte w Regulaminie następujące określenia oznaczają:

 

1)      Miasto – gminę - miasto na prawach powiatu Opole,

 

2)      Rada – Radę Miasta Opola,

 

3)      Prezydent – Prezydenta Miasta Opola,

 

4)      Urząd – Urząd Miasta Opola,

 

5)      kierownictwo – Prezydenta, powołanych przez Prezydenta zastępców Prezydenta oraz powołanych przez Radę Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta,

 

6)      wydział – samodzielną komórkę organizacyjną Urzędu (wydział, biuro, samodzielny referat, Urząd Stanu Cywilnego, Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności, Zespół Radców Prawnych),

 

7)      samodzielne stanowisko pracy - Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Rzecznika Prasowego Prezydenta, Asystenta Prezydenta, Służbę BHP,

 

8)      naczelnik – osobę kierującą wydziałem, z wyjątkiem koordynatora Zespołu Radców Prawnych,

 

9)      szkoła – przedszkole, publiczną szkołę podstawową, gimnazjum lub szkołę ponadgimnazjalną, prowadzone przez Miasto Opole.

 

2.       Używane skróty oznaczają:

 

1)      FS – Fundusz Spójności,

 

2)      JRP – Jednostka Realizująca Projekt,

 

3)      BHP – Bezpieczeństwo i Higiena Pracy.

 

 

§ 3

 

 

Urząd realizuje zadania:

 

1)      własne gminy i miasta na prawach powiatu,

 

2)      z zakresu administracji rządowej zlecone ustawami,

 

3)      powierzone na podstawie porozumień zawartych z jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej,

 

4)      wynikające z ustaw szczególnych,

 

5)      wynikające z aktów prawnych wydawanych przez Radę i Prezydenta.

 

 

DZIAŁ II

 

ZASADY KIEROWANIA URZĘDEM

 

 

Rozdział 1

 

Kierownictwo Urzędu

 

 

§ 4

 

 

1.       Kierownikiem Urzędu jest Prezydent.

 

2.       Prezydent kieruje Urzędem przy pomocy zastępców Prezydenta, Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta.

 

3.       Prezydent określa podział nadzoru kierownictwa nad wydziałami Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi  w drodze zarządzenia.

 

4.       W czasie nieobecności Prezydenta, zastępuje go wyznaczony zastępca na podstawie pisemnego upoważnienia.

 

 

§ 5

 

 

Do zadań Prezydenta jako kierownika Urzędu należy:

 

1)       zapewnienie wykonywania zadań wynikających z przepisów prawa,

 

2)       zapewnienie realizacji zadań Urzędu określonych w Regulaminie organizacyjnym,

 

3)       zapewnienie skutecznej kontroli realizacji ustalonych zadań i przestrzegania przepisów prawa,

 

4)       organizacja i zapewnienie funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej w Urzędzie oraz miejskich jednostkach organizacyjnych, określonego w Regulaminie kontroli,

 

5)       dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności między swych zastępców, Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta, koordynowanie ich działalności i przy ich pomocy nadzorowanie i kierowanie pracą naczelników wydziałów,

 

6)       określenie wykazu stanowisk kierowniczych w wydziałach w drodze decyzji,

 

7)       wydawanie przepisów związanych z organizacją i funkcjonowaniem Urzędu,

 

8)       ustalenie zasad porządku i dyscypliny pracy w Regulaminie pracy,

 

9)       realizacja zadań polityki kadrowej, dbanie o należyty dobór pracowników i podnoszenie ich kwalifikacji,

 

10)    ustalenie zasad nagradzania pracowników Urzędu w Regulaminie nagród,

 

11)    określanie dni i godzin pracy Urzędu w drodze zarządzenia,

 

12)    powoływanie zespołów roboczych.

 

 

§ 6

 

 

Zastępcy Prezydenta w powierzonym im zakresie koordynują i nadzorują wykonywanie zadań przez wydziały i miejskie jednostki organizacyjne.

 

 

§ 7

 

 

1.       Sekretarz Miasta zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu oraz prowadzi inne powierzone sprawy w zakresie ustalonym przez Prezydenta, w szczególności:

 

1)      nadzorowanie organizacji pracy Urzędu,

 

2)      przyjmowanie ustnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,

 

3)      koordynowanie prac związanych z wyborami.

 

2.       Sekretarz Miasta pełni funkcję Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością.

 

 

§ 8

 

 

1.       Skarbnik Miasta organizuje i nadzoruje opracowywanie projektu budżetu, zapewnia prawidłową jego realizację i czuwa nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej.

 

2.       Do zadań Skarbnika Miasta w szczególności należy:

 

1)      prowadzenie gospodarki finansowej Miasta polegającej zwłaszcza na wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi i zapewnianiu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Miasto,

 

2)      analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji Miasta,

 

3)      dokonywanie kontroli finansowych, ustalanie obiegu dokumentów finansowych,

 

4)      prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający ochronę mienia będącego w posiadaniu Miasta oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,

 

5)      udzielanie kontrasygnaty oraz informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty,

 

6)      ścisła współpraca z Pełnomocnikiem ds. Realizacji Projektu FS w zakresie spraw finansowo - księgowych związanych z realizacją Projektu pn.

Nazwa dokumentu: Regulamin Organizacyjny Urzędu
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Guła
Data wytworzenia informacji: 2003-06-19 09:36:44
Data udostępnienia informacji: 2003-06-19 09:36:44
Data ostatniej aktualizacji: 2006-08-02 14:05:40

Wersja do wydruku...

corner   corner