Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8
im. Gustawa Morcinka
w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8 im. Gustawa Morcinka
- adres: 45 – 705 Opole, ul. Bonczyka 13
- numer tel/fax: 077/ 4742887
- dyrektor: mgr Małgorzata Bagińska
- wicedyrektor: brak
- główny księgowy: mgr Daniela Dyl
- kierownik gospodarczy: mgr Teresa Szpulak
- podmiot udostępniający dane: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8 w Opolu
- odpowiedzialny za treść: mgr Małgorzata Bagińska
Majątek na dzień 31.12.2013 r.:
- budynek i boisko 653.048,62 zł
- ogrodzenie 15.339,98 zł
- wyposażenie 225.218,77 zł
- zbiór biblioteczny 50.920,36 zł
Plan wydatków budżetowych na rok 2014:
Dział 801
Rozdział 80101
Wydatki ogółem 1.425.614 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne 1.188.560 zł
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 2.500 zł
- wydatki związane z realizacja zadań statutowych 234.554 zł
w tym m.in. :
zakup energii 114.300 zł
zakup usług remontowych 6.900 zł
zakup usług pozostałych 12.600 zł
odpis na ZFŚS 61.800 zł
Dział 854
Rozdział 85401
Wydatki ogółem 145.600 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne 129.600 zł
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 400 zł
- wydatki związane z realizacja zadań statutowych 15.600 zł
w tym m.in. :
zakup energii 5.100 zł
zakup usług pozostałych 500 zł
odpis na ZFŚS 7.400 zł
Plan finansowy wydzielonego rachunku dochodów na rok 2014:
Dział 801 Rozdział 80101
Przychody własne ogółem 26.300 zł
w tym:
- wpływy z różnych opłat 300 zł
- dochody z najmu 25.200 zł
- odsetki 800 zł
Wykaz regulaminów:
· REGULAMIN PRACY PSP 8
· REGULAMIN KONTROLI ZARZĄDCZEJ
· REGULAMIN ORGANIZACYJNY
· REGULAMIN TWORZENIA I GOSPODAROWANIA ŚRODKAMI ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH
· REGULAMIN TWORZENIA I GOSPODAROWANIA ŚRODKAMI ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ZDROWOTNEGO
· REGULAMIN PRZYZNAWANIA NAGRODY DYREKTORA( dot. nauczycieli)
· REGULAMIN NAGRÓD PRACOWNIKÓW NIE BĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI
· REGULAMIN PREMIOWANIA PRACOWNIKÓW NIE BĘDĄCYCH NAUCZYCIELAMI ZATRUDNIONYMI W PSP 8
· REGULAMIN WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH ZATRUDNIONYCH W PSP NR 8
· REGULAMIN PRACY RADY PEDAGOGICZNEJ W PSP 8
· REGULAMIN NAUCZYCIELA DYŻURNEGO
· REGULAMIN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W PSP 8
· REGULAMIN PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ W PSP 8
· REGULAMIN NADAWANIA UCZNIOM TYTUŁU OPOLSKIEGO ORŁA
· REGULAMIN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
· REGULAMIN RADY RODZICÓW W PSP 8
· REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZEDNICZE W PSP NR 8
· REGULAMIN DOKONYWANIA OCENY PRACOWNIKÓW SAMORZĄDOWYCH W PSP NR 8
· REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZEPROWADZAJĄCEJ POSTĘPOWANIE KWALIFIKACYJNE NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
· PROCEDURA DOKONYWANIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA W PSP NR 8
· PROCEDURY PRZYZNAWANIA PRZEZ DYREKTORA DODATKU MOTYWACYJNEGO NAUCZYCIELOM W PSP NR 8
· PROCEDURY AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI W PSP NR 8
· PROCEDURA DOPUSZCZANIA PROGRAMÓW NAUCZANIA DO UŻYTKU SZKOLNEGO W PSP NR 8
· PROCEDURA POSTĘPOWANIA W SYTUACJI ZAISTNIENIA WYPADKU UCZNIA W PSP NR 8
· ZASADY KORZYSTANIA Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH OBOWIĄZUJĄCYCH W PSP NR 8
· PROCEDURY WPROWADZANIA I PRZEKAZYWANIA DANYCH W SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
· PROCEDURA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
· KRYTERIA RUCHU KADROWEGO W PSP NR 8 ( dot. nauczycieli)
· INSTRUKCJA OBIEGU DOKUMENTÓW
· INSTRUKCJA W SPRAWIE ZASAD I TRYBU PRZEPROWADZANIA INWENTARYZACJI W JEDNOSTCE OŚWIATOWEJ OBJĘTEJ OBSŁUGĄ FINANSOWO KSIĘGOWĄ W PSP 8
· INSTRUKCJA PRZECIWPOŻAROWA
· INSTRUKCJA EWAUKACJI
· INSTRUKCJA W SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH
- Regulamin Zespołów Nauczycielskich w Publicznej Szkole
Podstawowej nr 8 w Opolu
- Procedura Monitorowania Realizacji Podstawy Programowej
w Publicznej Szkole Podstawowej nr 8 w Opolu,
- Procedura Egzekwowania Obowiązku Szkolnego w Publicznej Szkole
Podstawowej nr 8 w Opolu,
- Instrukcja Zarządzania Systemem Informatycznym Służącym do
Przetwarzania Danych Osobowych w Publicznej Szkole
Podstawowej nr 8 w Opolu
- Instrukcja Wydawania Posiłków w Publicznej Szkole Podstawowej nr 8
w Opolu,
- Polityka Bezpieczeństwa w Zakresie Zarządzania Systemem Informatycznym
Służącym do Przetwarzania Danych Osobowych w Publicznej Szkole
Podstawowej nr 8 w Opolu,
- Regulamin Rekrutacji Uczniów do Klas Pierwszych w Publicznej Szkole
Podstawowej nr 8,
- Regulamin Pracy Komisji Rekrutacyjnej w Publicznej Szkole
Podstawowej nr 8 w Opolu
Wszystkie wymienione regulaminy są udostępniane w sekretariacie Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 8 w Opolu.
Rejestry, ewidencje, archiwa:
· rejestr wzorów pieczęci użytkowanych w szkole,
· rejestr pism przychodzących i wychodzących
· księga druków ścisłego zarachowania – rejestr wydanych świadectw szkolnych,
· księga druków ścisłego zarachowania – rejestr wydanych duplikatów świadectw,
· księga absolwenta – ewidencja wydanych zaświadczeń z OKE,
· rejestr wydanych legitymacji szkolnych, kart rowerowych, legitymacji PKS
i PKP dla nauczycieli,
· księga uczniów,
· księga ewidencji dzieci i młodzieży,
· arkusze ocen,
· dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne,
· jednolity rzeczowy wykaz akt dla szkół i placówek zatwierdzony przez Archiwum Państwowe w Opolu, dn. 9.03.2001 r. , podległych Kuratorium Oświaty w Opolu,
· rejestr zatrudnionych (nauczycieli, administracji i obsługi),
· rejestr zwolnionych (nauczycieli, administracji i obsługi),
· rejestr udzielonych urlopów dla poratowania zdrowia (nauczyciele),
· rejestr osób przechodzących na emeryturę lub rentę,
· rejestr zatrudnionych emerytów i rencistów,
· rejestr aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczycieli,
· rejestr świadczeń przyznanych z Funduszu Socjalnego i Zdrowotnego,
· ewidencja wyjść w godzinach pracy (służbowo – nauczyciele i pozostali pracownicy),
· ewidencja wyjść w godzinach pracy (prywatnie - pracownicy niepedagogiczni),
· rejestr wydawanych delegacji służbowych,
· rejestr wydawanych biletów MPK pracownikom (wyjścia służbowe),
· ewidencja przyjmowanych telefonogramów,
· rejestr rozmów telefonicznych (służbowych i prywatnych),
· ewidencja przeprowadzanych kontroli wewnętrznych w placówce,
· księga (rejestr) kontroli zewnętrznych szkoły,
· rejestr czeków gotówkowych,
· rejestr obrotów i sald,
· rejestr umów zleceń,
· rejestr KW i KP,
· księga inwentarzowa środków trwałych,
· dziennik księgowań,
· rejestr wydawania zaświadczeń o zarobkach,
· książka kontroli sanitarnej,
· książka obiektu budowlanego,
· ewidencja szkoleń z zakresu BHP i higieny pracy,
· kartoteki/ewidencja wydawanej odzieży roboczej i ochronnej,
· rejestr wypadków pracowników w drodze do pracy lub z pracy,
· rejestr wypadków pracowników przy pracy,
· księgi protokołów z posiedzeń Rady Pedagogicznej,
· rejestr Uchwał Rady Pedagogicznej,
· księgi protokołów z posiedzeń Rady Rodziców,
· księgi protokołów z posiedzeń zespołów wychowawczych,
· ewidencja uczniów objętych dozorem kuratora sądowego,
· ewidencja dzieci korzystających pomocy materialnej,
· rejestr wypożyczeń książek,
· ewidencja zbiorów bibliotecznych,
· rejestr ubytków bibliotecznych,
· ewidencja kart zdrowia uczniów,
· książka zabiegów,
Dokumentacja przechowywana w archiwum zakładowym:
·
- arkusze ocen absolwentów (rocznik 1989 – 1993 )
- dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne (2009/2012)(2012/2013)(2013/2014)
- protokóły z posiedzeń Komisji socjalnej( 2008- 2012)(2013)
- księgi protokołów Rad Pedagogicznych( 2000 – 2010)(2011-2013)
- rachunkowość (2001-2003)(2004-...)
- dokumentacja inwentaryzacyjna ( 2007 i 2010 )
Zamówienia publiczne:
Obecnie Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 w Opolu nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.
Kontrole:
Termin kontroli:
|
Instytucja kontrolująca
|
Cel kontroli
|
07.11.2011
|
Kuratorium Oświaty
w Opolu
|
Urzędowa kontrola żywności i punktu wydawania posiłków.
|
23.03.2011 r.
|
Prezydent Miasta Opola
Inspektor ds. BHP
Główny Specjalista ds. bezpieczeństwa
|
Rejestr wypadków uczniów, dokumentacja wycieczek i zielonych szkół.
Przeglądy instalacyjne obiektu i jego otoczenia.
Sanitariaty szkolne.
|
16.11.2011 r.
|
Państwowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Opolu
|
Kontrola bieżąca stanu sanitarnego pomieszczeń pracowniczych i dla uczniów, ławki, krzesła, certyfikaty.
|
14.06.2012 r.
|
Kuratorium Oświaty
w Opolu
|
Monitorowanie/ pilotaż projektu, arkusze kontroli w zakresie obowiązku szkolnego
|
15.12.2012 r. 16.12.2012 r.
|
Państwowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Opolu
|
Pomiar wzrostu uczniów, ławek i krzeseł.
|
18.12.2012 r.
|
ZUS w Opolu
Inspektor kontroli
|
Prawidłowość obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek,
świadczenia emerytalne i rentowe, wystawianie zaświadczeń do celów ubezpieczeń społecznych.
|
12.09.2013 r.
|
Prezydent Miasta Opola
Inspektor ds. kontroli finansowej
|
Prawidłowość gospodarowania środków ZFŚS 2010/2012
|
29.01.2014 r.
|
Państwowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Opolu
|
Kontrola bieżącego stanu sanitarnego pomieszczeń szkoły.
Ocena podziału godzin zajęć lekcyjnych.
|
11.02.2014 r.
|
Państwowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Opolu
|
Ocena realizacji programu edukacji antynikotynowej dla uczniów kl. I –III szkół podstawowych ”Nie pal przy mnie proszę”.
Ocena realizacji programu edukacyjnego „Trzymaj Formę”
|
14.03.2014 r.
|
Kuratorium Oświaty w Opolu
|
Monitoring przygotowania szkoły na przyjęcie dzieci 6 – letnich.
|
04.04.2014r. |
Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykołów Rolno - Spożywczych w Opolu |
Kontrola ex-post krzżową. Dotyczy programu "Owoce w szkole" i dopłaty do spożycia mleka oraz przetworówmlecznych w placówkach oświatowych. |
27-29.04.2014r. |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Ewalucja zewnętrzna - całościowa. |
05-06.05.2014r. |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Ewalucja zewnętrzna - całościowa. |
13.06.2014r. |
Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno - Spożywczych w Opolu |
Kontrola ex-post krzyżową. Dotyczy programu "Owoce w szkole" i dopłaty do spożycia mleka oraz przetworów mlecznych w placówkach oświatowych. |
16.06.2014r. |
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Opolu |
Utrzymanie obektów budowlanych szkoły. |
09.03.2015r. |
Państwowy Inspektorat Sanitarny w Opolu |
Dotyczy oceny realizacji programu edukacyjnego "Trzymaj Formę". |
15.06.2015r. |
Kuratorium Oświaty w Opolu |
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora szkoły.
Przestrzeganie prawa w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków w szkole.
|
Protokoły z przeprowadzonych kontroli są dostępne w sekretariacie szkoły.
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
Miejsce przyjmowania interesantów
|
dni
|
godziny
|
1. Sekretariat szkolny
|
od poniedziałku
do piątku
( w dni robocze)
|
7.00 – 15.00
|
2. Gabinet dyrektora
|
a) od poniedziałku do piątku oraz
b) w dni spotkań nauczycieli z rodzicami (wywiadówki, zebrania, konsultacje)
|
8.00 – 16.00
16.00 – 20.00
|
3. Księgowość
|
od poniedziałku
do piątku
|
8.00 – 15.00
|
4. Pokój nauczycielski, sale lekcyjne:
- pedagog szkolny,
- nauczyciele
|
poniedziałek wtorek środa czwartek piątek w dni wywiadówek, spotkań konsultacji
ustalone terminy wywiadówek, zebrań, konsultacji
|
10.00 - 16,00 8.00 – 16.00 9.00 – 13.30 8.00- 13.30 8.45 - 12.30
wg harmonogramu ustalonego na rok szkolny
|
Protokoły z przeprowadzonych kontroli są dostępne w sekretariacie szkoły.
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
W placówce obowiązuje Instrukcja kancelaryjna obiegu dokumentów.
Sprawy zgłaszane ustnie odnotowuje się w formie notatki służbowej lub stosuje się właściwą adnotację w protokołach zespołów, dziennikach , teczkach aktowych i jeśli nie wymagają konsultacji z osobami z zewnątrz lub z instytucjami – są załatwiane bezzwłocznie tj. tego samego dnia lub następnego, najdalej do 7 dni.
Sprawy zgłaszane na piśmie podlegają rejestracji w dzienniku korespondencji oraz stawia się na nich datę wpływu do placówki. Dyrektor umieszcza na piśmie adnotację, z której wynika kto ma sprawę załatwić, w jakim terminie, z kim skonsultować, podaje również własną propozycję załatwienia sprawy. Następnie pismom nadaje się numery z jednolitego rzeczowego wykazu akt i przekazuje za pokwitowaniem, według kompetencji, pracownikom do załatwienia.
Odpowiedź, udzielana na piśmie, podpisana przez dyrektora, przechodzi przez dziennik korespondencji wychodzącej, zawiera podstawę prawną i sposób odwołania się. Ważne sprawy są wysyłane listami poleconymi lub jeśli interesant odbiera osobiście – to kwituje odbiór.
Sprawy zgłaszane na piśmie są załatwiane w terminie od 7 do 14 dni, natomiast jeżeli wymagają postępowania wyjaśniającego: czasu, konsultacji z innymi instytucjami lub osobami np. Wydział Oświaty UM, Kuratorium, MOPR, Kurator Sądowy, Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, Radca Prawny..., są załatwiane w terminie od 7 dni do 2 miesięcy. O wydłużeniu terminu udzielenia odpowiedzi, zainteresowany jest każdorazowo powiadamiany.
Wszystkie sprawy są załatwiane według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.