URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. dotacji na ochronę środowiska
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe o kierunku:
ochrona środowiska, inżynieria środowiska, ekonomia, kierunki przyrodnicze, leśnictwo
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy – co najmniej 1 rok
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy
o samorządzie gminnym
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i kontroli finansowej; ekonomii; prawa ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne
z zakresu ochrony środowiska
i zamówień publicznych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) Wskazane doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z ochroną środowiska lub finansowaniem ochrony środowiska. Wskazane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej lub w jednostkach związanych z finansowaniem ochrony środowiska.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) Dobra znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska - głównie: fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, ochrona powietrza (szczególnie ustawy Prawo ochrony środowiska), przepisów
z zakresu finansów - głównie ustawy o finansach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem finansów jednostek samorządu terytorialnego, umiejętność analizy dokumentów finansowo – księgowych, znajomość przepisów z zakresu pomocy publicznej (głównie ustawy o postępowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej), a także rozporządzeń wykonawczych, ustawy Prawo zamówień publicznych; ustawy o samorządzie gminnym; ustawy o samorządzie powiatowym; Statutu Miasta Opola; przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
h) Dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
i) Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows), ze szczególnym uwzględnieniem arkuszy kalkulacyjnych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
k) Wskazana znajomość przepisów
o zagospodarowaniu przestrzennym
i przepisów prawa budowlanego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
l) Umiejętność analizy dokumentacji konkursowej z funduszy ochrony środowiska, obliczania efektu ekologicznego dla realizowanych przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska oraz efektywnego
i kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
m) obowiązkowość, odpowiedzialność
za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy
w zespole.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska i planach gospodarki odpadami, opiniowanie projektów programów ochrony środowiska i planów gospodarki odpadami, opracowywanych przez inne jednostki oraz przygotowywanie danych do sprawozdań - w zakresie ochrony powietrza i OZE.
2. Opracowywanie projektów i realizacja uchwał Rady dotyczących udzielania dofinansowania na przedsięwzięcia z zakresu ochrony powietrza i OZE w ramach realizacji Programu ograniczenia niskiej emisji na terenie miasta Opola, w tym programu Likwidacji niskiej emisji wspierającej wzrost efektywności energetycznej i rozwój rozproszonych odnawialnych źródeł energii (KAWKA),
3. Opracowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta w sprawach ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie dotacji na realizację zadań z zakresu ochrony powietrza i OZE, powołania komisji opiniujących wnioski itp.,
4. Przygotowywanie dokumentacji dla ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie dotacji celowej na realizację zadań związanych z ochroną powietrza i OZE w danym roku.
5. Weryfikacja przyjętych wniosków pod względem formalnym i merytorycznym.
6. Korespondencja z wnioskodawcami w sprawie wymaganej dokumentacji oraz przeprowadzanie kontroli zgodności złożonych dokumentów ze stanem faktycznym (okresowe kontrole, oględziny w terenie).
7. Sporządzanie projektów umów o udzieleniu dotacji celowej na realizację ww. zadań.
8. Analiza i weryfikacja wniosków o rozliczenie dotacji po realizacji zadania przez beneficjentów.
9. Opracowywanie wytycznych do SIWZ, projektów umów, nadzór i odbiór prac związanych
z opracowywaniem inwentaryzacji źródeł emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz baz danych, a także prowadzenie baz danych i ich aktualizacja.
10. Obsługa budżetu Wydziału w zakresie przygotowywania projektu planu rocznych przychodów
i wydatków, bieżącego ewidencjonowania wydatków oraz opracowywania sprawozdań.
11. Monitorowanie dysponowania środkami finansowymi Wydziału określonymi w budżecie zadań bieżących oraz proponowanie zmian budżetowych przy współpracy w tym zakresie z pozostałymi referatami i stanowiskami.
12. Współdziałanie z innymi wydziałami w zakresie realizacji zadań bieżących określonych w budżecie Miasta.
13. Sprawdzanie i parafowanie projektów umów/zleceń/porozumień oraz potwierdzanie finansowe zaangażowanych środków,
14. Uczestnictwo w posiedzeniach Komisji ds. opiniowania wniosków o przyznanie środków na zadania z zakresu ochrony środowiska, przygotowywanie materiałów i sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji.
15. Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów w zakresie ochrony środowiska.
16. Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony powietrza i OZE.
17. Prowadzenie edukacji ekologicznej społeczeństwa w zakresie ograniczania niskiej emisji (m.in. w ramach programu „KAWKA”).
18. Opracowywanie materiałów/ogłoszeń na stronę internetową http://www.opole.pl/ekologia/ o realizowanych przez referat dotacjach, akcjach edukacyjnych i ich aktualizacja, prowadzenie serwisów tematycznych z zakresu ochrony powietrza.
19. Prowadzenie:
1) elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań
na swoim stanowisku pracy,
2) publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji
o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta (w swoim zakresie).
20. Wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej związanych z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
21. Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie zadań Referatu, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji.
22. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
23. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
24. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
25. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
26. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady
i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
27. Współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
28. Udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Referatu.
29. Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
30. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
31. Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu.
32. Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
33. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt
z klientami, codzienny kontakt telefoniczny.
5. W miesiącu maju wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł
2,11 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135) oraz ustawą
z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1202.)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. dotacji na ochronę środowiska w terminie do dnia 11 lipca 2016 r. (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP), decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.