logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.134.2014
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 23 grudnia 2014  r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) – ustalam, co następuje:

§ 1

W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionym zarządzeniami Prezydenta Miasta Opola Nr: OR.I-0152-125/06 z dnia 29 września 2006 r., OR.I-0152-131/06 z dnia 24 października 2006 r., OR.I-0152-20/07 z dnia 26 stycznia 2007 r., OR.I-0152-44/07 z dnia 21 marca 2007 r., OR.I-0152-47/07 z dnia 30 marca 2007 r., OR.I-0152-77/07 z dnia 30 maja 2007 r., OR.I-0152-126/07 z dnia 18 września 2007 r., OR.I-0152-142/07 z dnia 30 października 2007 r., OR.I-0152-148/07 z dnia 9 listopada 2007 r., OR.I-0152-186/08 z dnia 31 stycznia 2008 r., OR.I-0152-194/08 z dnia 25 lutego 2008 r., OR.I-0152-208/08 z dnia 18 marca 2008 r., OR.I-0152-219/08 z dnia 17 kwietnia 2008 r., OR.I-0152-238/08 z dnia 30 maja 2008 r., OR.I-0152-263/08 z dnia 22 lipca 2008 r., OR.I-0152-323/08 z dnia 31 października 2008 r., OR.I-0152-334/08 z dnia 27 listopada 2008 r., OR.I-0152-419/09 z dnia 1 kwietnia 2009 r., OR.I-0152-438/09 z dnia 7 maja 2009 r., OR.I-0152-488/09 z dnia 12 sierpnia 2009 r., OR.I-0152-514/09 z dnia 14 października 2009 r., OR.I-0152-550/09 z dnia 17 grudnia 2009 r., OR.I-0152-560/10 z dnia 15 stycznia 2010 r., OR.I-0152-564/10 z dnia 27 stycznia 2010 r., OR.I-0152-608/10 z dnia 1 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-621/10 z dnia 30 kwietnia 2010 r., OR.I-0152-646/10 z dnia 30 czerwca 2010 r., OR.I-0152-699/10 z dnia 29 października 2010 r., OR.I-0152-1/10 z dnia 9 grudnia 2010 r., OR.I-0152-13/10 z dnia 29 grudnia 2010 r., OR.I-0152-36/11 z dnia 28 stycznia 2011 r., OR.I-0152-52/11 z dnia 10 marca 2011 r., OR.I-0152-63/11 z dnia 12 kwietnia 2011 r., OR.I-0152-74/11 z dnia 10 maja 2011 r., OR.I-0152-76/11 z dnia 13 maja 2011 r., OR.I-0152-86/11 z dnia 31 maja 2011 r., OR-I.120.1.7.2011 z dnia 15 lipca 2011 r., OR.I.120.1.11.2011 z dnia 1 sierpnia 2011 r., OR-I.120.1.20.2011 z dnia 16 sierpnia 2011 r., OR.I.120.1.36.2011 z dnia 19 września 2011 r., OR-I.120.1.53.2011 z dnia 25 października 2011 r., OR-I.120.1.60.2011 z dnia 10 listopada 2011 r., OR-I.120.1.74.2011 z dnia 30 listopada 2011 r., OR-I.120.1.95.2011 z dnia 30 grudnia 2011 r., OR-I.120.1.40.2012 z dnia 29 lutego 2012 r., OR-I.120.1.55.2012 z dnia 28 marca 2012 r., OR-I.120.1.70.2012 z dnia 11 maja 2012 r., OR-I.120.1.78.2012 z dnia 1 czerwca 2012 r., OR-I.120.1.92.2012 z dnia 10 lipca 2012 r., OR-I.120.1.96.2012 z dnia 11 lipca 2012 r., OR-I.120.1.107.2012 z dnia 8 sierpnia 2012 r., OR-I.120.1.117.2012 z dnia 25 września 2012 r., OR-I.120.1.133.2012 z dnia 29 października 2012 r., OR-I.120.1.141.2012 z dnia 30 listopada 2012 r., OR-I.120.1.153.2012 z dnia 31 grudnia 2012 r., OR-I.120.1.5.2013 z dnia 16 stycznia 2013 r., OR-I.120.1.25.2013 z dnia 28 lutego 2013 r., OR-I.120.1.37.2013 z dnia 29 marca 2013 r., OR-I.120.1.63.2013 z dnia 28 maja 2013 r., OR-I.120.1.84.2013 z dnia 19 lipca 2013 r., OR-I.120.1.96.2013 z dnia 27 września 2013 r., OR-I.120.1.106.2013 z dnia 15 października 2013 r., OR-I.120.1.112.2013 z dnia 30 października 2013 r., OR-I.120.1.116.2013 z dnia 6 listopada 2013 r., OR-I.120.1.125.2013 z dnia 29 listopada 2013 r., OR-I.120.1.131.2013 z dnia 11 grudnia 2013 r., OR-I.120.1.137.2013 z dnia 30 grudnia 2013 r., OR-I.120.1.5.2014 z dnia 13 stycznia 2014 r., OR-I.120.1.12.2014 z dnia 29 stycznia 2014 r., OR-I.120.1.19.2014 z dnia 19 lutego 2014 r., OR-I.120.1.27.2014 z dnia 27 marca 2014 r., OR-I.120.1.47.2014 z dnia 28 maja 2014 r., OR-I.120.1.68.2014 z dnia 27 czerwca  2014 r., OR-I.120.1.98.2014 z dnia 1 października 2014 r., OR-I.120.1.119.2014 z dnia 26 listopada 2014 r.  i OR-I.120.1.124.2014 z dnia 5 grudnia 2014 r., wprowadzam następujące zmiany:

1) w § 2 w ust.1 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

„7) samodzielne stanowisko pracy – Pełnomocnika ds. Nadzoru Korporacyjnego, Doradcę Prezydenta I, Doradcę Prezydenta II, Doradcę Prezydenta III”;

2) § 15 otrzymuje brzmienie:

„1. W skład Urzędu wchodzą następujące wydziały:
1) Wydział Gospodarki i Innowacji,
2) Wydział Urbanistyki, Architektury i Budownictwa,
3) Biuro Urbanistyczne,
4) Wydział Gospodarki Nieruchomościami,
5) Wydział Geodezji i Kartografii,
6) Referat Nieruchomości Skarbu Państwa,
7) Wydział Infrastruktury Technicznej i Gospodarki Komunalnej,
8) Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
9) Wydział Komunikacji,
10) Wydział Spraw Obywatelskich,
11) Urząd Stanu Cywilnego,
12) Wydział Polityki Społecznej,
13) Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
14) Wydział Oświaty,
15) Wydział Kultury i Promocji,
16) Wydział Inwestycji Miejskich,
17) Wydział Budżetu,
18) Wydział Finansowo – Księgowy,
19) Wydział Podatków i Opłat Lokalnych,
20) Wydział Organizacyjny,
21) Wydział Informatyki,
22) Wydział Administracyjno-Gospodarczy,
23) Biuro Rady Miasta,
24) Wydział ds. Europejskich i Planowania Rozwoju,
25) Wydział Zarządzania Kryzysowego,
26) Wydział Kontroli Wewnętrznej,
27) Biuro Organizacji Pozarządowych,
28) Biuro Organizacji Transportu Zbiorowego,
29) Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów,
30) Wydział Lokalowy,
31) Biuro Audytu Wewnętrznego,
32) Biuro Współpracy Zagranicznej,
33) Wydział Sportu,
34) Biuro Architekta Miejskiego,
oraz samodzielne stanowiska pracy:
35) Służba BHP,
36) Doradca Prezydenta I,
37) Doradca Prezydenta II,
38) Pełnomocnik ds. Nadzoru Korporacyjnego,
39) Doradca Prezydenta III.
2. Do prowadzenia spraw szczególnych, nie mieszczących się w ramach zadań wydziałów i wymagających koordynacji w ramach Urzędu, ustanawiani są pełnomocnicy Prezydenta.”;

3) skreśla się § 22;

4) w § 22a ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Wydział Gospodarki i Innowacji (Symbol GI) dzieli się na referaty:
     1) Gospodarki i Innowacji,
     2) Obsługi Inwestorów.”;

5) w § 25 w ust. 2 w pkt 9 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 10 w brzmieniu:

„10) nabywanie z mocy prawa nieruchomości na rzecz Miasta Opola.”;

6) w § 25a w ust. 2 skreśla się pkt 8;

7) w § 29 w ust. 2 pkt 15 otrzymuje brzmienie:

„15) realizacja zadań z zakresu ochrony zieleni i przyrody,”;

8) w § 33 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. W strukturze Wydziału działa Pełnomocnik ds. Zdrowia i Programów Profilaktycznych który
 podlega bezpośrednio Zastępcy Prezydenta nadzorującemu Wydział. Do zadań Pełnomocnika  należy:
1) przygotowywanie materiałów do wojewódzkiego planu zabezpieczenia medycznych działań ratowniczych oraz informacji o prowadzonych przez Miasto Opole działaniach
w ramach Narodowego Programu Zdrowia,
2) opracowywanie planów, analiz i materiałów informacyjnych dotyczących: stanu zdrowia mieszkańców Miasta Opola, organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych
w Mieście Opolu, Strategii Profilaktyki i Promocji Zdrowia Miasta Opola, Lokalnego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego.”;

9) § 37 otrzymuje brzmienie:

  „§ 37

1. Wydział Kultury i Promocji (Symbol KiP) dzieli się na stanowiska pracy.
2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) organizowanie i nadzór nad działalnością kulturalną,
2) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem przez Prezydenta nagród i stypendiów w dziedzinie kultury,
3) sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskich jednostek organizacyjnych i instytucji kultury, odpowiednio wskazanych w załączniku nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola,
4) inicjowanie, organizowanie i prowadzenie działań związanych z promocją Miasta we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu, instytucjami zewnętrznymi zagranicznymi, krajowymi i lokalnymi,
5) uczestniczenie w imprezach o charakterze promocyjnym, takich jak wystawy, targi, misje gospodarcze, spotkania itp.,
6) opracowywanie programów promocji Miasta na podstawie działań prowadzonych przez Prezydenta i komórki organizacyjne Urzędu, ze szczególnym uwzględnieniem realizowanych inwestycji miejskich,
7) opracowywanie, nadzór i koordynacja kampanii wizerunkowych Miasta,
8) realizacja zadań związanych z przynależnością Miasta do związków i stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego i innych stowarzyszeń,
9) zarządzanie działalnością marketingową Miasta w kraju i za granicą, w tym działalnością wydawniczą,
10) promocja walorów turystycznych Miasta,
11) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu przy promowaniu Miasta w kontaktach z podmiotami krajowymi,
12) koordynowanie polityki informacyjnej Miasta,
13) obsługa serwisów informacyjnych Urzędu,
14) realizacja programu współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami w zakresie ujętych w nim zadań Wydziału.”;

10) po § 51g dodaje się § 51h w brzmieniu:

„§ 51h

1. Wydział Sportu (Symbol S) dzieli się na stanowiska pracy.
2. Do zakresu działania Wydziału należy:
1) powadzenie spraw związanych z upowszechnianiem kultury fizycznej,
2) prowadzenie nadzoru nad stowarzyszeniami i związkami stowarzyszeń kultury fizycznej,
3) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem przez Prezydenta nagród i stypendiów w dziedzinie sportu,
4) współpraca z Biurem Architekta Miejskiego i Biurem Urbanistycznym w zakresie tworzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obejmujących tereny, na których planowane jest usytuowanie nowych obiektów sportowych,
5) współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną w zakresie opiniowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obejmujących tereny, na których planowane jest usytuowanie nowych obiektów sportowych,
6) sprawowanie nadzoru nad działalnością miejskiej jednostki organizacyjnej, odpowiednio wskazanej w załączniku nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola,
7) realizacja otwartych konkursów z obszaru wspierania i upowszechniania kultury fizycznej,
8) realizacja programu współpracy Miasta z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami w zakresie ujętych w nim zadań Wydziału.”;

11) po § 51h dodaje się § 51l w brzmieniu:

„§ 51l

1. Biuro Architekta Miejskiego (Symbol BAM) dzieli się na stanowiska pracy, w tym stanowisko Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz Ogrodnika Miejskiego.
2. Do zakresu działania Biura należy:
1) koordynowanie działań w zakresie planowania przestrzennego oraz w zakresie zachowania walorów estetycznych, plastycznych i użytkowych Miasta,
2) współpraca z Biurem Urbanistycznym w zakresie miejscowych planów zagospodarowania, zmian do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta oraz innych opracowań planistycznych,
3) opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Miasta przed ich wyłożeniem do publicznego wglądu,
4) wnioskowanie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Miasta,
5) współpraca z Miejską Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną,
6) opiniowanie koncepcji programowo - przestrzennych i studiów krajobrazowych,
7) opiniowanie rozwiązań plastycznych sytuowanych na terenie Miasta obiektów budowlanych stałych i tymczasowych: budynków, budowli (kolorystyki budynków i budowli),
8) nadzór nad bieżącym utrzymaniem terenów zieleni, z wyłączeniem fontann, w tym uzgadnianie realizacji projektów inwestycji kolidujących z zielenią miejską,
9) tworzenie koncepcji przestrzeni miejskiej w zakresie zieleni polegającej m.in. na:
a) inwentaryzacji i klasyfikacji istniejących terenów zieleni na potrzeby realizacji programów ich konserwacji, bieżącego utrzymania oraz rozwoju,
b) planowaniu i uzgadnianiu inwestycji i remontów na terenach zieleni miejskiej we współpracy z Wydziałem Inwestycji Miejskich,
c) nadzorze nad realizacją projektów na terenach zieleni miejskiej, w części dotyczącej materiału roślinnego (dobór gatunków, parametry sadzonych roślin),
d) zagospodarowywaniu terenów zieleni, stanowiących własność Miasta Opola, współpraca z zarządcami nieruchomości gminnych oraz prowadzenie edukacji społeczeństwa w zakresie utrzymania zieleni,
e) opracowywaniu koncepcji rozwoju terenów zieleni w mieście oraz współpraca przy ich rewitalizacji,
10) prowadzenie spraw związanych z opieką nad zabytkami i ich ochroną.”;

12) po § 55n dodaje się § 55o w brzmieniu:

„§ 55o

1. Doradca Prezydenta III (DPIII) jest samodzielnym stanowiskiem pracy.
2. Do zakresu działania Doradcy Prezydenta III należy:
1) dokonywanie analiz i oceny sytuacji miasta oraz współuczestniczenie w opracowywaniu planów strategicznych w obszarze gospodarki miejskiej,
2) dokonywanie analiz i przygotowywanie projektów w zakresie wykorzystania istniejących systemów miejskich, w tym technologii informacyjno – komunikacyjnych, w celu rozwoju gospodarczego miasta i podniesienia bezpieczeństwa mieszkańców,
3) ścisła współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz ze środowiskiem naukowym, a także z przedsiębiorcami w celu wspierania innowacyjnych rozwiązań technologicznych w Mieście .”;

13) załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;

14) załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia;

15) załącznik nr 3 do Regulaminu organizacyjnego otrzymuje brzmienie jak w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.


§ 2

Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Organizacyjnemu Urzędu Miasta Opola.


§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Prezydent  Miasta
Arkadiusz Wiśniweski

 

Nazwa dokumentu: zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Grzegorz Marcjasz-Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Osoba, która odpowiada za treść: Grzegorz Marcjasz-Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2014-12-23 13:16:00
Data udostępnienia informacji: 2014-12-23 13:16:00
Data ostatniej aktualizacji: 2014-12-23 10:23:20

Wersja do wydruku...

corner   corner