logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152-7/2004

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 16 lutego 2004 r.



w sprawie powołania Zespołu do weryfikacji projektów uchwał Rady Miasta Opola oraz zasad przygotowywania projektów tych uchwał oraz innych materiałów przedkładanych Radzie.



Na podstawie § 52 ust. 5 regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr OR.II-0152-13/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 28 kwietnia 2003 r., zmienionego zarządzeniem Nr OR.II-0152-22/2003 z dnia 10 września 2003 r. w sprawie zmiany w regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, Nr OR.II-0152-38/2003 z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie zmiany w regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola – ustalam, co następuje:



§ 1


  1. Powołuję Zespół do weryfikacji projektów uchwał Rady Miasta Opola, zwany dalej Zespołem, w składzie:

1) Jadwiga Rudzińska-Ohanowicz - przewodnicząca Zespołu

oraz członkowie:

2) Agnieszka Jurowicz zamiennie z Jolantą Cisek

3) Grzegorz Małecki zamiennie z Radosławem Stankiem

4) Jolanta Józefowska - sekretarz

5) Marcin Baraniewicz zamiennie z Lucyną Pruchnicką.


  1. Tryb działania Zespołu określony jest w załączniku do Zarządzenia.


§ 2


Zasady przygotowywania projektów uchwał Rady Miasta Opola oraz innych materiałów przedkładanych Radzie



  1. Ilekroć w zasadach jest mowa o:

1) wydziale – rozumie się przez to również samodzielny referat,

2) naczelniku wydziału – rozumie się przez to również kierownika samodzielnego referatu.


  1. Projekty uchwał Rady Miasta opracowują wydziały, do których zakresu działania należy przedmiot uchwały.


  1. Jeżeli przedmiot uchwały należy do zakresu działania miejskiej jednostki organizacyjnej wstępny projekt uchwały przygotowuje dyrektor jednostki i przekazuje naczelnikowi wydziału sprawującego nadzór nad jednostką, który postępuje z tym projektem zgodnie z zasadami określonymi w punktach 4-13. Kierownik jednostki również uczestniczy w posiedzeniach komisji stałych Rady Miasta i jest obecny na sesji.


  1. Jeżeli przedmiot uchwały należy do zakresu działania kilku wydziałów, projekt opracowują wspólnie przedstawiciele tych wydziałów, a funkcję koordynatora pełni wydział wyznaczony przez Sekretarza Miasta.


  1. Odpowiedzialnym za terminowe sporządzenie projektu uchwały, za jego treść merytoryczną, uzgodnienie i publikację w internecie jest naczelnik wydziału.


  1. Redagowanie projektów uchwał winno odbywać się przy zastosowaniu reguł zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie ?Zasad techniki prawodawczej? oraz zgodnie z zasadami określonymi w § 35 Statutu Miasta Opola i czynić zadość wymogom stylu i języka.


  1. W fazie opracowywania projekt powinien być uzgodniony z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi, których działal­ności dotyczy oraz ze Skarbnikiem, jeżeli powoduje skutki finansowe.


  1. Projekty uchwał wraz z uzasadnieniem (oryginał i 5 kopii) oraz opinią (podpisem) radcy prawnego obsługującego dany wydział, podpisane przez: Prezydenta, Zastępcę Prezydenta, Sekretarza lub Skarbnika - nadzorującego dany wydział oraz Skarbnika, jeżeli powoduje skutki finansowe i naczelnika wydziału, właściwy wydział składa sekretarzowi Zespołu w nieprzekraczalnym terminie 6 tygodni przed terminem sesji Rady Miasta wynikającym z ramowego planu sesji na dany rok. Sekretarz Zespołu otrzymane kopie projektów uchwał przekazuje członkom tego Zespołu.


  1. Po weryfikacji przez Zespół projektu uchwały wydział wprowadza ewentualne korekty i projekt uchwały wraz z uzasadnieniem (podpisany przez Prezydenta, Zastępcę Prezydenta, Sekretarza lub Skarbnika - nadzorującego dany wydział oraz Skarbnika, jeżeli powoduje skutki finansowe i naczelnika wydziału) przedkłada do podpisu Prezydentowi, a następnie przekazuje do Biura Rady Miasta. Po zarejestrowaniu przez Biuro Rady projektu uchwały i nadaniu numeru druku wydział wykonuje kserokopie projektu uchwały w liczbie uzgodnionej z Biurem Rady Miasta.

Data umieszczana w klauzuli ?projekt z dnia ?.? (w prawym górnym rogu projektu uchwały) jest datą podpisu projektu przez Prezydenta.


  1. Na złożenie w Biurze Rady Miasta projektu uchwały po terminie posiedzenia Zespołu wymagana jest zgoda Prezydenta. Wydział przed przedłożeniem Prezydentowi do podpisu takiego projektu uchwały (przygotowanego jak w pkt. 8) uzgadnia go z radcą legislatorem. Do projektu uchwały dołącza na osobnej karcie uzasadnienie konieczności pilnego podjęcia uchwały (niezweryfikowanej przez Zespół) oraz powody niezłożenia projektu w terminie określonym w pkt. 8.


  1. Jeżeli uchwała nie była zaplanowana w ramowym planie sesji Rady, do projektu uchwały należy dołączyć wniosek o wprowadzenie tego projektu do porządku obrad danej sesji. Wniosek powinien być skierowany do przewodniczącego Rady Miasta Opola i podpisany przez Prezydenta.


  1. Wydział może wnosić poprawki do projektu uchwały w formie autopoprawki. Autopoprawka powinna być uzgodniona i podpisana przez osoby wymienione w pkt. 9 i przekazana do Biura Rady Miasta.


  1. Ostateczną wersję projektu uchwały należy w postaci elektronicznej przekazać do Referatu Informatyki w celu umieszczenia na stronie internetowej miasta oraz do Biura Rady Miasta.


  1. Inne materiały dla potrzeb Rady Miasta, np. informacje, sprawozdania, które nie wymagają podjęcia uchwał opracowują właściwe merytorycznie wydziały i po uzgodnieniu i podpisaniu przez nadzorującego wydział Zastępcę Prezydenta, Sekretarza lub Skarbnika oraz naczelnika przedkładają Prezydentowi do podpisu, a następnie przekazują do Biura Rady Miasta. Po zarejestrowaniu dokumentu przez Biuro Rady i nadaniu numeru druku wydział wykonuje jego kserokopie w liczbie uzgodnionej z Biurem Rady Miasta. Pkt 11 stosuje się odpowiednio.



§ 3



Zobowiązuję naczelników wydziałów do:

  1. bezwzględnego przestrzegania terminów wynikających ze statutu miasta Opola i niniejszego zarządzenia przy przygotowywaniu projektów uchwał Rady Miasta,

  2. uczestniczenia w pracach komisji stałych Rady Miasta nad projektami uchwał i innymi materiałami wydziału lub samodzielnego referatu,

  3. uczestniczenia w sesjach Rady Miasta,

  4. gotowości do udzielania wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące projektu uchwały na posiedzeniach komisji Rady i na sesji.



§ 4



Traci moc decyzja Nr OR.II-0153-5/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 lutego 2003 r. w sprawie zasad opracowywania i przygotowywania projektów uchwał Rady Miasta Opola i innych materiałów przedkładanych Radzie.



§ 5



Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński




Załącznik do
zarządzenia Nr
Prezydenta Miasta Opola
z dnia


Tryb działania Zespołu do weryfikacji projektów uchwał Rady Miasta Opola




  1. W posiedzeniach Zespołu uczestniczą oprócz stałych członków naczelnicy wydziałów lub kierownicy samodzielnych referatów (wraz z osobami przez nich wytypowanymi), którzy są autorami projektów uchwał Rady Miasta będących przedmiotem obrad Zespołu.

  2. Zespół zbiera się na 5 tygodni przed terminem każdej sesji zaplanowanej w ramowym planie sesji (we wtorek).

  3. Projekt uchwały referuje naczelnik wydziału lub kierownik samodzielnego referatu odpowiedzialny za jej przygotowanie.

  4. Zespół wprowadza ewentualne poprawki i korekty na oryginale projektu uchwały i uzasadnienia albo, w przypadku dużej liczby poprawek, dołącza je na osobnej karcie.

  5. Projekt uchwały z wprowadzonymi poprawkami podpisuje przewodniczący i wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie Zespołu.

  6. Przewodniczący Zespołu – radca prawny legislator w przypadku wątpliwości formalno-prawnych dołącza do projektu uchwały opinię na osobnej karcie.

  7. Zespół sporządza i podpisuje listę pytań i wątpliwości, które mogą pojawić się w związku z projektem uchwały.

  8. Kserokopię projektu uchwały, o którym mowa w pkt. 5 oraz listę, o której mowa w pkt. 7 otrzymuje na posiedzeniu Zespołu naczelnik wydziału lub kierownik samodzielnego referatu w celu naniesienia poprawek i przygotowania ostatecznej wersji projektu uchwały.

  9. W przypadku występowania powtarzających się rażących błędów w toku przygotowy-wania projektów uchwał Rady Miasta, wynikających z niewiedzy, nieprzygotowania się lub niedbalstwa Zespół sporządzi raport w tym zakresie dla Prezydenta, co może stanowić podstawę ukarania.

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński

Ilość odwiedzin: 1986
Nazwa dokumentu: z dnia 16 lutego 2004 r.
Skrócony opis: w sprawie powołania Zespołu do weryfikacji projektów uchwał Rady Miasta Opola oraz zasad przygotowywania projektów tych uchwał oraz innych materiałów przedkładanych Radzie.
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wprowadzała dane: Magdalena Guła
Data wytworzenia informacji: 2004-09-30 09:57:50
Data udostępnienia informacji: 2004-09-30 09:57:50
Data ostatniej aktualizacji: 2008-04-02 10:12:26

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner