ZARZĄDZENIE NR OR.I – 0152 - 125 /07
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 14 września 2007 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola w 2007 roku.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), w związku z art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późniejszymi zmianami) – zarządzam:
§ 1
Przeprowadzenie w dniach od 1 października 2007 roku do 15 stycznia 2008 roku inwentaryzacji w Urzędzie Miasta Opola zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Nakazuję wstrzymanie zakupów inwentaryzowanych składników majątkowych na czas trwania inwentaryzacji.
§ 3
Zobowiązuję Skarbnika Miasta oraz przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do przeprowadzenia instruktażu i szkolenia członków Komisji Inwentaryzacyjnej oraz Zespołów Spisowych.
§ 4
Zobowiązuję pracowników Wydziału Finansowo – Księgowego do prawidłowego i terminowego dokonania wyceny inwentaryzowanych składników majątku oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych.
§ 5
Zobowiązuję przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych, sporządzenia protokołu w sprawie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych, przedstawienia wniosków dotyczących ich rozliczenia, a także sporządzenia sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji, uzyskanie akceptacji Skarbnika Miasta i przedstawienia ich do zatwierdzenia Prezydentowi Miasta w wyznaczonym terminie.
§ 6
Szczegółowe zasady i tryb przeprowadzenia inwentaryzacji określa Instrukcja Wewnętrzna w sprawie inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Miasta Opola.
§ 7
Zobowiązuję Skarbnika Miasta do ujęcia różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych danego roku.
§ 8
Nadzór nad wykonaniem niniejszego Zarządzenia powierzam Skarbnikowi Miasta Opole i Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński