logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


               ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152-112/07                  
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia  10 sierpnia 2007 r.
 
 
w sprawie powołania i zasad działania komisji ds. likwidacji składników majątku ruchomego w Urzędzie Miasta Opola
 
 
         Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz.159 z późn. zm.) oraz art.4 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz.U. z 2002 r. Nr 76 poz.694 z późn. zm. )
 
 
§ 1
 
         Powołuję komisję ds. likwidacji w Urzędzie Miasta Opola w następującym składzie :
 
  1. Elżbieta Jezierska      - przewodnicząca - Zastępca Naczelnika Wydziału Administracyjno -                                                    Gospodarczego
  2. Jarosław Starszak      - członek           - Zastępca Naczelnika Wydziału Informatyki
  3. Anna Kozioł             - członek            - Kierownik Referatu Kancelaria Ogólna
  4. Dariusz Pawłowski     - członek            - Główny Specjalista ds BHP
  5. Teresa Rybak          - członek            - podinspektor w Wydziale Finansowo – Księgowym
         zwanej w dalszej części Komisją.
§ 2
 
  1. Zadaniem Komisji jest dokonywanie likwidacji zużytych środków trwałych oraz zużytych pozostałych środków trwałych o charakterze wyposażenia w Urzędzie Miasta Opola.
 
  1. Posiedzenia Komisji odbywać się będą w ostatnim tygodniu kwartału, a w szczególnych przypadkach w mirę potrzeb.
                                                              § 3
 
  1. Podstawą rozpoczęcia likwidacji jest wypełnienie przez komórkę organizacyjną wniosku
( wzór stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia) z wyszczególnieniem   likwidowanego sprzętu oraz uzasadnieniem co do słuszności wyłączenia go z dalszej eksploatacji.
 
  1. Zgłoszony do kasacji sprzęt jest magazynowany i zabezpieczony w wyznaczonym przez Naczelnika Wydziału Administracyjno – Gospodarczego pomieszczeniu w sposób umożliwiający jego identyfikację.
 
  1. Wniosek stanowi jedynie propozycję likwidacji. Winien być podpisany przez osobę, która dysponuje składnikiem majątkowym.
§ 4
 
  1. Komisja dokonuje oceny zużytych składników majątku ruchomego i na tej podstawie sporządza protokół likwidacji, w którym przedstawia propozycję sposobu ich likwidacji.
 
  1. W przypadku likwidacji sprzętu technicznego o znacznej wartości, załącznikiem do
 
 
protokołu jest ekspertyza rzeczoznawcy, wydana przez firmę wyspecjalizowaną w tej branży.
 
  1. Protokół likwidacji sporządza się w 3 jednobrzmiących egzemplarzach(wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia), oddzielnie dla sprzętu biurowego, oddzielnie dla sprzętu komputerowego oraz środków trwałych i magazynowanych materiałów.
 
  1. Protokół z przeprowadzonych czynności Komisja przedstawia Prezydentowi Miasta Opola
i Skarbnikowi Miasta Opola w celu zaakceptowania propozycji Komisji.
 
  1. Z chwilą uzyskania akceptacji wniosków, Komisja uzgadnia z Wydziałem Administracyjno – Gospodarczym sposób likwidacji oraz termin usunięcia z budynków Urzędu Miasta Opola skasowanych składników majątku.
 
  1. Po zakończeniu czynności likwidacyjnych przewodniczący Komisji przekazuje jeden egzemplarz protokołu osobie, która dysponowała składnikiem majątku w celu dopełnienia przez tą osobę obowiązku uaktualnienia ewidencji tych środków w komórce organizacyjnej.
Drugi egzemplarz protokołu przewodniczący przekazuje do Wydziału Finansowo – Księgowego w celu zdjęcia z ewidencji danej komórki Urzędu Miasta Opola zlikwidowanego składnika majątku.
Trzeci egzemplarz pozostaje w dokumentacji Komisji.
 
§ 5
 
  1. Podstawę do ściągnięcia z ewidencji księgowej skasowanych rzeczowych składników majątku stanowi protokół likwidacji wraz z drukiem likwidacji „LT” (wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia).
  2. Zabrania się samowolnego wyrzucania sprzętu i wyposażenia biurowego przed sporządzeniem i zatwierdzeniem protokołu likwidacji.
  3. Komisja dokonuje likwidacji zużytych składników majątku ruchomego w trybie sprzedaży na surowce wtórne, poprzez zniszczenie gdy sprzedaż na surowce wtórne jest bezzasadna bądź unieszkodliwienie w przypadku gdy składniki majątku ruchomego stanowią odpady w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.).
Unieszkodliwienia składników majątku ruchomego dokonują przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, którzy uzyskali zezwolenie na prowadzenie tej działalności na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach, na zlecenie komisji ds. likwidacji.
 
§ 6
 Wykonywanie zarządzenia powierza się przewodniczącemu komisji likwidacyjnej.
 
§ 7
 
 Traci moc zarządzenie Nr OR. II – 0152 – 29/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia
20 października 2003 r. w sprawie powołania i zasad działania komisji likwidacyjnej środków trwałych i materiałów w Urzędzie Miasta Opola.
§ 8
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Z up. Prezydenta Miasta
Stanisław Ciepły
Z-ca Prezydenta Miasta

 

 

 

Załączniki do pobrania: 2007-08-13 11:04:30 - Załączniki do zarządzenia nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 (56.00 kB)

Ilość odwiedzin: 4553
Nazwa dokumentu: OR.I-0152-112/07-zastąpione zarządzeniem Nr OR-I.120.1.121.2014 z dnia 28.11.2014 r.
Skrócony opis: w sprawie powołania i zasad działania komisji ds. likwidacji składników majątku ruchomego w Urzędzie Miasta Opola
Podmiot udostępniający: Wydział Administracyjno-Gospodarczy
Osoba, która wytworzyła informację: Wydział Administracyjno-Gospodarczy
Osoba, która odpowiada za treść: Wydział Administracyjno-Gospodarczy
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2007-06-29 08:14:51
Data udostępnienia informacji: 2007-06-29 08:14:51
Data ostatniej aktualizacji: 2014-12-03 11:41:09

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner