ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152-112/07
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 10 sierpnia 2007 r.
w sprawie powołania i zasad działania komisji ds. likwidacji składników majątku ruchomego w Urzędzie Miasta Opola
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz.159 z późn. zm.) oraz art.4 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz.U. z 2002 r. Nr 76 poz.694 z późn. zm. )
§ 1
Powołuję komisję ds. likwidacji w Urzędzie Miasta Opola w następującym składzie :
- Elżbieta Jezierska - przewodnicząca - Zastępca Naczelnika Wydziału Administracyjno - Gospodarczego
- Jarosław Starszak - członek - Zastępca Naczelnika Wydziału Informatyki
- Anna Kozioł - członek - Kierownik Referatu Kancelaria Ogólna
- Dariusz Pawłowski - członek - Główny Specjalista ds BHP
- Teresa Rybak - członek - podinspektor w Wydziale Finansowo – Księgowym
zwanej w dalszej części Komisją.
§ 2
- Zadaniem Komisji jest dokonywanie likwidacji zużytych środków trwałych oraz zużytych pozostałych środków trwałych o charakterze wyposażenia w Urzędzie Miasta Opola.
- Posiedzenia Komisji odbywać się będą w ostatnim tygodniu kwartału, a w szczególnych przypadkach w mirę potrzeb.
§ 3
- Podstawą rozpoczęcia likwidacji jest wypełnienie przez komórkę organizacyjną wniosku
( wzór stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia) z wyszczególnieniem likwidowanego sprzętu oraz uzasadnieniem co do słuszności wyłączenia go z dalszej eksploatacji.
- Zgłoszony do kasacji sprzęt jest magazynowany i zabezpieczony w wyznaczonym przez Naczelnika Wydziału Administracyjno – Gospodarczego pomieszczeniu w sposób umożliwiający jego identyfikację.
- Wniosek stanowi jedynie propozycję likwidacji. Winien być podpisany przez osobę, która dysponuje składnikiem majątkowym.
§ 4
- Komisja dokonuje oceny zużytych składników majątku ruchomego i na tej podstawie sporządza protokół likwidacji, w którym przedstawia propozycję sposobu ich likwidacji.
- W przypadku likwidacji sprzętu technicznego o znacznej wartości, załącznikiem do
protokołu jest ekspertyza rzeczoznawcy, wydana przez firmę wyspecjalizowaną w tej branży.
- Protokół likwidacji sporządza się w 3 jednobrzmiących egzemplarzach(wzór stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia), oddzielnie dla sprzętu biurowego, oddzielnie dla sprzętu komputerowego oraz środków trwałych i magazynowanych materiałów.
- Protokół z przeprowadzonych czynności Komisja przedstawia Prezydentowi Miasta Opola
i Skarbnikowi Miasta Opola w celu zaakceptowania propozycji Komisji.
- Z chwilą uzyskania akceptacji wniosków, Komisja uzgadnia z Wydziałem Administracyjno – Gospodarczym sposób likwidacji oraz termin usunięcia z budynków Urzędu Miasta Opola skasowanych składników majątku.
- Po zakończeniu czynności likwidacyjnych przewodniczący Komisji przekazuje jeden egzemplarz protokołu osobie, która dysponowała składnikiem majątku w celu dopełnienia przez tą osobę obowiązku uaktualnienia ewidencji tych środków w komórce organizacyjnej.
Drugi egzemplarz protokołu przewodniczący przekazuje do Wydziału Finansowo – Księgowego w celu zdjęcia z ewidencji danej komórki Urzędu Miasta Opola zlikwidowanego składnika majątku.
Trzeci egzemplarz pozostaje w dokumentacji Komisji.
§ 5
- Podstawę do ściągnięcia z ewidencji księgowej skasowanych rzeczowych składników majątku stanowi protokół likwidacji wraz z drukiem likwidacji „LT” (wzór stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia).
- Zabrania się samowolnego wyrzucania sprzętu i wyposażenia biurowego przed sporządzeniem i zatwierdzeniem protokołu likwidacji.
- Komisja dokonuje likwidacji zużytych składników majątku ruchomego w trybie sprzedaży na surowce wtórne, poprzez zniszczenie gdy sprzedaż na surowce wtórne jest bezzasadna bądź unieszkodliwienie w przypadku gdy składniki majątku ruchomego stanowią odpady w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628, z późn. zm.).
Unieszkodliwienia składników majątku ruchomego dokonują przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, którzy uzyskali zezwolenie na prowadzenie tej działalności na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach, na zlecenie komisji ds. likwidacji.
§ 6
Wykonywanie zarządzenia powierza się przewodniczącemu komisji likwidacyjnej.
§ 7
Traci moc zarządzenie Nr OR. II – 0152 – 29/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia
20 października 2003 r. w sprawie powołania i zasad działania komisji likwidacyjnej środków trwałych i materiałów w Urzędzie Miasta Opola.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z up. Prezydenta Miasta
Stanisław Ciepły
Z-ca Prezydenta Miasta
Ilość odwiedzin: | 4553 |
Nazwa dokumentu: | OR.I-0152-112/07-zastąpione zarządzeniem Nr OR-I.120.1.121.2014 z dnia 28.11.2014 r. |
Skrócony opis: | w sprawie powołania i zasad działania komisji ds. likwidacji składników majątku ruchomego w Urzędzie Miasta Opola
|
Podmiot udostępniający: | Wydział Administracyjno-Gospodarczy |
Osoba, która wytworzyła informację: | Wydział Administracyjno-Gospodarczy |
Osoba, która odpowiada za treść: | Wydział Administracyjno-Gospodarczy |
Osoba, która wprowadzała dane: | Renata Odelska |
Data wytworzenia informacji: | 2007-06-29 08:14:51 |
Data udostępnienia informacji: | 2007-06-29 08:14:51 |
Data ostatniej aktualizacji: | 2014-12-03 11:41:09 |