ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152- 57/07
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 17 kwietnia 2007 r.
w sprawie wprowadzenia procedury ustalającej zasady wysyłania przesyłek pocztowych w Urzędzie Miasta Opola
Na podstawie § 5 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola (z późn. zmianami) – postanawiam, co następuje:
§ 1
1. W Urzędzie Miasta Opola za pośrednictwem Kancelarii Ogólnej wysyłane są następujące rodzaje przesyłek:
1) list zwykły,
2) list priorytetowy zwykły,
3) list zagraniczny zwykły,
4) paczka zwykła,
5) paczka priorytetowa,
6) przesyłka kurierska.
7) list polecony,
8) list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
9) list priorytetowy polecony,
10) list priorytetowy polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
11) list za pobraniem,
12) list za pobraniem priorytet,
13) list zagraniczny polecony,
14) list zagraniczny polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
15) list zagraniczny polecony priorytetowy,
16) list zagraniczny polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru priorytetowy.
2. Pod określeniem Wysyłający rozumie się wydziały, referaty i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy.
§ 2
Ogólne zasady wysyłania przesyłek pocztowych w Urzędzie Miasta Opola.
1. Pracownicy Urzędu przekazują do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Opola przesyłki pocztowe prawidłowo opieczętowane i zaadresowane celem ich wysłania do adresata
2. Wzór prawidłowo zaadresowanych i opieczętowanych przesyłek stanowi Załącznik nr 1 niniejszego Zarządzenia
3. W przypadku wysyłania przesyłek typu:
1) list polecony,
2) list polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
3) list priorytetowy polecony,
4) list priorytetowy polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
5) list za pobraniem,
6) list za pobraniem priorytet,
7) list zagraniczny polecony,
8) list zagraniczny polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
9) list zagraniczny polecony priorytetowy,
10) list zagraniczny polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru priorytetowy,
wysyłający obowiązany jest sporządzić zestawienie przesyłek.
Wzór zestawienia stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
4. Kancelaria Ogólna przyjmuje przesyłki do nadania w godzinach pracy Urzędu Miasta Opola.
5. Przesyłki pocztowe przekazywane są na pocztę przez Kancelarię Ogólną Urzędu Miasta Opola o godz. 14.30 w dni robocze.
§ 3
Sposób wysyłania przesyłek pocztowych na podstawie zestawienia
1. W celu wysłania przesyłek listowych wymienionych w § 2 pkt.3 należy sporządzić zestawienie przesyłek w wersji elektronicznej.
2. Wysyłający sporządza jedno zestawienie w wersji elektronicznej raz w ciągu dnia na adres: kancelaria@um.opole.pl
3. Po wysłaniu elektronicznego zestawienia przesyłek do Kancelarii Ogólnej należy niezwłocznie do niej dostarczyć listy. ułożone w kolejności jak w zestawieniu.
4. Przesyłki pocztowe dostarczone do godziny 11.00 wysyłane będą w dniu dostarczenia.
Przesyłki dostarczone po godzinie 11.00 wysyłane będą w następnym dniu roboczym.
§ 4
Przesyłki pocztowe typu:
1. list zwykły,
2. list priorytetowy zwykły,
3. list zagraniczny zwykły,
wysyłający powinni dostarczyć do Kancelarii Ogólnej do godziny 14.00 celem ich wysłania.
Przesyłki dostarczone po godzinie 11.00 wysyłane będą w następnym dniu roboczym.
§ 5
Sposób wysyłania paczek
1. Za paczkę uważa się przesyłkę o wadze od 2 do 20kg.
2. Paczka przeznaczona do wysyłki powinna być prawidłowo zapakowana, w przypadku braku możliwości zapakowania przez wysyłającego może on tej czynności dokonać w Kancelarii Ogólnej.
3. Paczka krajowa lub zagraniczna powinna być zaadresowana na druku dostępnym w Kancelarii Ogólnej.
4. Wysyłający powinni dostarczyć paczki do Kancelarii Ogólnej do godziny 14.00 celem ich wysłania w danym dniu roboczym.
Paczki dostarczone po godzinie 14.00 wysyłane będą w następnym dniu roboczym.
§ 6
Zasady wysyłania przesyłek pocztowych poczta kurierską
1. Usługi kurierskie mogą być zamawiane w Urzędzie Miasta Opola w szczególnych przypadkach w godzinach pracy Kancelarii Ogólnej.
2. Każdorazową potrzebę nadania przesyłki kurierskiej należy natychmiast zgłosić pracownikowi Kancelarii Ogólnej.
3. Pracownicy Urzędu Miasta po dostarczeniu przesyłki do Kancelarii Ogólnej wypełniają druk przesyłki kurierskiej.
§ 7
Kancelaria Ogólna zwróci do Wysyłającego przesyłki uszkodzone, niezaadresowane oraz przyniesione bez wymaganego zestawienia.
§ 8
Wykonanie Zarządzenia powierza się komórkom organizacyjnym Urzędu Miasta Opola. Nadzór nad prawidłową realizacją Zarządzenia powierza się Wydziałowi Administracyjno – Gospodarczemu.
§ 9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński