logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Opole, dnia 06.07.2006 r.

OŚR.I.KWS.6210-23-5/2006 

 

            Na podstawie art. 127 ust. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z późniejszymi zmianami) oraz 49 Kpa Prezydent Miasta Opola zawiadamia,
iż na wniosek nr BS-2006-06-23/1 z dnia 23.06.2006 r. Pani arch. Beaty Szczegielniak reprezentującej ARCH-STUDIO Pracownię Projektową Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu przy ul. Pużaka 46c działającą w imieniu Pana Macieja Kiełbickiego Członka Zarządu GEANT POLSKA Spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 427 (pełnomocnictwo z dnia 29.01.2006 r.), zostało wszczęte postępowanie wodnoprawne w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na likwidację rowu melioracyjnego nr R-5 na odcinku od km 0+795 do km 1+460, przebudowę rowu melioracyjnego nr R-11 na odcinku od km 0+655 do km 1+135 oraz likwidację (zasypaniu) lewostronnego ślepego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+740 do km 178+853, zarurowanie kanałem ø 500 mm lewostronnego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+927 do km 179+050 i wykonaniu budowli wlotowej w km 179+050, zarurowaniu kanałem ø 500 i 600 mm prawostronnego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+871 do km 178+948 i wykonaniu na zakończeniach budowli wlotowych. Prace zostaną wykonane zgodnie z poniżej podanymi warunkami.

 

v      Wykonanie likwidacji rowu melioracyjnego nr R-5 na odcinku od km 0+795 do km 1+460:

- Rów nr R-5 na odcinku od km 0+795 do km 1+230 zostanie zasypany, istniejące na jego trasie budowle (przepusty z rur betonowych ø 500 mm zostaną rozebrane, a kręgi betonowe przekazane Miejskiej Spółce Wodnej w Opolu. Funkcję odwodnienia tego obszaru przejmie kanalizacja deszczowa odprowadzająca wody opadowe i roztopowe z obszaru parkingu i dachów. Ponadto do projektowanej kanalizacji deszczowej zostaną włączone istniejące wyloty drenarskie z drenowania niesystematycznego terenów zabudowy oraz przyległych użytków rolnych. Odprowadzenie zebranych wód ma być prowadzone zbiorczym kolektorem K-2 do kanalizacji deszczowej w ulicy Partyzanckiej.

- Rów nr R-5 na odcinku od km 1+230 do km 1+405 zostanie zasypany. Funkcję odwodnienia tego terenu przejmie kanalizacja deszczowa (kolektor K-1) mająca odprowadzać wody opadowe z obszaru dróg dojazdowych do stacji paliwowej JET (włączenie układu kanalizacyjnego do projektowanego systemu).

-  Elementy rowu nr R-5 na odcinku od km 1+405 do km 1+460 zostaną wykorzystane i włączone w system kanalizacji deszczowej. Tymi elementami będą między innymi: przepust ø 800 mm długości ok. 30 m pod ulicą Wrocławską oraz otwarty odcinek rowu długości ok. 25 m, który zostanie uszczelniony i stanie się elementem kanału deszczowego na odcinku aż do wlotu istniejącej kanalizacji deszczowej. Na tym odcinku system kanalizacji deszczowej prowadził będzie wody opadowe i roztopowe oraz drenażowe zebrane z obszaru projektowanego skrzyżowania (rondo) na ulicy Wrocławskiej, istniejącej stacji paliwowej PKN ORLEN (po wykonaniu kolektora deszczowego ze stacji) oraz z Cmentarza Komunalnego i Szkoły Podstawowej nr 9.

- Dodatkowo na odcinku od km 0+250 do km 0+795 inwestor został zobowiązany uzgodnieniem do odbudowy tej części rowu.

v      Wykonanie przebudowy rowu melioracyjnego nr R-11 na odcinku od km 0+655 do km 1+135:

- Rów nr R-11 na odcinku od km 0+655 do km0+695 zostanie zasypany, w związku z kolizją z projektowanym kolektorem zbiorczym K-2 o średnicy ø 1200 mm. Rów zostanie zasypany na szerokości pasa drogowego planowanego układu komunikacyjnego na terenach inwestycyjnych. Wzdłuż planowanej drogi prowadzona jest trasa projektowanego kolektora deszczowego K-2. W km 0+695 rowu nr R-11 zostanie wykonana budowla wlotowa, podłączona do kolektora K-2, umożliwiająca spływ wód opadowych i drenażowych prowadzonych przez ten rów na odcinku od km 0+695 do km 0+965.

- Rów nr R-11 na odcinku od km 0+965 do km 1+135 zostanie zasypany, w związku z kolizją z projektowanym kolektorem deszczowym K-1o średnicy ø 1200 mm oraz przebiegiem przez działki planowane do zabudowy inwestycyjnej i drogowej. Rów zostanie zasypany na całej długości odcinka. W km 1+135 rowu nr R-11 zostanie wykonana budowla wlotowa, podłączona do kolektora K-1, umożliwiająca spływ wód opadowych i drenażowych prowadzonych przez rów na odcinku od km 1+135. 

v      Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr WII, do rowu nr R-11 w km 0+695, na poniżej podanych warunkach:

- średnica kanału                      ø 500 mm

- rzędna dna wlotu                    151,00 m n.p.m.

- rzędna terenu nad wlotem       152,45 m n.p.m.

- rzędna terenu (skarpy)                       152,40 m n.p.m.

 

v      Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr WI, do rowu nr R-11 w km 1+135, na poniżej podanych warunkach:

- średnica kanału                      ø 500 mm

- rzędna dna wlotu                    151,50 m n.p.m.

- rzędna terenu nad wlotem       152,55 m n.p.m.

- rzędna terenu (skarpy)                       152,50 m n.p.m.

 

v      Wykonanie likwidacji (zasypania) lewostronnego rowu przydrożnego na docinku drogi krajowej ulicy Wrocławskiej od km 178+926 do km 179+050.

v      Wykonanie zarurowania kanałem K-5 lewostronnego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+927 do km 179+050, na poniżej podanych warunkach:

- średnica kanału                                                         ø 500 mm

- długość kanału                                                      ok. 123 m                                

- rzędna dna kanału przy wlocie                                    154,00 m n.p.m.

- rzędna terenu projektowanego przy wlocie                  155,00 m n.p.m.

- rzędna terenu istniejącego przy wlocie                        154,10 m n.p.m.

- zagłębienie dna kanału przy wlocie                              1,00 m

- rzędna dna kanału przy wlocie do kolektora K-1          151,95 m n.p.m.

 

v      Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr W-III, z rowu przydrożnego do kanału K-5 w km 179+050, na poniżej podanych warunkach:

- średnica kanału                      ø 500 mm

- rzędna dna wlotu                    154,00 m n.p.m.

- rzędna terenu nad wlotem       155,00 m n.p.m.

- rzędna terenu (skarpy)                       155,00 m n.p.m.

 

v      Wykonanie zarurowania kanałem K-6 i K-7 prawostronnego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+871 do km 178+948, na poniżej podanych warunkach:

 

Dla kanału K-6

- średnica kanału                                                         ø 500 mm

- długość kanału                                                      12,00 m                                   

- rzędna dna kanału przy wlocie                                    153,84 m n.p.m.

- rzędna terenu projektowanego przy wlocie                  155,30 m n.p.m. 

- rzędna terenu istniejącego przy wlocie                        153,83 m n.p.m.

- zagłębienie dna kanału przy wlocie                              1,46 m

- rzędna dna kanału przy wlocie do rowu nr R-5            153,83 m n.p.m.

 

Dla kanału K-7

- średnica kanału                                                         ø 500 i 600 mm

- długość kanału                                                      12,00 m i 56,00 m                    

- rzędna dna kanału przy wlocie                                    154,40 m n.p.m.

- rzędna terenu projektowanego przy wlocie                  155,10 m n.p.m.

- rzędna terenu istniejącego przy wlocie                        154,80 m n.p.m.

- zagłębienie dna kanału przy wlocie                              0,70 m

- rzędna dna kanału przy wlocie do rowu nr R-5            153,82 m n.p.m.

v      Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr W-IV, z rowu przydrożnego do kanału K-6 w km 178+948, na poniżej podanych warunkach:

- średnica kanału                      ø 500 mm

- rzędna dna wlotu                    153,84 m n.p.m.

- rzędna terenu nad wlotem       155,30 m n.p.m.

- rzędna terenu (skarpy)                       155,30 m n.p.m.

 

v      Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr W-V, z rowu przydrożnego do kanału K-7 w km 179+050, na poniżej podanych warunkach:

- średnica kanału                      ø 500 mm

- rzędna dna wlotu                    154,40 m n.p.m.

- rzędna terenu nad wlotem       155,10 m n.p.m.

- rzędna terenu (skarpy)                       155,10 m n.p.m.

 

Jednocześnie informuję, że w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8 (pokój 319) strony mogą składać uwagi i wnioski w tej sprawie
w terminie 7 dni od dnia ukazania się zawiadomienia.

Ilość odwiedzin: 315
Nazwa dokumentu: OŚR.I.KWS.6210-23-4/2006
Skrócony opis: Pozwolenie wodnoprawne na likwidację rowu melioracyjnego nr R-5 na odcinku od km 0+795 do km 1+460, przebudowę rowu melioracyjnego nr R-11 na odcinku od km 0+655 do km 1+135 oraz likwidację (zasypaniu
Podmiot udostępniający: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola
Osoba, która wytworzyła informację: Kamila Wnuk-Skóbel
Osoba, która odpowiada za treść: Kamila Wnuk-Skóbel
Osoba, która wprowadzała dane: Kamila Wnuk-Skóbel
Data wytworzenia informacji: 2006-07-10 10:10:46
Data udostępnienia informacji: 2006-07-10 10:10:46
Data ostatniej aktualizacji: 2006-07-10 10:16:03

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner