Opole, dnia 06.07.2006 r.
OŚR.I.KWS.6210-23-5/2006
Na podstawie art. 127 ust. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z późniejszymi zmianami) oraz 49 Kpa Prezydent Miasta Opola zawiadamia,
iż na wniosek nr BS-2006-06-23/1 z dnia 23.06.2006 r. Pani arch. Beaty Szczegielniak reprezentującej ARCH-STUDIO Pracownię Projektową Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu przy ul. Pużaka 46c działającą w imieniu Pana Macieja Kiełbickiego Członka Zarządu GEANT POLSKA Spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 427 (pełnomocnictwo z dnia 29.01.2006 r.), zostało wszczęte postępowanie wodnoprawne w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na likwidację rowu melioracyjnego nr R-5 na odcinku od km 0+795 do km 1+460, przebudowę rowu melioracyjnego nr R-11 na odcinku od km 0+655 do km 1+135 oraz likwidację (zasypaniu) lewostronnego ślepego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+740 do km 178+853, zarurowanie kanałem ø 500 mm lewostronnego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+927 do km 179+050 i wykonaniu budowli wlotowej w km 179+050, zarurowaniu kanałem ø 500 i 600 mm prawostronnego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+871 do km 178+948 i wykonaniu na zakończeniach budowli wlotowych. Prace zostaną wykonane zgodnie z poniżej podanymi warunkami.
v Wykonanie likwidacji rowu melioracyjnego nr R-5 na odcinku od km 0+795 do km 1+460:
- Rów nr R-5 na odcinku od km 0+795 do km 1+230 zostanie zasypany, istniejące na jego trasie budowle (przepusty z rur betonowych ø 500 mm zostaną rozebrane, a kręgi betonowe przekazane Miejskiej Spółce Wodnej w Opolu. Funkcję odwodnienia tego obszaru przejmie kanalizacja deszczowa odprowadzająca wody opadowe i roztopowe z obszaru parkingu i dachów. Ponadto do projektowanej kanalizacji deszczowej zostaną włączone istniejące wyloty drenarskie z drenowania niesystematycznego terenów zabudowy oraz przyległych użytków rolnych. Odprowadzenie zebranych wód ma być prowadzone zbiorczym kolektorem K-2 do kanalizacji deszczowej w ulicy Partyzanckiej.
- Rów nr R-5 na odcinku od km 1+230 do km 1+405 zostanie zasypany. Funkcję odwodnienia tego terenu przejmie kanalizacja deszczowa (kolektor K-1) mająca odprowadzać wody opadowe z obszaru dróg dojazdowych do stacji paliwowej JET (włączenie układu kanalizacyjnego do projektowanego systemu).
- Elementy rowu nr R-5 na odcinku od km 1+405 do km 1+460 zostaną wykorzystane i włączone w system kanalizacji deszczowej. Tymi elementami będą między innymi: przepust ø 800 mm długości ok. 30 m pod ulicą Wrocławską oraz otwarty odcinek rowu długości ok. 25 m, który zostanie uszczelniony i stanie się elementem kanału deszczowego na odcinku aż do wlotu istniejącej kanalizacji deszczowej. Na tym odcinku system kanalizacji deszczowej prowadził będzie wody opadowe i roztopowe oraz drenażowe zebrane z obszaru projektowanego skrzyżowania (rondo) na ulicy Wrocławskiej, istniejącej stacji paliwowej PKN ORLEN (po wykonaniu kolektora deszczowego ze stacji) oraz z Cmentarza Komunalnego i Szkoły Podstawowej nr 9.
- Dodatkowo na odcinku od km 0+250 do km 0+795 inwestor został zobowiązany uzgodnieniem do odbudowy tej części rowu.
v Wykonanie przebudowy rowu melioracyjnego nr R-11 na odcinku od km 0+655 do km 1+135:
- Rów nr R-11 na odcinku od km 0+655 do km0+695 zostanie zasypany, w związku z kolizją z projektowanym kolektorem zbiorczym K-2 o średnicy ø 1200 mm. Rów zostanie zasypany na szerokości pasa drogowego planowanego układu komunikacyjnego na terenach inwestycyjnych. Wzdłuż planowanej drogi prowadzona jest trasa projektowanego kolektora deszczowego K-2. W km 0+695 rowu nr R-11 zostanie wykonana budowla wlotowa, podłączona do kolektora K-2, umożliwiająca spływ wód opadowych i drenażowych prowadzonych przez ten rów na odcinku od km 0+695 do km 0+965.
- Rów nr R-11 na odcinku od km 0+965 do km 1+135 zostanie zasypany, w związku z kolizją z projektowanym kolektorem deszczowym K-1o średnicy ø 1200 mm oraz przebiegiem przez działki planowane do zabudowy inwestycyjnej i drogowej. Rów zostanie zasypany na całej długości odcinka. W km 1+135 rowu nr R-11 zostanie wykonana budowla wlotowa, podłączona do kolektora K-1, umożliwiająca spływ wód opadowych i drenażowych prowadzonych przez rów na odcinku od km 1+135.
v Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr WII, do rowu nr R-11 w km 0+695, na poniżej podanych warunkach:
- średnica kanału ø 500 mm
- rzędna dna wlotu 151,00 m n.p.m.
- rzędna terenu nad wlotem 152,45 m n.p.m.
- rzędna terenu (skarpy) 152,40 m n.p.m.
v Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr WI, do rowu nr R-11 w km 1+135, na poniżej podanych warunkach:
- średnica kanału ø 500 mm
- rzędna dna wlotu 151,50 m n.p.m.
- rzędna terenu nad wlotem 152,55 m n.p.m.
- rzędna terenu (skarpy) 152,50 m n.p.m.
v Wykonanie likwidacji (zasypania) lewostronnego rowu przydrożnego na docinku drogi krajowej ulicy Wrocławskiej od km 178+926 do km 179+050.
v Wykonanie zarurowania kanałem K-5 lewostronnego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+927 do km 179+050, na poniżej podanych warunkach:
- średnica kanału ø 500 mm
- długość kanału ok. 123 m
- rzędna dna kanału przy wlocie 154,00 m n.p.m.
- rzędna terenu projektowanego przy wlocie 155,00 m n.p.m.
- rzędna terenu istniejącego przy wlocie 154,10 m n.p.m.
- zagłębienie dna kanału przy wlocie 1,00 m
- rzędna dna kanału przy wlocie do kolektora K-1 151,95 m n.p.m.
v Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr W-III, z rowu przydrożnego do kanału K-5 w km 179+050, na poniżej podanych warunkach:
- średnica kanału ø 500 mm
- rzędna dna wlotu 154,00 m n.p.m.
- rzędna terenu nad wlotem 155,00 m n.p.m.
- rzędna terenu (skarpy) 155,00 m n.p.m.
v Wykonanie zarurowania kanałem K-6 i K-7 prawostronnego rowu przydrożnego na odcinku od km 178+871 do km 178+948, na poniżej podanych warunkach:
Dla kanału K-6
- średnica kanału ø 500 mm
- długość kanału 12,00 m
- rzędna dna kanału przy wlocie 153,84 m n.p.m.
- rzędna terenu projektowanego przy wlocie 155,30 m n.p.m.
- rzędna terenu istniejącego przy wlocie 153,83 m n.p.m.
- zagłębienie dna kanału przy wlocie 1,46 m
- rzędna dna kanału przy wlocie do rowu nr R-5 153,83 m n.p.m.
Dla kanału K-7
- średnica kanału ø 500 i 600 mm
- długość kanału 12,00 m i 56,00 m
- rzędna dna kanału przy wlocie 154,40 m n.p.m.
- rzędna terenu projektowanego przy wlocie 155,10 m n.p.m.
- rzędna terenu istniejącego przy wlocie 154,80 m n.p.m.
- zagłębienie dna kanału przy wlocie 0,70 m
- rzędna dna kanału przy wlocie do rowu nr R-5 153,82 m n.p.m.
v Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr W-IV, z rowu przydrożnego do kanału K-6 w km 178+948, na poniżej podanych warunkach:
- średnica kanału ø 500 mm
- rzędna dna wlotu 153,84 m n.p.m.
- rzędna terenu nad wlotem 155,30 m n.p.m.
- rzędna terenu (skarpy) 155,30 m n.p.m.
v Wykonanie urządzenia wlotowego – wlotu nr W-V, z rowu przydrożnego do kanału K-7 w km 179+050, na poniżej podanych warunkach:
- średnica kanału ø 500 mm
- rzędna dna wlotu 154,40 m n.p.m.
- rzędna terenu nad wlotem 155,10 m n.p.m.
- rzędna terenu (skarpy) 155,10 m n.p.m.
Jednocześnie informuję, że w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8 (pokój 319) strony mogą składać uwagi i wnioski w tej sprawie
w terminie 7 dni od dnia ukazania się zawiadomienia.