Zarządzenie nr OR.I-0152-83/2005
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 27 października 2005 r.
w sprawie procedury dotyczącej umarzania w całości lub w części, odraczania terminu płatności albo rozkładania na raty kwot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych
Na podstawie art. 30 ust. 9 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. Nr 228, póz. 2255 z późn. zm.) zarządzam wprowadzenie niniejszej procedury dotyczącej umarzania w całości lub w części, odraczania terminu płatności albo rozkładania na raty kwot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych.
§1
Określa się następujący tryb postępowania w sprawie umarzania w całości lub w części, odraczania terminu płatności albo rozkładania na raty kwot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych - wraz z odsetkami - ustalonych ostateczną decyzją.
1 Wszczęcie postępowania następuje na wniosek osoby zobowiązanej do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych.
2. W uzasadnionych przypadkach, wszczęcie postępowania może nastąpić z urzędu. Poniższe uregulowania należy wówczas stosować odpowiednio.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, kierowany jest do Wydziału Świadczeń Socjalnych - Referatu Ustalania Uprawnień do Świadczeń /dalej: Referatu/, w celu zebrania dokumentacji dotyczącej sytuacji rodziny osoby zobowiązanej do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych.
4. W toku postępowania są gromadzone i analizowane: (a) informacja o stanie majątkowym, której wzór stanowi załącznik do zarządzenia, (b) wszelkie inne dokumenty dostarczone przez wnioskodawcę lub będące już w posiadaniu Referatu, dotyczące sytuacji rodziny osoby zobowiązanej do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych.
5 Referat sporządza notatkę służbową z przeprowadzonego postępowania wraz z propozycją załatwienia wniosku. Następnie cała dokumentacja jest przekazywana Naczelnikowi Wydziału Świadczeń Socjalnych, który opiniuje propozycję Referatu.
6. Po zaopiniowaniu, o którym mowa w ust. 5, dokumentację przekazuje się do Prezydenta Miasta Opola, który decyduje o załatwieniu sprawy.
7. O wyniku postępowania informuje się zainteresowaną osobę na piśmie.
§2
Wykonanie zarządzenia powierza się Wydziałowi Świadczeń Socjalnych.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński
ZAŁĄCZNIK
do Zarządzenia Nr OR.I-0152-83/2005
z dnia 27 października 2005 r.
Informacja o stanie majątkowym
Świadom konsekwencji wynikających z art. 233 Kodeksu karnego za składanie nieprawdziwych zeznań oświadczam co następuje:
Nazwisko i imię ..................................................................................................
Data i miejsce urodzenia Adres zamieszkania ...................................................
Stan cywilny ......................................................................................................
Źródła dochodów
Wynagrodzenie ze stosunku pracy Emerytura lub renta krajowa .....................
Emerytura lub renta zagraniczna ......................................................................
Najem lub dzierżawa ........................................................................................
Działalność gospodarcza ..................................................................................
Inne źródła dochodu /podać jakie/ ...................................................................
Źródła dochodu współmałżonka (lub konkubenta/konkubiny)
Wynagrodzenie ze stosunku pracy ..................................................................
Emerytura lub renta krajowa ..........................................................................
Emerytura lub renta zagraniczna ....................................................................
Najem lub dzierżawa ......................................................................................
Działalność gospodarcza ................................................................................
Inne źródła dochodu /podać jakie/.................................................................
Liczba osób zamieszkujących we wspólnym gospodarstwie domowym .........
Liczba osób pozostających na utrzymaniu (imię i nazwisko, data urodzenia):
.......................................................................................................................
......................................................................................................................
......................................................................................................................
Posiadany majątek ruchomy i nieruchomy (parcele, budynki, mieszkanie własnościowe, samochód, inne), wierzytelności:
......................................................................................................................
......................................................................................................................
Pobierane świadczenia:
Dodatek mieszkaniowy (kwota) ....................................................................
Świadczenia z pomocy społecznej (forma pomocy, kwota)...........................
Inne świadczenia (forma pomocy, kwota) ...................................................
Wskazanie przyczyn uzasadniających umorzenie w całości lub w części, odroczenie terminu płatności albo rozłożenie na raty kwot nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych:
........................................................................................................................
........................................................................................................................
........................................................................................................................
............................................................
podpis