ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152-65/2005
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 26 sierpnia 2005 r.
w sprawie wprowadzenia procedury przekazywania, ewidencji, rozliczania dotacji i środków budżetowych dla jednostek w Wydziale Finansowo – Księgowym Urzędu Miasta Opola.
Na podstawie § 5 pkt 7 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR–0152-13/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29 marca 2005 r. w sprawie przyjęcia tekstu jednolitego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionego zarządzeniem nr OR.-0152-30/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 23 maja 2005 r zarządzam co następuje:
§ 1
Wprowadza się procedurę przekazywania, ewidencji, rozliczania dotacji i środków budżetowych w Wydziale Finansowo – Księgowym Urzędu Miasta Opola stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierzam naczelnikom wydziałów, kierownikom samodzielnych referatów i samodzielnych jednoosobowych stanowisk pracy Urzędu Miasta Opola
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński
Załącznik do Zarządzenia
Nr Or. I – 0152 - 65/2005
Prezydenta Miasta Opola
z dnia 26 sierpnia 2005 r.
Procedura dotycząca przekazywania, ewidencji, rozliczania dotacji i środków budżetowych dla jednostek
I Cel zastosowania procedury:
Wprowadzenie procedury ma na celu ustalenie postępowania w celu prawidłowego i terminowego przekazywania, rozliczania dotacji i środków przekazywanych podległym jednostkom.
II Podstawa prawna wprowadzenia procedury:
1. Ustawa z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.)
III Tryb postępowania:
1. Podstawę przekazywania środków i dotacji stanowi budżet na dany rok w rozbiciu na zadania własne i zlecone
2. Środki i dotacje na zadania własne przekazywane są w miesięcznych transzach
3. Polecenia przekazania środków przygotowywane są przez wydziały merytoryczne, którym dana jednostka podlega, pozostałym przygotowuje Referat Rozliczeń Budżetowych
4. Środki na zadania zlecone przekazywane są jednostkom po uprzednim stwierdzeniu wpływu ich na rachunek bankowy Urzędu Miasta Opola i przygotowaniu polecenia przekazania środków przez Referat Rozliczeń Budżetowych
5.Na uzasadniony wniosek jednostki organizacyjnej kwota miesięczna transzy może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w ramach przyznanego limitu środków. Indywidualne decyzje w w/w sprawie podejmuje Skarbnik Miasta Opola
6. Środki na realizację określonych zadań poza przyznanym limitem świadczeń rzeczowych przekazywane są niezwłocznie po zatwierdzeniu przez Radę Miasta lub Prezydenta. Przelew w tej sprawie składa wydział merytoryczny, który odpowiedzialny jest za terminowe jego przygotowanie
7. Polecenia przekazania środków zatwierdzane są przez Skarbnika i Prezydenta
8. Zestawienia przekazywanych w danym dniu środków i dotacji są drukowane z programu bankowego i przedkładane do zatwierdzenia przez Skarbnika i Prezydenta
9. Przekazanie środków następuje drogą elektroniczną
10. Środki i dotacje przekazywane jednostkom w rozbiciu na rozdziały i paragrafy ewidencjonowane są w Referacie Rozliczeń Budżetowych
11. Do 10-go każdego miesiąca jednostki zobowiązane są do przedstawienia rozliczenia z otrzymanych środków i dotacji za miesiąc poprzedni (narastająco od początku roku)
12. Rozliczenia środków i dotacji przekazanych poszczególnym jednostkom i kopie poleceń przekazania środków przechowywane są w Referacie Rozliczeń Budżetowych
Za terminowe przekazanie dotacji i środków i ich rozliczenie odpowiada kierownik Referatu Rozliczeń Budżetowych.