logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

ZARZĄDZENIE NR OR.I -0152 -52/2005

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 12 sierpnia 2005 r.

w sprawie wprowadzenia procedury prowadzenia kontroli finansowej funkcjonalnej w wydziałach Urzędu Miasta Opola oraz miejskich jednostkach organizacyjnych.

Na podstawie & 5 pkt. 7 Regulaminu Organizacyjnego stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR.I. - 0152 - 13 /2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia29 marca 2005 roku, w sprawie przyjęcia tekstu jednolitego Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, zmienionego zarządzeniem Nr OR. I. - 0152 - 30 72005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 23 maja 2005 roku.

zarządzani:

§1

Wprowadzenie procedury postępowania przeprowadzania kontroli finansowej funkcjonalnej w wydziałach Urzędu Miasta Opola oraz miejskich jednostkach organizacyjnych stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.

§2

Wykonanie zarządzenia powierzam Kierownikowi Referatu Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości.

§3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Z up. Prezydenta Miasta
Stanisław Ciepły
Z-ca Prezydenta Miasta 

Załącznik do Zarządzenia

Nr OR.I-0152-52/2005

Prezydenta Miasta Opola

z dnia 12 sierpnia 2005 r.

Procedura przeprowadzania kontroli finansowej funkcjonalnej w wydziałach Urzędu Miasta oraz miejskich jednostkach organizacyjnych.

I. Cel zastosowania procedury:

Wprowadzenie procedury ma na celu ustalenie trybu postępowania w czasie prowadzenia kontroli w wydziałach Urzędu Miasta i miejskich jednostkach organizacyjnych przez Referat kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości.

II. Podstawa prawna wprowadzenia procedury:

l. Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Opola wprowadzony zarządzeniem nr OR.I - 0152 - 21 /2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 2 czerwca 2004 roku.

III. Tryb postępowania:

1. W ramach realizacji podstawowych zadań wynikających z postanowień paragrafu 37 Regulaminu Organizacyjnego Miasta Opola, kontroli podlegają jednostkowe bilanse jednostek organizacyjnych Gminy Opole to jest bilanse:

a) miejskich jednostek budżetowych ( oprócz jednostek oświaty ),

b) miejskich zakładów budżetowych,

c) miejskich gospodarstw pomocniczych,

d) miejskich jednostek kultury,

e) samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest Rada Miasta Opola.

2. Kontrola bilansów jednostkowych polega na :

a) zweryfikowaniu przez kierownika i inspektora w Referacie Kontroli Finansowej Egzekucji i Sprawozdawczości zgodności poszczególnych pozycji bilansowych z zapisami księgowymi wykazanymi w zestawieniu obrotów i sald kont syntetycznych jednostki ,

b) weryfikacji przez kierownika i inspektora w Referacie Kontroli Finansowej, Hgzekucji i Sprawozdawczości danych zawartych w bilansie z informacjami finansowymi wykazanymi w załącznikach do bilansu jednostkowego,

c) analizie bilansów jednostkowych pod kątem sporządzenia bilansu skonsolidowanego Gminy Opole, przeprowadzanej przez kierownika i inspektora w Referacie Kontroli Finansowej, Hgzekucji i Sprawozdawczości.

3. W ramach realizacji dodatkowych zadań kontrolnych , kontroli finansowej funkcjonalnej podlegają zarówno poszczególne wydziały Urzędu Miasta Opola, jak też poszczególne jednostki organizacyjne Gminy Opole.

4. Dodatkowe kontrole finansowe są przeprowadzane na polecenie Skarbnika Miasta Opola oraz tylko i wyłącznie w zakresie określonym przez Skarbnika Miasta Opola.

5. Przed przystąpieniem do przeprowadzenia kontroli finansowej w wydziale Urzędu Miasta lub jednostce organizacyjnej Gminy Opola , kontrolujący zobowiązany jest do okazania kierownikowi wydziału czy jednostki aktualnej legitymacji służbowej oraz odpowiedniego upoważnienia do przeprowadzenia kontroli, podpisanego przez Prezydenta Miasta Opola.

6. Kontrolujący obowiązany jest do ścisłego przestrzegania terminu i zakresu kontroli określonego w upoważnieniu do przeprowadzenia kontroli finansowej.

7. Po zakończeniu kontroli, kontrolujący dokonuje adnotacji o przeprowadzonej kontroli w książce kontroli danej jednostki organizacyjnej czy wydziału.

8. Po przeprowadzeniu kontroli finansowej należy sporządzić sprawozdanie pokontrolne, które winno prezentować szczegółowe wyniki kontroli oraz ewentualne wnioski.

9. W oznaczonym terminie, kontrolujący zobowiązany jest przedłożyć gotowe sprawozdanie pokontrolne zlecającemu kontrole Skarbnikowi Miasta Opola.

Ilość odwiedzin: 1947
Nazwa dokumentu: z dnia 12 sierpnia 2005 r.
Skrócony opis: w sprawie wprowadzenia procedury prowadzenia kontroli finansowej funkcjonalnej w wydziałach Urzędu Miasta Opola oraz miejskich jednostkach organizacyjnych.
Podmiot udostępniający: Referat Kontroli Finansowej, Egzekucji i Sprawozdawczości
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Marcjasz
Data wytworzenia informacji: 2005-08-10 15:07:36
Data udostępnienia informacji: 2005-08-10 15:07:36
Data ostatniej aktualizacji: 2005-09-06 15:05:22

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner