logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 

ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152-71/06

PREZYDENTA MIASTA OPOLA

z dnia 30 maja 2006 r.

 

w sprawie zasad przygotowywania projektów uchwał Rady Miasta oraz innych materiałów przedkładanych Radzie.

Na podstawie § 5 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr OR.II-0152-13/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola (tekst jednolity zarządzenie Nr OR.I-0152-119/2005 Prezydenta Miasta Opola z dnia 29 grudnia 2005 r. w sprawie przyjęcia tekstu jednolitego Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola, z późn. zmianami) – ustalam, co następuje:

§ 1 

1. Ilekroć w zasadach jest mowa o:

1) Prezydencie – rozumie się przez to Prezydenta Miasta Opola,

2) wydziale – rozumie się przez to również samodzielny referat,

3) naczelniku wydziału – rozumie się przez to również kierownika samodzielnego referatu.

2.  Projekty uchwał Rady Miasta opracowują wydziały, do których zakresu działania należy przedmiot uchwały.

3.  Jeżeli przedmiot uchwały należy do zakresu działania miejskiej jednostki organizacyjnej, wstępny projekt uchwały przygotowuje dyrektor jednostki i przekazuje naczelnikowi wydziału sprawującego nadzór nad jednostką, który postępuje z tym projektem zgodnie    z zasadami określonymi w ust. 4-13. Wówczas dyrektor jednostki również uczestniczy w posiedzeniach komisji stałych Rady Miasta i jest obecny na sesji.

4. Jeżeli przedmiot uchwały należy do zakresu działania kilku wydziałów, projekt opracowują wspólnie przedstawiciele tych wydziałów, a funkcję koordynatora pełni wydział wyznaczony przez Sekretarza Miasta.

5. Odpowiedzialnym za terminowe sporządzenie projektu uchwały, za jego treść merytoryczną, uzgodnienie i zamieszczenie na stronie internetowej Miasta Opola jest naczelnik wydziału.

6. Projekty uchwał powinny być zredagowane przy zastosowaniu reguł zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie ?Zasad techniki prawodawczej? (Dz.U. Nr 100, poz. 908) oraz zgodnie z zasadami określonymi w § 33 Statutu Miasta Opola, a ponadto czynić zadość wymogom stylu i języka.

7. W fazie opracowywania projekt powinien być uzgodniony z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi, których działal­ności dotyczy oraz ze Skarbnikiem, jeżeli powoduje skutki finansowe.

8. Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem oraz opinią (podpisem) radcy prawnego obsługującego dany wydział, podpisany przez: naczelnika wydziału, Zastępcę Prezydenta, Sekretarza lub Skarbnika - nadzorującego dany wydział oraz Skarbnika, jeżeli powoduje skutki finansowe, właściwy wydział przedkłada do akceptacji Prezydentowi, a następnie przekazuje do Biura Rady Miasta w terminie co najmniej 21 dni przed sesją.

9. Po zarejestrowaniu przez Biuro Rady projektu uchwały i nadaniu numeru druku wydział wykonuje kserokopie projektu uchwały w liczbie uzgodnionej z Biurem Rady Miasta.

Data umieszczona w klauzuli ?projekt z dnia ?.? (w prawym górnym rogu projektu uchwały) jest datą podpisu projektu przez Prezydenta.

10. Jeżeli uchwała nie była zaplanowana w ramowym planie sesji Rady, do projektu uchwały należy dołączyć wniosek o wprowadzenie tego projektu do porządku obrad danej sesji. Wniosek powinien być skierowany do przewodniczącego Rady Miasta Opola i podpisany przez Prezydenta.

11. Wydział może wnosić poprawki do projektu uchwały w formie autopoprawki. Autopoprawka powinna być uzgodniona i podpisana przez osoby wymienione w ust. 8 i przekazana do Biura Rady Miasta.

12. Ostateczną wersję projektu uchwały należy w postaci elektronicznej przekazać do Referatu Informatyki w celu umieszczenia na stronie internetowej Miasta Opola oraz do Biura Rady Miasta.

13. Inne materiały dla potrzeb Rady Miasta (np. informacje, sprawozdania) opracowują właściwe merytorycznie wydziały i po uzgodnieniu (podpisaniu) przez nadzorującego wydział Zastępcę Prezydenta, Sekretarza lub Skarbnika oraz naczelnika przedkładają Prezydentowi do podpisu, a następnie przekazują do Biura Rady Miasta. Po zarejestrowaniu dokumentu przez Biuro Rady i nadaniu numeru druku wydział wykonuje jego kserokopie w liczbie uzgodnionej z Biurem Rady Miasta. Ustęp 10 stosuje się odpowiednio. 

§ 2

 

Zobowiązuję naczelników wydziałów do:

1) bezwzględnego przestrzegania terminów wynikających ze Statutu Miasta Opola przy przygotowywaniu projektów uchwał Rady Miasta,

2) uczestniczenia w pracach komisji stałych Rady Miasta nad projektami uchwał i innymi materiałami wydziału,

3) uczestniczenia w sesjach Rady Miasta,

4) gotowości do udzielania wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące projektu uchwały na posiedzeniach komisji Rady i na sesji. 

§ 3

Tracą moc: zarządzenie Nr OR.I-0152-7/2004 Prezydenta Miasta Opola z dnia 16 lutego 2004 r. w sprawie powołania Zespołu do weryfikacji projektów uchwał Rady Miasta Opola oraz zasad przygotowywania projektów tych uchwał oraz innych materiałów przedkładanych Radzie; zarządzenia zmieniające: Nr OR.I-0152-19/2004 z dnia 30 kwietnia 2004 r. i Nr OR.I-0152-31/2004 z dnia 20 sierpnia 2004 r.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński

Ilość odwiedzin: 2748
Nazwa dokumentu: OR.I-0152-71/06 -zastąpione zarzadzeniem Nr 535/09 z dnia 20.11.2009.
Skrócony opis: w sprawie zasad przygotowywania projektów uchwał Rady Miasta oraz innych materiałów przedkładanych Radzie.
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Wydział Organizacyjny
Osoba, która odpowiada za treść: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2006-05-31 08:37:34
Data udostępnienia informacji: 2006-05-31 08:37:34
Data ostatniej aktualizacji: 2009-11-23 11:58:16

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner