ZARZĄDZENIE NR OR-I.0050.658.2016
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 21 gudnia 2016 r.
w sprawie wprowadzenia „Księgi Identyfikacji Wizualnej – Herbu Miasta Opola i loga 800 lat Opola”
Na podstawie art. 31 oraz art. 33 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 poz.446 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 7 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr OR.I-0152-94/06 Prezydenta Miasta Opola z dnia 1 sierpnia 2006 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola (z późn. zm.) ustalam, co następuje:
§ 1
W celu budowania wizerunku marki miasta Opola poprzez spójną identyfikację wprowadza się „Księgę Identyfikacji Wizualnej – Herbu Miasta Opola i loga 800 lat Opola”, zwaną dalej „Księgą”, stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie nie wyłącza stosowania:
1) Zarządzenia Nr OR-I.0050.285.2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 8 czerwca 2012 r. w sprawie regulaminu przyznawania Patronatu Prezydenta Miasta Opola.
2) Zarządzenia Nr OR-I.0050.88.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 06 lutego 2013 r. w sprawie zasad używania barw Miasta Opola, jego flagi, herbu i hejnału.
§ 3
Zobowiązuje się wydziały Urzędu Miasta Opola oraz jednostki organizacyjne przez nie nadzorowane do stosowania niniejszego zarządzenia we wszystkich działaniach informacyjnych i promocyjnych, prowadzonych w 2017 roku zgodnie z zasadami zawartymi
w Księdze, w szczególności:
1) do umieszczenia elementów z Księgi na zaproszeniach, biletach, kartach VIP, akredytacjach dla mediów, ulotkach, plakatach, billboardach reklamujących imprezę, reklamach w mediach, na stronach internetowych oraz innych dostępnych nośnikach reklamy używanych podczas realizacji projektów;
2) do umieszczania odnośnika do strony internetowej: www.opole.pl oraz w przypadku wydarzeń związanych z Jubileuszem 800-lecia Opola - strony: www.opole800.pl.
3) do ekspozycji elementów z Księgi na strojach, banerach wokół obiektu, bramie wejściowej, na scenie lub estradzie, na ściance stanowiącej tło podczas konferencji prasowych i wywiadów, na tablicach wyników i na stanowiskach sędziowskich podczas imprez sportowych oraz innych dostępnych nośnikach reklamy używanych podczas realizacji działań promocyjnych;
4) do ekspozycji na nośnikach audio i wideo;
5) zagwarantowania prawidłowego rozmieszczenia materiałów reklamowych podczas realizacji działań promocyjnych;
6) do przygotowania i produkcji materiałów prasowych.
§ 4
1. Zobowiązuje się wydziały Urzędu Miasta Opola oraz jednostki organizacyjne przez nie nadzorowane do przedstawienia do Wydziału Promocji w celu zaopiniowania drogą elektroniczną:
1) umów, które zawierają zapisy dotyczące promocji miasta,
2) projektów materiałów promocyjnych, w celu akceptacji ich pod względem zgodności z „Księgą Identyfikacji Wizualnej – Herbu Miasta Opola i loga 800 lat Opola”;
2. Wydział Promocji opiniuje umowy i projekty działań promocyjnych w terminie 3 dni roboczych.
§ 5
Traci moc zarządzenie nr OR-I.0050.343.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 17 czerwca 2013r. w sprawie wprowadzenia „Księgi Identyfikacji Wizualnej Miasta Opola”.
§ 6
Wykonanie zarządzenia powierza się wydziałom Urzędu Miasta Opola oraz kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta Opola.
§ 7
Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Promocji Urzędu Miasta Opola.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku.
Prezydent Miasta
Arkadiusz Wiśniewski