ZARZĄDZENIE NR OR.I-0152-7/2004
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 16 lutego 2004 r.
w sprawie powołania Zespołu do weryfikacji projektów uchwał Rady Miasta Opola oraz zasad przygotowywania projektów tych uchwał oraz innych materiałów przedkładanych Radzie.
Na podstawie § 52 ust. 5 regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr OR.II-0152-13/2003 Prezydenta Miasta Opola z dnia 28 kwietnia 2003 r., zmienionego zarządzeniem Nr OR.II-0152-22/2003 z dnia 10 września 2003 r. w sprawie zmiany w regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola, Nr OR.II-0152-38/2003 z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie zmiany w regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta Opola – ustalam, co następuje:
§ 1
-
Powołuję Zespół do weryfikacji projektów uchwał Rady Miasta Opola, zwany dalej Zespołem, w składzie:
1) Jadwiga Rudzińska-Ohanowicz - przewodnicząca Zespołu
oraz członkowie:
2) Agnieszka Jurowicz zamiennie z Jolantą Cisek
3) Grzegorz Małecki zamiennie z Radosławem Stankiem
4) Jolanta Józefowska - sekretarz
5) Marcin Baraniewicz zamiennie z Lucyną Pruchnicką.
-
Tryb działania Zespołu określony jest w załączniku do Zarządzenia.
§ 2
Zasady przygotowywania projektów uchwał Rady Miasta Opola oraz innych materiałów przedkładanych Radzie
-
Ilekroć w zasadach jest mowa o:
1) wydziale – rozumie się przez to również samodzielny referat,
2) naczelniku wydziału – rozumie się przez to również kierownika samodzielnego referatu.
-
Projekty uchwał Rady Miasta opracowują wydziały, do których zakresu działania należy przedmiot uchwały.
-
Jeżeli przedmiot uchwały należy do zakresu działania miejskiej jednostki organizacyjnej wstępny projekt uchwały przygotowuje dyrektor jednostki i przekazuje naczelnikowi wydziału sprawującego nadzór nad jednostką, który postępuje z tym projektem zgodnie z zasadami określonymi w punktach 4-13. Kierownik jednostki również uczestniczy w posiedzeniach komisji stałych Rady Miasta i jest obecny na sesji.
-
Jeżeli przedmiot uchwały należy do zakresu działania kilku wydziałów, projekt opracowują wspólnie przedstawiciele tych wydziałów, a funkcję koordynatora pełni wydział wyznaczony przez Sekretarza Miasta.
-
Odpowiedzialnym za terminowe sporządzenie projektu uchwały, za jego treść merytoryczną, uzgodnienie i publikację w internecie jest naczelnik wydziału.
-
Redagowanie projektów uchwał winno odbywać się przy zastosowaniu reguł zawartych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie