logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8
im. Gustawa Morcinka
w Opolu

I. Status prawny

Szkoła działa na mocy:

- Ustawy z dnia 7.09.1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 1996r. Nr 67 z późniejszymi zmianami)

- Aktu Założycielskiego Szkoły Publicznej (załącznik Nr 5 do uchwały Nr X/l 50/99 Rady Miasta Opola z dnia 27 maja 1999r.)

Statutu Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 8 im. Gustawa Morcinka w Opolu

II. Organizacja

1. Szkoła jest jednostką budżetową.

2. Organem prowadzącym szkołę jest miasto Opole.

3. Nadzór pedagogiczny nad szkołą sprawuje Opolski Kurator Oświaty.

4. Szkoła ma własny hymn, sztandar i ceremoniał.

5. Szkoła używa pieczęci urzędowej, prowadzi, przechowuje dokumentację.

6. Czas trwania nauki w szkole wynosi 6 lat.

7. Szkoła zapewnia możliwość korzystania z biblioteki, świetlicy i gabinetu pielęgniarki szkolnej.

8. Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia edukacyjne prowadzone w systemie klasowo - lekcyjnym.

9. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział liczący nie więcej niż 26 uczniów. lO.Oddziały są dzielone na grupy na zajęciach języków obcych, informatyki oraz wychowania fizycznego.

Przedmiot działania i kompetencje

1. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej.

Szkoła stwarza warunki do wszechstronnego rozwoju uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także ich możliwości psychofizyczne.

2. W zakresie i na zasadach określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego Szkoła realizuje kształcenie zintegrowane w pierwszym etapie edukacyjnym, obejmującym klasy I - III oraz kształcenie w blokach przedmiotowych, z zastosowaniem ścieżek edukacyjnych w drugim etapie edukacyjnym, obejmującym klasy IV - VI.

3. Szkoła organizuje dodatkowe zajęcia pozalekcyjne zatwierdzone w projekcie organizacyjnym zatwierdzone przez organ prowadzący:

a) zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze,

b) korekcyjne - kompensacyjne,

c) koła przedmiotowe,

d) koła zainteresowań,

e) zajęcia sportowe.

4. Szkoła prowadzi działalność innowacyjną polegająca na: realizowaniu nowych rozwiązań programowych, mających na celu poszerzenie zakresu realizowanych w szkole programów nauczania zintegrowanego( obecnie realizowanych jest sześć programów innowacyjnych).

5. W zakresie działalności dydaktycznej Szkoła realizuje szkolny zestaw programów nauczania.

6. Umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pozytywnego zaliczenia sprawdzianu końcowego, umożliwiającego dalsze kształcenie w gimnazjum,

7. Działa w kierunku rozwijania zainteresowań uczniów poprzez organizowanie kół zainteresowań, imprez kulturalnych, imprez sportowych, olimpiad i konkursów

8. Zapewnia wszechstronną pomoc uczniom mającym trudności z opanowaniem treści programu nauczania.

9. Szkoła w ramach planu organizuje naukę religii.

10.Szkoła zatrudnia nauczycieli posiadających wymagane kwalifikacje.

11. Szkoła wspomaga wychowawczą rolę rodziny, rodzice i nauczyciele na

zasadach określonych w Statucie, współdziałaj ą ze sobą w sprawach

wychowania dzieci.

12.Szkoła realizuje program wychowawczy, uchwalony przez Radę

Pedagogiczną po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego stanowiący integralną część Statutu Szkoły.

13. W szkole funkcjonuje Wewnątrzszkolny System Oceniania – stanowiący integralną część Statutu.

Zadania opiekuńcze szkoły polegają na:

a) na ścisłym respektowaniu obowiązujących w szkole przepisów bezpieczeństwa i higieny,

b) sprawowaniu indywidualnych form opieki ( wychowawca, pedagog szkolny, wychowawca świetlicy).

IV. Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje

1. Szkołą kieruje Dyrektor - mgr Małgorzata Bagińska przy współudziale Wicedyrektora - mgr Teresy Szpulak.

2. Do zadań dyrektora należy planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy szkoły. Dyrektor jest przedstawicielem szkoły na zewnątrz.

3. Szczegółowy zakres kompetencji Wicedyrektora określa Dyrektor powierzając mu stanowisko.

  1. Organem Szkoły w zakresie realizacji statutowych zadań dot. kształcenia, wychowania i opieki jest Rada Pedagogiczna ( 27 nauczycieli).

Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy:

a) zatwierdzanie planów pracy Szkoły,

b) uchwalanie planu wychowawczego Szkoły, po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego

c) zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów,

d) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w Szkole,

e) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli Szkoły,

f) uchwalanie i nowelizowanie Regulaminu swojej działalności.

g) uchwalanie programu rozwoju Szkoły.

6. Ponadto działają organy: Samorząd Uczniowski i Rada Rodziców, działające w oparciu o własne regulaminy.

w skład Samorządu Uczniowskiego wchodzą wszyscy uczniowie szkoły. Samorząd Uczniowski może przedstawiać Radzie Rodziców, Radzie Pedagogicznej i Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły. Opiekunem Samorządu jest - nauczyciel mgr Bronisława Niespor.

Rada Rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców, występuje do organów Szkoły z wnioskami dot. spraw szkoły i opiniuje je. Ponad to gromadzi fundusze ze składek rodziców i przeznacza je na wsparcie statutowej działalności szkoły. Obecnie przewodniczącym Rady Rodziców jest Pan Adam Iwanicki.

7. W administrowaniu placówką wspomaga Dyrektora Szkoły:

Główna księgowa - Krystyna Kucharz, której kompetencje określa szczegółowy zakres czynności. Administracja i obsługa szkoły w chwili obecnej liczy 12,5 etatu.

V. Struktura własnościowa

Szkole oddano w trwały zarząd nieruchomość zabudowaną to jest:

a) działkę nr 35/5 o powierzchni - 0.0031 ha ( Protokół Nr 75/99 Zarządu Miasta Opola z 23 grudnia 1999r.),

b) działkę nr 35/7 o powierzchni - 0.3701 ha ( Protokół Nr 75/99 Zarządu Miasta Opola z 23 grudnia 1999r.),

c) działkę nr 33 o powierzchni - 0.0468 ha ( Gmina Opole na podstawie

upoważnienia Nr OR. III - 1115/25/2003 z 31 stycznia 2003r.). Wszystkie wyżej wymienione działki mieszczą się na karcie mapy - 41 i są zapisane w Księdze Wieczystej pod numerem 103041. V. Majątek szkoły

Majątek trwały Publicznej Szkole Podstawowej nr 8 w Opolu na dzień 01 stycznia 2003r wynosi 1007 055, 40 zł zgodnie z bilansem.

Nazwa dokumentu: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8 w Opolu
Podmiot udostępniający: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 8 w Opolu
Osoba, która wytworzyła informację: Dyrektor szkoły: Małgorzata Bagińska
Osoba, która odpowiada za treść: Dyrektor szkoły: Małgorzata Bagińska
Osoba, która wprowadzała dane: Alina Pawlicka-Mamczura
Data wytworzenia informacji: 2003-06-27 09:55:41
Data udostępnienia informacji: 2003-06-27 09:55:41
Data ostatniej aktualizacji: 2004-07-19 18:18:36

Wersja do wydruku...

corner   corner