logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 9
im. Jana Łangowskiego
w Opolu

Status prawny lub forma prawna:
Podstawowa forma prawna 2 Samodzielna jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawne
Szczególna forma prawna 29 Komunalne jednostki organizacyjne
Forma organizacyjna 5604 Szk.Podst.dla niepr. ( młodz. – bez spec.)
Forma własności 300 Własność komunalna
Szczebel organizacyjny 5 Jednostka podst. nie posiad. jedn. wewn. samodz. bilans. ( SB)
Forma finansowania 2 Zasady fin. jak dla j. budżet. lub rozlicz. wg zasad j. budżet.
Bliższe okr. formy finansowania 1 Zasady finansowania jednostki budżetowej
Lokalizacja 53101 Miasto Opole
Rodzaj działalności (wg EKD ) :
podstawowej 801020 Szkoły Podstawowe
Rodzaj działalności(wg KGN): 791 Szkoły Podstawowe i jest częścią składową podmiotu macierzystego
Numer REGON 000697700

Akt założycielski szkoły publicznej – załącznik nr 6 do uchwały Nr X/150/99 Rady Miasta Opola z dnia 27 maja 1999 r . z dniem 1 września 1999 r. nadaje się akt założycielski publicznej szkole podstawowej o nazwie:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9
 im. Jana Łangowskiego
45-834 Opole, ul. Cmentarna 7

Decyzja Zarządu Miasta Opola z dnia 23.10.2000 r. w sprawie nieodpłatnego oddania w trwały zarząd nieruchomości zabudowanej położonej w Opolu przy ul. Cmentarnej 7 na czas nieoznaczony z przeznaczeniem na cele statutowe Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 w Opolu

Statut Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Łangowskiego w Opolu
– Uchwała nr 3/1999/2000 Rady Pedagogicznej Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Łangowskiego w Opolu z dnia 16 maja 2000 r. na podstawie Ustawy z dnia
7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz.U.z 1996 r. nr 67, poz. 329 z póYniejszymi zmianami ).

Organizacja
Podstawę organizacji pracy szkoły w danym roku szkolnym stanowią ustalone przez Dyrektora i zaopiniowane przez Radę Pedagogiczną:
1szkolny plan nauczania
2arkusz organizacji szkoły
3tygodniowy rozkład zajęć
-Szkolny plan nauczania ustala się dla danego etapu edukacyjnego, z wyodrębnieniem każdego roku szkolnego oraz ze wskazaniem przeznaczenia godzin do dyspozycji Dyrektora, na podstawie ramowego planu nauczania.
-Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji Szkoły opracowany przez Dyrektora Szkoły najpóYniej do 30 kwietnia każdego roku, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania.
-Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych określa tygodniowy rozkład zajęć, ustalony na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji Szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

Przedmiot działania i kompetencje
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, koncentrując się na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej oraz opiekuńczej. Szkoła realizuje ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej ramowe plany nauczania, podstawę programową zajęć edukacyjnych, zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Szkoła stwarza warunki do komplementarnego rozwoju uczniów, uwzględniając ich indywidualne zainteresowania i potrzeby, a także możliwości psychofizyczne. Szkoła umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły poprzez: atrakcyjny i nowatorski proces nauczania i wychowania oraz udział w zajęciach pozalekcyjnych. Szkoła kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizowaniu celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do warunków szkoły i wieku ucznia poprzez: zapewnienie odpowiednich warunków kształcenia i wychowania dla uczniów szkoły, systematyczne diagnozowanie i monitorowanie zachowań uczniów, realizowanie programu wychowawczego szkoły.
Szkoła sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz posiadanych przez szkołę możliwości. Wykonywanie zadań opiekuńczych polega w szczególności na: ścisłym respektowaniu obowiązujących w szkołach ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny, sprawowaniu w formach indywidualnych opieki nad potrzebującymi takiej opieki uczniami. Opiekę nad uczniami przebywającymi w szkole sprawują:
podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych nauczyciele prowadzący te zajęcia, podczas przerw – nauczyciele pełniący dyżury. Opiekę nad uczniami podczas zajęć poza terenem Szkoły, w tym w trakcie wycieczek organizowanych przez Szkołę, sprawują wyznaczeni nauczyciele oraz za zgodą Dyrektora, inne osoby dorosłe, w szczególności rodzice.
Indywidualne formy opieki nad uczniami polegają w szczególności na prowadzeniu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, prowadzeniu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, prowadzeniu zajęć z gimnastyki korekcyjnej, zapewnieniu możliwości korzystania z pomocy pedagoga szkolnego, udzielaniu organizacyjnej pomocy w korzystaniu z usług poradni psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności w razie stwierdzenia zaistnienia podstaw do ewentualnego obniżenia wymagań edukacyjnych, organizowaniu opieki nad uczęszczającymi do szkoły uczniami niepełnosprawnymi, udzielaniu w miarę możliwości finansowych Szkoły doraYnej lub stałej pomocy finansowej .
Szkoła umożliwia rozwijanie zainteresowań uczniów w wybranych dziedzinach poprzez organizowanie zajęć pozalekcyjnych, organizowanie konkursów naukowych i artystycznych.
Szkoła kształtuje postawy patriotyczne, poczucie tożsamości narodowej, językowej, etnicznej i religijnej poprzez ukazanie świata i miejsca człowieka w środowisku przyrodniczym, społecznym i kulturowym, organizuje imprezy o wartościach patriotycznych związanych z narodową tradycją oraz ukazujących wartości kultury europejskiej i światowej, konkursy literackie, olimpiady przedmiotowe, konkursy czytelnicze, artystyczne, sesje popularno-naukowe, spotkania z twórcami, wystawy plastyczne, konkursy muzyczne, imprezy regionalne.
Szkoła organizuje opiekę zdrowotną w zakresie udzielania doraYnej pomocy medycznej, dbałości o higienę i estetyczny wygląd uczniów, propagowanie oświaty prozdrowotnej

Organy i osoby ( podać także imię i nazwisko ) sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje
Organem prowadzącym. szkołę jest Miasto Opole.
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Opolu. Szkołą kieruje Dyrektor – mgr Teresa Budny.
Kolegialnym organem Szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki jest Rada Pedagogiczna.
W Szkole działają organy:
Samorządu Uczniowskiego - opiekunem jest mgr Halina Bator
 Rada Rodziców - przewodniczący RR - mgr Klaudia Tomczyk
 - księgowa - Teresa Troche
 - sekretarz - Barbara Bednarek

Dyrektor Szkoły w ramach jednoosobowego kierownictwa i jednoosobowej odpowiedzialności sprawuje nadzór, kieruje i ponosi odpowiedzialność za całokształt pracy dydaktyczno-wychowawczej, opiekuńczej i administracyjno – gospodarczej Szkoły oraz jest pracodawcą dla zatrudnionych pracowników.
Kompetencje Dyrektora Szkoły:
planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie pracy szkoły, reprezentowanie szkoły na zewnątrz, sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego, poprzez aktywne działanie prozdrowotne, sprawowanie nadzoru pedagogicznego, realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej, tworzenie warunków do rozwijania samorządnej i samodzielnej pracy uczniów i wychowanków, zapewnienie pomocy nauczycielom w realizacji ich zadań i ich doskonaleniu zawodowym, zapewnienie w miarę możliwości odpowiednich warunków organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych, dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Szkoły oraz ich prawidłowe i racjonalne wykorzystanie, organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi szkoły.
Dyrektor jest Przewodniczącym. Rady Pedagogicznej.
W wykonywaniu swoich zadań współpracuje z pozostałymi organami Szkoły.
Kompetencje Rady Pedagogicznej:
uchwalanie i nowelizacja regulaminu własnej działalności, zatwierdzanie planów pracy Szkoły, zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów, uchwalanie programu wychowawczego szkoły, podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole, ustalanie organizacji wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli, przygotowanie projektu Statutu Szkoły lub jego zmian, wykonywanie kompetencji przewidzianych dla Rady Szkoły zgodnie z art. 52.2 ustawy o systemie oświaty.

Kompetencje Rady Rodziców:
występowanie do Rady Pedagogicznej i Dyrektora Szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw Szkoły, udzielanie pomocy Samorządowi Uczniowskiemu, działanie na rzecz stałej poprawy bazy, pozyskiwanie środków finansowych w celu wsparcia działalności statutowej Szkoły, współudział w opracowaniu programu wychowawczego Szkoły i opiniowanie niniejszego programu.
Kompetencje Samorządu Uczniowskiego
Wszyscy uczniowie Szkoły z mocy prawa tworzą Samorząd Uczniowski.
Organy Samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
Regulamin Samorządu Uczniowskiego nie może być sprzeczny ze Statutem.
Samorząd Uczniowski może przedstawiać Radzie Pedagogicznej oraz Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach Szkoły, a w szczególności w sprawach dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
prawo do zapoznawania się z programem nauczania i wychowania, z jego treścią, celami i stawianymi wymaganiami, prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu, prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiającego zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym i możliwością rozwijania i zaspakajania własnych zainteresowań, prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej, prawo do organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi Szkoły w porozumieniu z Dyrektorem, opiniowanie programu wychowawczego Szkoły.

Struktura własnościowa
Księga Wieczysta Kw nr 101459 - nieruchomość zabudowana i inne z karty mapy 28 w Opolu- Półwsi, przy ul. Cmentarnej 7 o obszarze 1,078 ha, własność Gminy Opole, - wpisano : Gmina Opole – w trwałym zarządzie - Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 9 w Opolu.

Majątek, którym dysponują
środki trwałe - 2.725,781,20 zł
Budynki i budowle - 2.651,068,47 zł
Pozostałe - 53.533 zł
Maszyny - 4.156,54 zł
Urządzenia techniczne - 12.144,50 zł
Inne środki trwałe - 4.878,78 zł
Księgi inwentarzowe - 57.828,57 zł

Nazwa dokumentu: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Opolu
Podmiot udostępniający: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 w Opolu
Osoba, która wytworzyła informację: Dyrektor szkoły: Teresa Budny
Osoba, która odpowiada za treść: Dyrektor szkoły: Teresa Budny
Osoba, która wprowadzała dane: Alina Pawlicka-Mamczura
Data wytworzenia informacji: 2003-06-27 10:47:30
Data udostępnienia informacji: 2003-06-27 10:47:30
Data ostatniej aktualizacji: 2004-07-19 18:21:15

Wersja do wydruku...

corner   corner