Zespół Placówek Specjalnych
przy zakładach opieki zdrowotnej
w Opolu
Informacje i jednostce:
- Nazwa szkoły : Zespół Placówek Specjalnych
przy zakładach opieki zdrowotnej w Opolu
- Adres : 45-401 Opole , ul. Al. W.Witosa 26
- Numer telefonu : ( 077) 45- 20-939
- Fax : ( 077) 45- 20-939
- Dyrektor szkoły : mgr Jolanta Horbowy – Buska
- Główny księgowy : Barbara Flak
- Kierownik wychowania : mgr Lucyna Kret
- Podmiot udostępniający dane : Zespół Placówek Specjalnych
przy zakładach opieki zdrowotnej w Opolu
- Odpowiedzialny za treść : mgr Jolanta Horbowy-Buska
Struktura:
Liczba oddziałów szkoły podstawowej
i gimnazjum |
- |
10 |
-
WCM w Opolu przy ul. W. Witosa
- pediatria
- chirurgia dziecięca
- chirurgia urazowo- ortopedyczna
-
Wojewódzki Zespół Neuropsychiatryczny w Opolu przy ul. Wodociągowej
- oddział neurologii i psychiatrii dziecięcej
-
Wojewódzki Szpital Chorób Płuc i Gruźlicy w Kup przy ul. K Miarki
- oddział pulmonologii dziecięcej
Liczba oddziałów przedszkolnych |
- |
2 |
Zespół Placówek Specjalnych przy Zakładach Opieki Zdrowotnej w Opolu składa się z :
a) WCM w Opolu przy ul. W. Witosa
- pediatria
- chirurgia dziecięca
Liczba oddziałów zespołów zajęć pozalekcyjnych |
- |
5 |
Zespół Placówek Specjalnych przy Zakładach Opieki Zdrowotnej w Opolu składa się z :
a) WCM w Opolu przy ul. W. Witosa
- pediatria
- chirurgia dziecięca
- 1 grupa wychowawcza
b) Wojewódzki Zespół Neuropsychiatryczny w Opolu przy ul. Wodociągowej
- oddział neurologii i psychiatrii dziecięcej
- 3 grupy wychowawcze
c) Wojewódzki Szpital Chorób Płuc i Gruźlicy w Kup przy ul. K Miarki
- oddział pulmonologii dziecięcej
- 1 grupa wychowawcza
d) Szpital Wojewódzki w Opolu przy ul. Kośnego
- oddział chorób zakaźnych
- 1 grupa wychowawcza
Majątek:
Majątek szkoły wynosi 35329,70 zł – stan na 31.12.2003 r.
Szkoła nie posiada własnych budynków ,sal .Wszystkie pomieszczenia, w których odbywa się proces dydaktyczno-wychowawczy użyczają nieodpłatnie placówki służby zdrowia .
Budżet:
ZESPÓŁ PLACÓWEK SPECJALNYCH PRZY ZOZ W OPOLU
PLAN BUDŻETU NA ROK 2004
DOCHODY / PRZYCHODY
Wydatki
§ |
Tytuł |
|
Kwota
|
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń |
- |
4200.00 zł |
|
- wypłaty przeznaczone na pomoc zdrowotną - 1200.00 zł
dla nauczycieli
-ekwiwalent za odzież roboczą – 3000.00 zł |
|
|
4010 |
Wynagrodzenie osobowe pracowników |
- |
|
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
- |
|
4110 |
Składki na ubezpieczenie społeczne |
- |
|
4120 |
Składki na fundusz pracy |
- |
|
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
- |
19000.00 zł |
|
(w tym meble szkolne i meble biurowe)
|
|
|
4240 |
Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek |
- |
15000.00 zł |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
- |
10600.00 zł |
|
-
usługi telefoniczne i pocztowe – 1700.00 zł
-
umowy zlecenia – 1800.00 zł
-
RTV – 500.00 zł
-
naprawy – 500.00 zł
-
prowizje bankowe – 3500.00 zł
-
badania lekarskie – 1000.00 zł
-
szkolenia - 1000.00 zł
-
ubezpieczenie sprzętu komputerowego – 600.00 zł |
|
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
- |
700.00 zł |
4420 |
Podróże służbowe zagraniczne |
- |
1000.00 zł |
4430 |
Różne opłaty i składki |
- |
500.00 zł |
4440 |
Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
- |
|
|
|
|
|
|
OGÓŁEM |
- |
|
Wykaz regulaminów:
-
regulamin pracy
-
regulamin wynagradzania
-
regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
-
regulamin rady pedagogicznej
-
regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego
-
regulamin przyznawania nagrody dyrektora szkoły
-
regulamin przyznawania dofinansowania do doskonalenia zawodowego
Rejestry, ewidencje, archiwa:
- rejestr akt osobowych pracowników Zespołu Placówek Specjalnych przy zoz w Opolu,
- księga druków ścisłego zarachowania /legitymacje pracowników i ich rodzin/,
- księgi uczniów ZPS przy zoz w Opolu,
- wykazy ilościowe dzieci w oddziałach szpitalnych oraz m-czne frekwencje,
- karty ewidencji czasu pracy pracowników ZPS przy zoz w Opolu
Kontrole:
1. Kontrola Kuratorium Oświaty – 30.01.1997 r.
Wykazała poprawność sporządzenia dokumentów związanych
z funkcjonowaniem szkoły oraz właściwe prowadzenie akt osobowych pracowników.
2. Kontrola Kuratorium Oświaty- 29.04.1997 r.
Dotyczyła działalności rady pedagogicznej w prowadzonej przeze mnie placówce.
Stwierdziła ,że rada pedagogiczna dobrze spełnia funkcję doradczą , doskonalącą , koordynującą ,programującą .Kontrola wykazała ,że formy pracy rady pedagogicznej są właściwe i praca rady jest właściwie dokumentowana.
4. Kontrola Kuratorium Oświaty – 2.07.1997 r.
Dotycząca kadry pedagogicznej - wykazała ,że zatrudnieni w szkole nauczyciele posiadają odpowiednie kwalifikacje , zgodne z przydziałem czynności.
4. Kontrola Kuratorium Oświaty – 23.10.1997 r.
Przeprowadzona z zakresu spraw kadrowych - wykazała ,że prowadzenie akt osobowych, stosowanie prawa pracy, przygotowanie wymiaru wynagrodzeń , kwalifikacje pracowników pedagogicznych są właściwe.
5. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy- 29.12.- 30.12.1997 r.
Wykazała poprawność w zakresie stosowania prawa pracy i przestrzegania zasad BHP.
6. Kompleksowa wizytacja – mierzenie jakości pracy szkoły – Kuratorium
Oświaty- 6.01.1998 r. -
Celem było ustalenie oceny warunków i efektów pracy wychowawczej , dydaktycznej i opiekuńczej szkoły oraz gromadzenie informacji o jakości pracy dyrektora.
Program wizytacji obejmował :
W wyniku przeprowadzonej wizytacji stwierdzono ,że praca szkoły wynika z systematycznej i planowej działalności zmierzającej w kierunku rozwoju oddziaływań terapeutycznych oraz doskonaleniu wszystkich szkolnych poczynań edukacyjnych .
Przeprowadzone ankietowanie wśród najważniejszych podmiotów szkoły pozwoliło zweryfikować posiadane informacje o szkole pozwalając na sformułowanie pozytywnej opinii o jej działalności .Stwierdzono ,że dyrektor szkoły jest dobrze przygotowany do pełnienia funkcji ,akceptowany i pozytywnie oceniany przez pracowników . Dokumentacja szkoły jest aktualna i zgodna z przepisami .W zakresie właściwej organizacji i kierowania , dyrektor szkoły wypracowuje wiele pozytywnych aspektów : (rozważna polityka kadrowa nowozatrudnianych , zbieżność w zakresie przydzielonych nauczycielom zadań zgodnych z kwalifikacjami, skuteczny nadzór pedagogiczny, dobra współpraca ze służbą zdrowia w zakresie kształcenia i wychowania). W ramach sprawowanego nadzoru dyrektor dokonuje przeglądów bieżących dokumentacji pracy nauczycieli, lustracji pomieszczeń dydaktyczno-wychowawczych, dyscypliny pracy, kontroluje pracę kierownika wychowania. Wykazano, że zajęcia dydaktyczne i wychowawcze dopasowane są do organizacji pracy poszczególnych oddziałów, poprzedzone porozumieniami z ordynatorami oddziałów.
Diagnozując pracę Rady Pedagogicznej stwierdzono ,że posiedzenia rad odbywały się zgodnie z planem , średnio siedem razy w każdym z badanych lat.
7. Kontrola Kuratorium Oświaty – 2.07.1998 r.
Kontrola dotyczyła nadzoru pedagogicznego dyrektora. Stwierdzono ,że główne założenia planu dydaktyczno-wychowawczego są zrealizowane w całości, organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego jest prawidłowa. Przydzielone czynności nauczycieli są zgodne z ich kwalifikacjami .Nadzór pedagogiczny jest prowadzony zgodnie z harmonogramem hospitacji. Przeglądy bieżące przebiegają zgodnie z harmonogramem kontroli bieżących. Praca rady pedagogicznej przebiega zgodnie z harmonogramem . Oceny pracy nauczycieli mają charakter cykliczny.
8. Kontrola Kuratorium Oświaty- 30.10.1998 r.
Dotyczyła realizacji zadań przygotowawczych związanych z przekazaniem placówki jednostce samorządu terytorialnego. Stwierdzono ,że:
-
arkusz organizacyjny i aneksy są aktualne
-
wykaz pracowników jest aktualny
-
dokumentacja w teczkach akt pracowników jest uporządkowana
-
uzupełnione są wpisy i uzgodnienia sald ewidencji księgowej majątku placówki
-
przeprowadzona jest inwentaryzacja składników majątku placówki
-
uzupełniona jest ewidencja wydanej pracownikom odzieży ochronnej i roboczej
-
dokumentacja płacowa pracowników jednostki jest przygotowana
9. Kontrola Kuratorium Oświaty- 11.01.2000 r.
Stwierdzono zgodność organizacji pracy z zatwierdzonym projektem organizacyjnym, a także dostosowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego do potrzeb i możliwości organizacyjnych służby zdrowia.
10. Kontrola problemowa –Wydział Oświaty Urzędu Miasta Opola –
25.01.-5.02.2000 r.
Dotyczyła spraw organizacyjnych i gospodarki finansowej za rok 1999. Stwierdzono prawidłowe prowadzenie dokumentacji związanej z organizacją działalności szkoły.
11. Kontrola -Wojewódzka Stacja Epidemiologiczna w Opolu- 5.04.2000 r.
Dotyczyła warunków do nauki w Zespole Placówek Specjalnych. Stwierdzono ,że stan sanitarno- techniczny wyposażenia szkolnego jest dobry a oświetlenie kompletne.
12. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy w Opolu- 30.10.2000 r.
Stwierdzono prawidłowość przestrzegania prawa pracy w zakresie zawierania
i rozwiązywania stosunku pracy.
13. Kontrola Kuratorium Oświaty- 11.01.2000 r.
Dotyczyła zgodności organizacji pracy z zatwierdzonym projektem organizacyjnym i oceny kwalifikacji zawodowych kadry pedagogicznej. Stwierdzono, że przydziały czynności są zgodne z organizacją i kwalifikacjami nauczycieli , a schemat organizacyjny jest zbliżony do optymalnego .
14. Kontrola Kuratorium Oświaty – 23.11.2000 r.
Dotyczyła analizy i oceny oddziaływań wychowawczych Zespołu Placówek specjalnych. Stwierdzono ,że wychowawcy realizują w sposób różnorodny i atrakcyjny założenia planu wychowawczego szkoły. Uwzględniają przy tym wiek dziecka oraz jego stan zdrowia.
15. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy w Opolu- 7 i 21.05.2002 r.
Dotyczyła zagadnień związanych z wypłatą wynagrodzeń pracownikom.
16. Kontrola Kuratorium Oświaty – 20.01.2003 r.
Dotyczyła realizacji podstawy programowej i ramowych planów nauczania
w Zespole Placówek Specjalnych.
17. Kontrola Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu – 14.05.2003 r.
Dotyczyła funkcjonowania szkolnictwa specjalnego.
18. Kontrola Kuratorium Oświaty – 5.12.2003 r.
Dotyczyła zdiagnozowania systemu realizacji zadań edukacyjnych w specyficznej placówce oświatowej.
19. Kontrola Kuratorium Oświaty – 27.01.- 30.01. 2004 r.
Dotyczyła mierzenia jakości pracy szkoły.
Re