logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zespół Placówek Specjalnych
przy zakładach opieki zdrowotnej
w Opolu

Informacje i jednostce:


  • Nazwa szkoły : Zespół Placówek Specjalnych
                     przy zakładach opieki zdrowotnej w Opolu
  •  Adres : 45-401 Opole , ul. Al. W.Witosa 26
  • Numer telefonu : ( 077) 45- 20-939
  • Fax : ( 077) 45- 20-939
  • Dyrektor szkoły : mgr Jolanta Horbowy – Buska
  • Główny księgowy : Barbara Flak
  • Kierownik wychowania : mgr Lucyna Kret
  • Podmiot udostępniający dane : Zespół Placówek Specjalnych
                                           przy zakładach opieki zdrowotnej w Opolu
  • Odpowiedzialny za treść : mgr Jolanta Horbowy-Buska



Struktura:


Liczba oddziałów szkoły podstawowej

i gimnazjum

-

10



  1. WCM w Opolu przy ul. W. Witosa


- pediatria

  • zespół klasowy I – III


  • zespół klasowy IV – VI i I-III Gimnazjum


- chirurgia dziecięca

  • zespół klasowy I – III


  • zespół klasowy IV – VI i I-III Gimnazjum


- chirurgia urazowo- ortopedyczna


  • zespół klasowy I – VI i I-III Gimnazjum

 

  1. Wojewódzki Zespół Neuropsychiatryczny w Opolu przy ul. Wodociągowej


- oddział neurologii i psychiatrii dziecięcej


  • zespół klasowy I – III


  • zespół klasowy IV – VI


  • zespół klasowy I-III Gimnazjum


  1. Wojewódzki Szpital Chorób Płuc i Gruźlicy w Kup przy ul. K Miarki


- oddział pulmonologii dziecięcej


  • zespół klasowy I – III


  • zespół klasowy IV – VI i I-III Gimnazjum


Liczba oddziałów przedszkolnych

-

2


Zespół Placówek Specjalnych przy Zakładach Opieki Zdrowotnej w Opolu składa się z :


a) WCM w Opolu przy ul. W. Witosa


- pediatria

  • 1 oddział przedszkolny


- chirurgia dziecięca

  • 1 oddział przedszkolny


Liczba oddziałów zespołów zajęć pozalekcyjnych

-

5


Zespół Placówek Specjalnych przy Zakładach Opieki Zdrowotnej w Opolu składa się z :



a) WCM w Opolu przy ul. W. Witosa


- pediatria

  • 1 oddział zajęć pozalekcyjnych


  • 2 grupy wychowawcze



- chirurgia dziecięca

  • 1 oddział zajęć pozalekcyjnych


- 1 grupa wychowawcza



b) Wojewódzki Zespół Neuropsychiatryczny w Opolu przy ul. Wodociągowej


- oddział neurologii i psychiatrii dziecięcej


  • 1 oddział zajęć pozalekcyjnych


- 3 grupy wychowawcze



c) Wojewódzki Szpital Chorób Płuc i Gruźlicy w Kup przy ul. K Miarki


- oddział pulmonologii dziecięcej


  • 1 oddział zajęć pozalekcyjnych


- 1 grupa wychowawcza



d) Szpital Wojewódzki w Opolu przy ul. Kośnego


- oddział chorób zakaźnych


  • 1 oddział zajęć pozalekcyjnych


- 1 grupa wychowawcza



Majątek:

Majątek szkoły wynosi 35329,70 zł – stan na 31.12.2003 r.

Szkoła nie posiada własnych budynków ,sal .Wszystkie pomieszczenia, w których odbywa się proces dydaktyczno-wychowawczy użyczają nieodpłatnie placówki służby zdrowia .





Budżet:

ZESPÓŁ PLACÓWEK SPECJALNYCH PRZY ZOZ W OPOLU

PLAN BUDŻETU NA ROK 2004



DOCHODY / PRZYCHODY

Wydatki


§

Tytuł


Kwota


3020

Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń

-

4200.00 zł


- wypłaty przeznaczone na pomoc zdrowotną - 1200.00 zł

dla nauczycieli

-ekwiwalent za odzież roboczą – 3000.00 zł



4010

Wynagrodzenie osobowe pracowników

-


4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

-


4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

-


4120

Składki na fundusz pracy

-


4210

Zakup materiałów i wyposażenia

-

19000.00 zł


  • materiały biurowe – 8000.00 zł

  • wyposażenie biurowe - 10000.00 zł

(w tym meble szkolne i meble biurowe)

  • prasa – 700.00 zł

  • artykuły BHP – 1300.00 zł



4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych i książek

-

15000.00 zł

4300

Zakup usług pozostałych

-

10600.00 zł


  • usługi telefoniczne i pocztowe – 1700.00 zł

  • umowy zlecenia – 1800.00 zł

  • RTV – 500.00 zł

  • naprawy – 500.00 zł

  • prowizje bankowe – 3500.00 zł

  • badania lekarskie – 1000.00 zł

  • szkolenia - 1000.00 zł

  • ubezpieczenie sprzętu komputerowego – 600.00 zł



4410

Podróże służbowe krajowe

-

700.00 zł

4420

Podróże służbowe zagraniczne

-

1000.00 zł

4430

Różne opłaty i składki

-

500.00 zł

4440

Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

-







OGÓŁEM

-




Wykaz regulaminów: 

    1. regulamin pracy

    2. regulamin wynagradzania

    3. regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych

    4. regulamin rady pedagogicznej

    5. regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego

    6. regulamin przyznawania nagrody dyrektora szkoły

    7. regulamin przyznawania dofinansowania do doskonalenia zawodowego

 

Rejestry, ewidencje, archiwa:

- rejestr akt osobowych pracowników Zespołu Placówek Specjalnych przy zoz w Opolu,

- księga druków ścisłego zarachowania /legitymacje pracowników i ich rodzin/,

- księgi uczniów ZPS przy zoz w Opolu,

- wykazy ilościowe dzieci w oddziałach szpitalnych oraz m-czne frekwencje,

- karty ewidencji czasu pracy pracowników ZPS przy zoz w Opolu,

- sprawozdania kadrowe,

- sprawozdania księgowe,

- ksigi inwentarzowe,

- rejestr rachunków VAT,

sprawozdania hospitacyjne, komisji wewnątrzszkolnych,

- dokumentacje OKE /zaświadczenia ze sprawdzianów i egzaminów/,

- dokumenty archiwalne prowadzone przez kancelarię ZPS przy zoz w Opolu /akta pracownicze, dowody kadrowe, dowody księgowe, księgi protokołów Rad Pedagogicznych i inne/.

Dokumentacja archiwizowana na podstawie Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt dla szkół i placówek oświatowych miasta Opola.

Kontrole:


1. Kontrola Kuratorium Oświaty – 30.01.1997 r.


Wykazała poprawność sporządzenia dokumentów związanych
z funkcjonowaniem szkoły oraz właściwe prowadzenie akt osobowych pracowników.



2. Kontrola Kuratorium Oświaty- 29.04.1997 r.

Dotyczyła działalności rady pedagogicznej w prowadzonej przeze mnie placówce.


Stwierdziła ,że rada pedagogiczna dobrze spełnia funkcję doradczą , doskonalącą , koordynującą ,programującą .Kontrola wykazała ,że formy pracy rady pedagogicznej są właściwe i praca rady jest właściwie dokumentowana.


4. Kontrola Kuratorium Oświaty – 2.07.1997 r.


Dotycząca kadry pedagogicznej - wykazała ,że zatrudnieni w szkole nauczyciele posiadają odpowiednie kwalifikacje , zgodne z przydziałem czynności.


4. Kontrola Kuratorium Oświaty – 23.10.1997 r.


Przeprowadzona z zakresu spraw kadrowych - wykazała ,że prowadzenie akt osobowych, stosowanie prawa pracy, przygotowanie wymiaru wynagrodzeń , kwalifikacje pracowników pedagogicznych są właściwe.



5. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy- 29.12.- 30.12.1997 r.


Wykazała poprawność w zakresie stosowania prawa pracy i przestrzegania zasad BHP.


6. Kompleksowa wizytacja – mierzenie jakości pracy szkoły – Kuratorium

Oświaty- 6.01.1998 r. -


Celem było ustalenie oceny warunków i efektów pracy wychowawczej , dydaktycznej i opiekuńczej szkoły oraz gromadzenie informacji o jakości pracy dyrektora.


Program wizytacji obejmował :


  • organizację i kierowanie szkołą


  • organizację i przebieg kształcenia


  • opiekę i wychowanie


  • pracę rady pedagogicznej



W wyniku przeprowadzonej wizytacji stwierdzono ,że praca szkoły wynika z systematycznej i planowej działalności zmierzającej w kierunku rozwoju oddziaływań terapeutycznych oraz doskonaleniu wszystkich szkolnych poczynań edukacyjnych .


Przeprowadzone ankietowanie wśród najważniejszych podmiotów szkoły pozwoliło zweryfikować posiadane informacje o szkole pozwalając na sformułowanie pozytywnej opinii o jej działalności .Stwierdzono ,że dyrektor szkoły jest dobrze przygotowany do pełnienia funkcji ,akceptowany i pozytywnie oceniany przez pracowników . Dokumentacja szkoły jest aktualna i zgodna z przepisami .W zakresie właściwej organizacji i kierowania , dyrektor szkoły wypracowuje wiele pozytywnych aspektów : (rozważna polityka kadrowa nowozatrudnianych , zbieżność w zakresie przydzielonych nauczycielom zadań zgodnych z kwalifikacjami, skuteczny nadzór pedagogiczny, dobra współpraca ze służbą zdrowia w zakresie kształcenia i wychowania). W ramach sprawowanego nadzoru dyrektor dokonuje przeglądów bieżących dokumentacji pracy nauczycieli, lustracji pomieszczeń dydaktyczno-wychowawczych, dyscypliny pracy, kontroluje pracę kierownika wychowania. Wykazano, że zajęcia dydaktyczne i wychowawcze dopasowane są do organizacji pracy poszczególnych oddziałów, poprzedzone porozumieniami z ordynatorami oddziałów.


Diagnozując pracę Rady Pedagogicznej stwierdzono ,że posiedzenia rad odbywały się zgodnie z planem , średnio siedem razy w każdym z badanych lat.


7. Kontrola Kuratorium Oświaty – 2.07.1998 r.


Kontrola dotyczyła nadzoru pedagogicznego dyrektora. Stwierdzono ,że główne założenia planu dydaktyczno-wychowawczego są zrealizowane w całości, organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego jest prawidłowa. Przydzielone czynności nauczycieli są zgodne z ich kwalifikacjami .Nadzór pedagogiczny jest prowadzony zgodnie z harmonogramem hospitacji. Przeglądy bieżące przebiegają zgodnie z harmonogramem kontroli bieżących. Praca rady pedagogicznej przebiega zgodnie z harmonogramem . Oceny pracy nauczycieli mają charakter cykliczny.


8. Kontrola Kuratorium Oświaty- 30.10.1998 r.


Dotyczyła realizacji zadań przygotowawczych związanych z przekazaniem placówki jednostce samorządu terytorialnego. Stwierdzono ,że:

  • arkusz organizacyjny i aneksy są aktualne

  • wykaz pracowników jest aktualny

  • dokumentacja w teczkach akt pracowników jest uporządkowana

  • uzupełnione są wpisy i uzgodnienia sald ewidencji księgowej majątku placówki

  • przeprowadzona jest inwentaryzacja składników majątku placówki

  • uzupełniona jest ewidencja wydanej pracownikom odzieży ochronnej i roboczej

  • dokumentacja płacowa pracowników jednostki jest przygotowana


9. Kontrola Kuratorium Oświaty- 11.01.2000 r.


Stwierdzono zgodność organizacji pracy z zatwierdzonym projektem organizacyjnym, a także dostosowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego do potrzeb i możliwości organizacyjnych służby zdrowia.


10. Kontrola problemowa –Wydział Oświaty Urzędu Miasta Opola –
25.01.-5.02.2000 r.


Dotyczyła spraw organizacyjnych i gospodarki finansowej za rok 1999. Stwierdzono prawidłowe prowadzenie dokumentacji związanej z organizacją działalności szkoły.


11. Kontrola -Wojewódzka Stacja Epidemiologiczna w Opolu- 5.04.2000 r.


Dotyczyła warunków do nauki w Zespole Placówek Specjalnych. Stwierdzono ,że stan sanitarno- techniczny wyposażenia szkolnego jest dobry a oświetlenie kompletne.


12. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy w Opolu- 30.10.2000 r.

Stwierdzono prawidłowość przestrzegania prawa pracy w zakresie zawierania
i rozwiązywania stosunku pracy.



13. Kontrola Kuratorium Oświaty- 11.01.2000 r.


Dotyczyła zgodności organizacji pracy z zatwierdzonym projektem organizacyjnym i oceny kwalifikacji zawodowych kadry pedagogicznej. Stwierdzono, że przydziały czynności są zgodne z organizacją i kwalifikacjami nauczycieli , a schemat organizacyjny jest zbliżony do optymalnego .


14. Kontrola Kuratorium Oświaty – 23.11.2000 r.

Dotyczyła analizy i oceny oddziaływań wychowawczych Zespołu Placówek specjalnych. Stwierdzono ,że wychowawcy realizują w sposób różnorodny i atrakcyjny założenia planu wychowawczego szkoły. Uwzględniają przy tym wiek dziecka oraz jego stan zdrowia.


15. Kontrola Państwowej Inspekcji Pracy w Opolu- 7 i 21.05.2002 r.

Dotyczyła zagadnień związanych z wypłatą wynagrodzeń pracownikom.


16. Kontrola Kuratorium Oświaty – 20.01.2003 r.

Dotyczyła realizacji podstawy programowej i ramowych planów nauczania
w Zespole Placówek Specjalnych.


17. Kontrola Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu – 14.05.2003 r.

Dotyczyła funkcjonowania szkolnictwa specjalnego.


18. Kontrola Kuratorium Oświaty – 5.12.2003 r.

Dotyczyła zdiagnozowania systemu realizacji zadań edukacyjnych w specyficznej placówce oświatowej.


19. Kontrola Kuratorium Oświaty – 27.01.- 30.01. 2004 r.

Dotyczyła mierzenia jakości pracy szkoły.

 

Przyjmowanie i załatwianie spraw:

KANCELARIA:

- Dyrektor szkoły


Nazwa dokumentu: Zespół Placówek Specjalnych przy zakładach opieki zdrowotnej w Opolu
Podmiot udostępniający: Zespół Placówek Specjalnych przy zakładach opieki zdrowotnej w Opolu
Osoba, która wytworzyła informację: Dyrektor: Jolanta Horbowy - Buska
Osoba, która odpowiada za treść: Dyrektor: Jolanta Horbowy - Buska
Osoba, która wprowadzała dane: Alina Pawlicka-Mamczura
Data wytworzenia informacji: 2003-06-27 13:01:39
Data udostępnienia informacji: 2003-06-27 13:01:39
Data ostatniej aktualizacji: 2004-09-16 08:42:22

Wersja do wydruku...

corner   corner