logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Przedszkole Publiczne Nr 2

Ad. 1
a)Przedszkole Publiczne Nr 2, zwane dalej,,przedszkoleḿ́, ma siedzibę w Opolu przy ul. Kośnego 31.
b)Organem prowadzącym przedszkole jest miasto Opole.
c)Nadzór pedagogiczny nad przedszkolem sprawuje Opolski Kurator Oświaty.

Ad. 2
a)Przedszkole funkcjonuje przez cały rok.
b)Przerwa wakacyjna ustalana jest przez organ prowadzący, na wniosek dyrektora i rady rodziców.
c)Przedszkole jest czynne do 11 godzin dziennie. Zmiana czasu pracy przedszkola może być wprowadzona aneksem na wniosek rady pedagogicznej i rady rodziców po zatwierdzeniu przez organ prowadzący.
d)Przedszkole jest jednostką budżetową, której działalność finansowana jest przez:
- miasto Opole,
- rodziców, w formie opłat za pobyt dziecka w przedszkolu.
e)Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych wg zbliżonego wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień.
f)Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25.
g)Praca wychowawczo - dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego zatwierdzonego w trybie przewidzianym przepisami prawa.
h)Szczegółowe zadania przedszkola i sposób ich realizacji ustalany jest w programie rozwoju przedszkola i w pracy poszczególnych oddziałów przedszkolnych.
i)Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.
j)Czas zajęć dydaktyczno - wychowawczych z dziećmi powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci.
k)Przedszkole sprawuje opiekę nad dziećmi, dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych potrzeb środowiskowych a uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych, stosując w swoich działaniach obowiązujące przepisy bhp i ppoż.
l)Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, jest dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci.
m)Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada
A/ sale zajęć dla poszczególnych oddziałów
B/ pomieszczenia administracyjno- gospodarcze
C/ kuchnię
D/ szatnie dla dzieci i personelu.
 14. SZCZEGÓŁOWĄ ORGANIZACJĘ WYCHOWANIA I OPIEKI W DANYM ROKU SZKOLNYM OKREŚLA
 ARKUSZ ORGANIZACJI PRZEDSZKOLA OPRACOWANY PRZEZ DYREKTORA PRZEDSZKOLA.

Ad. 3
Celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno- kulturowym i przyrodniczym.
1. Zadania przedszkola.
d)zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku
e)uwzględnienie indywidualnych potrzeb dziecka, troska o zapewnienie równych szans, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
f)stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenie do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie,
g)rozwijanie wrażliwości moralnej,
h)współdziałanie z rodziną poprzez wspomaganie jej w wychowaniu dzieci i przygotowaniu ich do nauki szkolnej.
i) 2.Sposoby realizacji zadań
j)wspomaganie indywidualnego rozwoju dzieci w procesie wychowawczo- dydaktycznym, prowadzonym w przedszkolu, stosownie do ich wieku i możliwości
k)wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole,
l)udzielanie dzieciom pomocy pedagogicznej i psychologicznej, w ramach współpracy z poradnią psychologiczno- pedagogiczną.
m)umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym pobytu w przedszkolu, w miarę możliwości adaptacji przedszkola do takich potrzeb środowiska lokalowego

Ad. 4
1.Organami przedszkola są:
a)dyrektor przedszkola mgr Lucyna Żukowska
b)rada pedagogiczna
c)rada rodziców
2. Rada pedagogiczna, rada przedszkola i rada rodziców uchwalają regulaminy swojej działalności, które nie mogą być sprzeczne z przepisami prawa i niniejszym statutem
DYREKTOR PRZEDSZKOLA
3. Dyrektor przedszkola wyłaniany jest w drodze konkursu, przez organ prowadzący.
4. Dyrektor przedszkola kieruje bieżącą działalnością przedszkola, reprezentuje je na zewnątrz. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli, pracowników obsługi i administracji.
5. Kompetencje dyrektora:
a) kierowanie bieżącą działalnością przedszkola i reprezentowanie go na zewnątrz,
b) sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
c) planowanie, organizowanie i przeprowadzanie mierzenia jakości pracy przedszkola,
d) opracowywanie programu rozwoju przedszkola, wspólnie z Radą Pedagogiczną, z wykorzystaniem wyników mierzenia jakości pracy przedszkola,
e) przygotowanie arkusza organizacji przedszkola i przedstawienie go do zatwierdzenia organowi prowadzącemu,
f) przewodniczenie Radzie Pedagogicznej i realizacja uchwał podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących,
g) wstrzymywanie uchwał Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa i powiadamianie o tym stosownych organów,
h) dysponowanie środkami finansowymi przedszkola i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
i) planowanie i odpowiedzialność za realizowanie planu finansowego przedszkola, zgodnie z odpowiednimi przepisami,
j) organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola,
k) współpraca z rodzicami, organem prowadzącym oraz instytucjami nadzorującymi i
 kontrolującymi,
I) kierowanie polityką kadrową, zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli
oraz innych pracowników przedszkola,
ł) przyznawanie nagród, udzielanie kar pracownikom, zgodnie z wnioskiem zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną,
m) podejmowanie decyzji o skreśleniu dziecka z przedszkola, po zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną,
n) stworzenie dzieciom optymalnych warunków do rozwoju,
o) zapewnienie pracownikom właściwych warunków pracy, zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, bhp i ppoż.,
p) koordynacja współdziałania organów przedszkola, zapewnienie im swobodnego działania oraz wymiany informacji między nimi,
r) współdziałanie z organizacjami związkowymi wskazanymi przez pracowników,
s) administrowanie Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, zgodnie z obowiązującym regulaminem,
T) PROWADZENIE DOKUMENTACJI KANCELARYJNO-ARCHIWALNEJ I FINANSOWEJ ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI.
RADA PEDAGOGICZNA
6. RADA PEDAGOGICZNA JEST ORGANEM KOLEGIALNYM PRZEDSZKOLA.
7. W SKŁAD RADY PEDAGOGICZNEJ WCHODZĄ WSZYSCY NAUCZYCIELE PRACUJĄCY W PRZEDSZKOLU.
8. RADA PEDAGOGICZNA DZIAŁA NA PODSTAWIE UCHWALONEGO PRZEZ SIEBIE REGULAMINU.
9. DO KOMPETENCJI STANOWIĄCYCH RADY PEDAGOGICZNEJ NALEŻY :
A) ZATWIERDZANIE PLANU PRACY PRZEDSZKOLA,
B) UCHWALANIE PROGRAMU ROZWOJU PRZEDSZKOLA,
C) UCHWALANIE STATUTU PRZEDSZKOLA,
D) PODEJMOWANIE UCHWAŁ W SPRAWIE INNOWACJI PEDAGOGICZNYCH, EKSPERYMENTÓW I PROGRAMÓW AUTORSKICH,
E) USTALANIE ORGANIZACJI DOSKONALENIA ZAWODOWEGO,
F) PODEJMOWANIE UCHWAŁ W SPRAWIE SKREŚLENIA DZIECKA Z LISTY WYCHOWANKÓW PRZEDSZKOLA.
 10. RADA PEDAGOGICZNA OPINIUJE:
a)PROJEKT PLANU FINANSOWEGO,
B) WNIOSKI DYREKTORA O PRZYZNANIE NAUCZYCIELOM NAGRÓD, ODZNACZEŃ I WYRÓŻNIEŃ,
C) PROGRAM SZKOLEŃ PRACOWNIKÓW,
D) ORGANIZACJĘ PRACY PLACÓWKI, W TYM TYGODNIOWY ROZKŁAD PRACY,
E) PROPOZYCJE DYREKTORA PRZEDSZKOLA W SPRAWACH PRZYDZIAŁU NAUCZYCIELOM STAŁYCH PRAC I ZAJĘĆ W RAMACH WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO ORAZ DODATKOWO PŁATNYCH ZAJĘĆ DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZYCH I OPIEKUŃCZYCH.
RADA RODZICÓW
11. RADA RODZICÓW JEST ORGANEM SPOŁECZNYM PRZEDSZKOLA I STANOWI REPREZENTACJĘ RODZICÓW.
 12.RADA RODZICÓW FUNKCJONUJE W OPARCIU O UCHWALONY PRZEZ SIEBIE REGUŁAMI N KTÓRY NIE MOŻE BYĆ SPRZECZNY ZE STATUTEM PRZEDSZKOLA.
 13. WYBORU CZŁONKÓW RADY DOKONUJE SIĘ NA ZEBRANIU OGÓLNYM RODZICÓW, ZWYKŁĄ WIĘKSZOŚCIĄ GŁOSÓW, W OBECNOŚCI CO NAJMNIEJ 50 % RODZICÓW DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH DO PRZEDSZKOLA.
 14.POWSTANIE RADY PIERWSZEJ KADENCJI ORGANIZUJE DYREKTOR NA WNIOSEK PRZEDSTAWICIELI RODZICÓW.
15.RADA RODZICÓW MOŻE WYSTĘPOWAĆ DO RADY PRZEDSZKOLA I RADY PEDAGOGICZNEJ Z WNIOSKAMI I OPINIAMI DOTYCZĄCYMI WSZYSTKICH SPRAW PRZEDSZKOLA, A W SZCZEGÓLNOŚCI:
A) OPINIUJE PROGRAM ROZWOJU PLACÓWKI,
B) WYRAŻA OPINIE NA TEMAT FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA.
 16.W CELU WSPIERANIA STATUTOWEJ DZIAŁALNOŚCI PRZEDSZKOLA RADA RODZICÓW MOŻE GROMADZIĆ FUNDUSZE Z DOBROWOLNYCH SKŁADEK RODZICÓW ORAZ INNYCH ŹRÓDEŁ. ZASADY WYDATKOWANIA FUNDUSZY OKREŚLA REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI RADY RODZICÓW.
 17. KOORDYNATOREM WSPÓŁDZIAŁANIA POSZCZEGÓLNYCH ORGANÓW JEST DYREKTOR PRZEDSZKOLA, KTÓRY ZAPEWNIA KAŻDEMU Z ORGANÓW MOŻLIWOŚĆ SWOBODNEGO DZIAŁANIA I PODEJMOWANIA DECYZJI W RAMACH SWOICH KOMPETENCJI I UMOŻLIWIA BIEŻĄCĄ WYMIANĘ INFORMACJI.
18.WSZELKIE SPORY MIĘDZY ORGANAMI PRZEDSZKOLA ROZSTRZYGA DYREKTOR, LUB W SZCZEGÓLNIE TRUDNYCH SYTUACJACH ORGAN PROWADZĄCY LUB ORGAN NADZORUJĄCY.

Nazwa dokumentu: Przedszkole Publiczne Nr 2
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Mroczek
Data wytworzenia informacji: 2003-06-30 12:08:36
Data udostępnienia informacji: 2003-06-30 12:08:36
Data ostatniej aktualizacji: 2003-06-30 12:20:45

Wersja do wydruku...

corner   corner