logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
 
 
stanowisko ds. ewidencji księgowej wydatków budżetowych (1).
 (nazwa stanowiska pracy)
 
1.
 

 
Wymagania niezbędne
 
 
Wymagane dokumenty
a) obywatelstwo polskie
Kserokopia dowodu osobistego
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
Oświadczenie
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
Oświadczenie
d) nieposzlakowana opinia
Oświadczenie
e) wykształcenie wyższe ekonomiczne
Kserokopia dyplomu lub świadectwa

 
2.
 

 
Wymagania dodatkowe
 
 
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
a)      Wykształcenie wyższe ekonomiczne, preferowana specjalizacja finanse i rachunkowość lub pokrewne
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
b)      staż w księgowości, lub inne doświadczenie zawodowe związane z rachunkowością
Kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy 
c)       staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego
Kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy 
d)      znajomość ustawy o rachunkowości i ustawy o finansach publicznych
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
e)      umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Exel).
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
 
f)        dyspozycyjność zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, operatywność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole
 
Zapis w liście motywacyjnym lub CV

 
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.         Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, itp.
2.         Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3.         Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
4.         Obsługa dowodów księgowych:
a.      przygotowywanie i segregowanie dokumentów księgowych dotyczących wydatków budżetowych do zaewidencjonowania,
b.      dekretowanie i ewidencjonowanie dowodów księgowych, w tym oznaczanie dokumentów co do sposobu ich ujęcia w księgach rachunkowych,
c.       segregowanie, numerowanie i składanie dokumentów do właściwych zbiorów po ich zaksięgowaniu,
d.      stała, ciągła, bieżąca kontrola poprawności formalnej i kompletności ewidencjonowanych dokumentów, w tym współpraca z wydziałami w celu zapewnienia- poprawności formalnej dokumentów
e.      obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym.
5.         Prowadzenie ewidencji księgowej na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami:
a.      wydatków budżetowych oraz związanych z nimi rozrachunków, kosztów i innych kategorii ekonomicznych podlegających ewidencji, w szczególności:
                                                               i.      faktur, rachunków, poleceń przekazania środków,
                                                             ii.      wyciągów bankowych
b.      zaangażowania środków budżetowych,
c.       rozliczeń z budżetem miasta, w tym ewidencja zasileń w środki pieniężne i ich księgowe rozliczenie na podstawie sprawozdań budżetowych,
d.      wielkości planu finansowego i budżetu, wynikających z uchwał Rady Miasta i zarządzeń Prezydenta Miasta oraz wszelkich zmian planu budżetu,
6.         Prowadzenie ewidencji księgowej na kontach syntetycznych dochodów i wydatków zasobu komunalnego, na podstawie dokumentów księgowych z ewidencji analitycznej prowadzonej w wydziale Zarządzania Zasobem Komunalnym. Kontrola zgodności ewidencji analitycznej z syntetyczną w powyższym zakresie.
7.         Zamykanie okresów sprawozdawczych w księgach rachunkowych w zakresie prowadzonych przez siebie wyodrębnionych jednostek księgowych oraz wydruk i gromadzenie w zbiorze zestawień obrotów i sald z zamkniętych okresów sprawozdawczych.
8.         Prowadzenie rejestru zakupów do celu rozliczenia podatku od towarów i usług (VAT), w zakresie ewidencjonowanych przez Referat faktur zakupu, oraz terminowe przekazywanie rejestru do komórki rozliczającej ten podatek.
9.         Analiza i okresowe sporządzanie informacji i wydruków o wykorzystaniu planowanych środków na wydatki oraz innych danych z ewidencji księgowej – według potrzeb wydziałów merytorycznych, oraz na potrzeby przełożonych.
10.     Analiza i sporządzanie informacji i wydruków dla potrzeb wewnętrznej i zewnętrznej kontroli i audytu.
11.     Kontrola wewnętrzna i monitoring:
a.      stały monitoring wykonania budżetu wydatków, poprzez analizę poziomu i stanu wykorzystania planu finansowego wydatków budżetowych w ramach ewidencjonowania dokumentów obciążających ten plan (zobowiązań, zaangażowania),
b.      stały monitoring wykonania budżetu wydatków zadań budżetowych, których realizatorem jest Referat Księgowości Wydatków Budżetowych, poprzez analizę poziomu i stanu wykorzystania planu finansowego wydatków budżetowych w ramach tych zadań, informowanie przełożonych o nadwyżce lub niedoborze planowanych środków, sporządzanie pism i wniosków wprowadzających lub korygujących kwoty w planie finansowym, wnioskowanie o zabezpieczenie środków w budżecie roku następnego, sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań budżetowych,
c.       monitorowanie zagrożeń i informowanie przełożonych o możliwości naruszenia dyscypliny finansów publicznych, przepisów prawa powszechnego lub regulacji wewnętrznych jednostki,
d.      kontrola zadekretowanych dowodów księgowych,
e.      kontrola poprawności sposobu zaewidencjonowania zdarzeń gospodarczych, weryfikacja i wprowadzanie korekt w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości,
f.        kontrola kompletności zbiorów dokumentów i ich zgodności z ewidencją księgową,
g.      kontrola stanu rozrachunków, w szczególności wyjaśnianie, dochodzenie i egzekwowanie należności.
12.     Terminowe przygotowywanie, sporządzanie i przekazywanie do właściwych adresatów sprawozdań zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności sprawozdań budżetowych z wykonania planu wydatków i dochodów, w tym związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej zleconych Miastu Opole do realizacji ustawami, sprawozdania z przebiegu procesów finansowych i innych prawem wymaganych – w zakresie ewidencji księgowej prowadzonej przez Referat Księgowości Wydatków Budżetowych.
13.     Współpraca z Referatami w Wydziale Finansowo-Księgowym, w szczególności w zakresie:
a.      obiegu dokumentów księgowych zgodnie z wewnętrznym podziałem pracy w Wydziale i obowiązującymi procedurami i praktykami,
b.      kontroli rozliczeń z budżetem miasta, w szczególności środków przekazanych, wykorzystanych i pozostających do wykorzystania,
c.       sporządzania sprawozdań cząstkowych z wyodrębnionych sfer ewidencyjnych wydatków i dochodów budżetowych,
d.      rozliczania kwot pieniężnych otrzymywanych przez budżet podlegających dalszemu przekazaniu z rachunku wydatków,
e.      rozliczania kwot wydatków związanych z obsługą długu publicznego miasta – odsetek od kredytów, pożyczek i innych instrumentów dłużnych.
f.        wzajemnych rozliczeń wewnętrznych środków pomiędzy własnymi rachunkami bankowymi,
g.      wzajemnych rozliczeń wewnętrznych w obrębie systemu ksiąg rachunkowych,
14.     Współpraca z Referatem Inwentaryzacji w zakresie inwentaryzacji aktywów i pasywów objętych ewidencją w Referacie, oraz rozliczaniu wyników inwentaryzacji, w tym udział lub współudział w inwentaryzacji w terminach i na zasadach uregulowanych przepisami wewnętrznymi. W szczególności obejmuje to potwierdzanie sald na wezwanie kontrahentów Urzędu, oraz wystawienie własnych potwierdzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami.
15.     Terminowe naliczanie odsetek od zobowiązań wymagalnych i ich ewidencja.
16.     Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
17.     Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
 
 
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Rynek-Ratusz (brak windy), na czwartym poziomie (piętrze), w pełnym wymiarze czasu pracy z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
 
5. W miesiącu czerwcu 2012 r. wskaźnik zatrudnienia  osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 1,94 %.
 
6.  Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29  sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458) i podpisem.
 
c)         list motywacyjny,
 
d)        kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola,
 
e)      dokument potwierdzający niepełnosprawność *
 
 
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej wydatków budżetowych (1)w terminie do dnia 27 lipca 2012r. ,decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
 
           
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.

Nazwa dokumentu: Wydział Finansowo-Księgowy
Skrócony opis: stanowisko ds. ewidencji księgowej wydatków budżetowych (1)
Osoba, która wytworzyła informację: Jolanta Początko
Osoba, która odpowiada za treść: Aleksander Sienkiewicz
Osoba, która wprowadzała dane: Jolanta Początko
Data wytworzenia informacji: 2012-07-16 14:33:26
Data udostępnienia informacji: 2012-07-16 14:33:26
Data ostatniej aktualizacji: 2012-07-16 14:38:08

Wersja do wydruku...

corner   corner