logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


 
 

 

 
 

URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA  WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
 
ds. ochrony przyrody i leśnictwa w Referacie Ochrony Zasobów Naturalnych i Edukacji Ekologicznej Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa
 
 
1.
 
Wymagania niezbędne
 
 
Wymagane dokumenty
a) obywatelstwo polskie
Kserokopia dowodu osobistego
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
Oświadczenie
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
Oświadczenie
d) nieposzlakowana opinia
Oświadczenie
e) wykształcenie wyższe o kierunku: ogrodnictwo, architektura krajobrazu, leśnictwo, ochrona środowiska, biologia
Kserokopia dyplomu
 
2.
 
Wymagania dodatkowe
 
 
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony przyrody
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
pożądane uprawnienia inspektora nadzoru w zakresie pielęgnacji i ochrony drzew
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
wskazane doświadczenie zawodowe
w dziedzinie ochrony środowiska na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony przyrody
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
wskazane doświadczenie zawodowe
w administracji publicznej, szczególnie na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony przyrody i zieleni (wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów)
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, samodzielność, operatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, rzetelność, terminowość, dyspozycyjność, umiejętność rozpatrywania dokumentów, staranność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy, odpowiedzialność za wykonywaną pracę
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o samorządzie gminnym
i powiatowym, ustawy o ochrony przyrody, ustawy o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Statutu Miasta Opola oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
dobra znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
dobra znajomość zagadnień z zakresu dendrologii
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
dobra znajomość topografii miasta Opola,
w tym uwarunkowań środowiskowych oraz         polityki ochrony środowiska Miasta Opola
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
umiejętność czytania map geodezyjnych
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
wskazana znajomość przepisów
o zagospodarowaniu przestrzennym, kodeksu wykroczeń, kodeksu cywilnego
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
 
 
 
 
3.       Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.        Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony przyrody i zieleni.
2.        Uczestnictwo w wizjach lokalnych w ramach działania Komisji ds. Ochrony Zieleni.
3.        Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie:
·          zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów bez naliczania opłat,
·          zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z naliczaniem opłat,
·          odraczania terminów uiszczania opłat za usuwanie drzew lub krzewów,
·          rozkładania na raty lub przesuwania terminów płatności opłat za usunięcie drzew lub krzewów,
·          wymierzania kar za zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowaniem środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności, usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz zniszczenie terenów zieleni, zadrzewień, drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwą pielęgnacją,
·          rozkładania na raty wymierzonych kar pieniężnych,
·          odraczania terminów płatności wymierzonych kar za zniszczenie drzew lub krzewów oraz zniszczenie terenów zieleni,
·          umarzania kar nałożonych za zniszczenie terenów zieleni.
4.        Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów programów, w tym opracowywanych przez inne organy oraz przygotowywanie danych do sprawozdań z wykonania ww. programów
w zakresie realizowanych zadań.
5.        Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne, na podstawie ustawy o transporcie kolejowym.
6.        Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów usuwanych z obszarów położonych między linią brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału.
7.         Kontrole wykonania warunku nasadzeń zamiennych oraz udatności przesadzonych drzew i krzewów.
8.        Przeprowadzanie kontroli stosowania przepisów ustawy o ochronie przyrody.
9.        Prowadzenie księgi inwentarzowej wydziału oraz prowadzenie wydziałowej ewidencji ilościowo-jakościowej środków trwałych (w tym w systemie KSAT).
10.     Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony przyrody i leśnictwa.
11.     Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Wydziału (z zakresu ochrony przyrody i leśnictwa).
12.     Nadzór nad realizacją (w tym przygotowywanie projektu) porozumienia z Nadleśnictwem Opole, dotyczącego powierzenia prowadzenia zadań z zakresu nadzoru nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa.
13.     Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych, niestanowiących własności Skarbu Państwa, w razie wystąpienia organizmów szkodliwych w stopniu zagrażającym trwałości lasów.
14.     Przygotowywanie projektów decyzji związanych ze zmianą lasu na użytek rolny,
w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa.
15.     Przygotowywanie projektów decyzji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa i uznania las za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru.
16.     Zlecanie wykonania inwentaryzacji stanu lasów  należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu.
17.     Przygotowywanie projektów decyzji dotyczących pozyskiwania drewna niezgodnie z planem urządzenia lasu.
18.     Dokonywanie oceny udatności upraw w 4 lub 5 roku od  zalesienia  gruntów rolnych (w przypadku przekwalifikowania zalesionych gruntów na grunty leśne).
19.     Pełnienie funkcji zastępcy redaktora wydziałowego - gromadzenie i przekazywanie informacji wytworzonych w komórce
w celu jej wypromowania, po uprzednim uzyskaniu zgody kierownika komórki organizacyjnej, w pierwszej kolejności do Wydziału Informatyki i Rzecznika Prasowego Prezydenta, a następnie do innych podmiotów.
20.     Wprowadzanie i aktualizacja informacji w serwisach informacyjnych /zakładka ekologia/, wskazywanie informacji, które powinny zostać przetłumaczone i zamieszczone w wersjach językowych strony www.opole.pl.
21.     Rozpatrywanie interwencji posłów, senatorów oraz interwencji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
22.     Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi, dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań, projektów decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania
o udzielenie informacji publicznej
23.     Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
24.     Planowanie, wydatkowanie i ewidencja środków finansowych przydzielonych w budżecie wydziału na leśnictwo.
25.     Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola, z zakresu prowadzonych zadań.
26.     Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
27.     Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
28.     Przestrzeganie Regulaminu Pracy oraz Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
29.     Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
30.     Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
31.     Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady Miasta i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
32.     Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
 
 
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.  
 
5. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 2,29 %
 
 
6.        Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej,
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.) i podpisem”,
 
c)         list motywacyjny,
 
d)         kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola,
 
e)         dokument potwierdzający niepełnosprawność *
 
 
 
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony przyrody i leśnictwa w terminie do dnia
25 marca 2013 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
           
           
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.

Nazwa dokumentu: Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Skrócony opis: stanowisko ds. ochrony przyrody i leśnictwa
Osoba, która wytworzyła informację: Bogumiła Halkiewicz
Osoba, która odpowiada za treść: Małgorzata Rabiega
Osoba, która wprowadzała dane: Bogumiła Halkiewicz
Data wytworzenia informacji: 2013-03-13 08:34:54
Data udostępnienia informacji: 2013-03-13 08:34:54
Data ostatniej aktualizacji: 2013-03-13 08:40:13

Wersja do wydruku...

corner   corner