URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ochrony przyrody i leśnictwa w Referacie Ochrony Zasobów Naturalnych i Edukacji Ekologicznej Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe o kierunku: ogrodnictwo, architektura krajobrazu, leśnictwo, ochrona środowiska, biologia
|
Kserokopia dyplomu
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony przyrody
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
pożądane uprawnienia inspektora nadzoru w zakresie pielęgnacji i ochrony drzew
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
wskazane doświadczenie zawodowe
w dziedzinie ochrony środowiska na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony przyrody
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
wskazane doświadczenie zawodowe
w administracji publicznej, szczególnie na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony przyrody i zieleni (wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, samodzielność, operatywność, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole, rzetelność, terminowość, dyspozycyjność, umiejętność rozpatrywania dokumentów, staranność, obowiązkowość, dobra organizacja pracy, odpowiedzialność za wykonywaną pracę
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
dobra znajomość przepisów z zakresu ustawy o samorządzie gminnym
i powiatowym, ustawy o ochrony przyrody, ustawy o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Statutu Miasta Opola oraz umiejętność właściwej interpretacji i stosowania
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
dobra znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
dobra znajomość zagadnień z zakresu dendrologii
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
dobra znajomość topografii miasta Opola,
w tym uwarunkowań środowiskowych oraz polityki ochrony środowiska Miasta Opola
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
umiejętność czytania map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
wskazana znajomość przepisów
o zagospodarowaniu przestrzennym, kodeksu wykroczeń, kodeksu cywilnego
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie ochrony przyrody i zieleni.
2. Uczestnictwo w wizjach lokalnych w ramach działania Komisji ds. Ochrony Zieleni.
3. Prowadzenie postępowań oraz opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie:
· zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów bez naliczania opłat,
· zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z naliczaniem opłat,
· odraczania terminów uiszczania opłat za usuwanie drzew lub krzewów,
· rozkładania na raty lub przesuwania terminów płatności opłat za usunięcie drzew lub krzewów,
· wymierzania kar za zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowaniem środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności, usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia oraz zniszczenie terenów zieleni, zadrzewień, drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwą pielęgnacją,
· rozkładania na raty wymierzonych kar pieniężnych,
· odraczania terminów płatności wymierzonych kar za zniszczenie drzew lub krzewów oraz zniszczenie terenów zieleni,
· umarzania kar nałożonych za zniszczenie terenów zieleni.
4. Proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów programów, w tym opracowywanych przez inne organy oraz przygotowywanie danych do sprawozdań z wykonania ww. programów
w zakresie realizowanych zadań.
5. Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów utrudniających widoczność sygnałów i pociągów lub eksploatację urządzeń kolejowych albo powodujących zaspy śnieżne, na podstawie ustawy o transporcie kolejowym.
6. Prowadzenie postępowań i opracowywanie projektów decyzji (pism/opinii) w zakresie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów usuwanych z obszarów położonych między linią brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału.
7. Kontrole wykonania warunku nasadzeń zamiennych oraz udatności przesadzonych drzew i krzewów.
8. Przeprowadzanie kontroli stosowania przepisów ustawy o ochronie przyrody.
9. Prowadzenie księgi inwentarzowej wydziału oraz prowadzenie wydziałowej ewidencji ilościowo-jakościowej środków trwałych (w tym w systemie KSAT).
10. Opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony przyrody i leśnictwa.
11. Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Wydziału (z zakresu ochrony przyrody i leśnictwa).
12. Nadzór nad realizacją (w tym przygotowywanie projektu) porozumienia z Nadleśnictwem Opole, dotyczącego powierzenia prowadzenia zadań z zakresu nadzoru nad lasami nie stanowiącymi własności Skarbu Państwa.
13. Przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych, niestanowiących własności Skarbu Państwa, w razie wystąpienia organizmów szkodliwych w stopniu zagrażającym trwałości lasów.
14. Przygotowywanie projektów decyzji związanych ze zmianą lasu na użytek rolny,
w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa.
15. Przygotowywanie projektów decyzji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa i uznania las za ochronny lub pozbawienia go tego charakteru.
16. Zlecanie wykonania inwentaryzacji stanu lasów należących do osób fizycznych i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu.
17. Przygotowywanie projektów decyzji dotyczących pozyskiwania drewna niezgodnie z planem urządzenia lasu.
18. Dokonywanie oceny udatności upraw w 4 lub 5 roku od zalesienia gruntów rolnych (w przypadku przekwalifikowania zalesionych gruntów na grunty leśne).
19. Pełnienie funkcji zastępcy redaktora wydziałowego - gromadzenie i przekazywanie informacji wytworzonych w komórce
w celu jej wypromowania, po uprzednim uzyskaniu zgody kierownika komórki organizacyjnej, w pierwszej kolejności do Wydziału Informatyki i Rzecznika Prasowego Prezydenta, a następnie do innych podmiotów.
20. Wprowadzanie i aktualizacja informacji w serwisach informacyjnych /zakładka ekologia/, wskazywanie informacji, które powinny zostać przetłumaczone i zamieszczone w wersjach językowych strony www.opole.pl.
21. Rozpatrywanie interwencji posłów, senatorów oraz interwencji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
22. Przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi, dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie realizowanych zadań, projektów decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania
o udzielenie informacji publicznej
23. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
24. Planowanie, wydatkowanie i ewidencja środków finansowych przydzielonych w budżecie wydziału na leśnictwo.
25. Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym zarządzeniem Prezydenta Miasta Opola, z zakresu prowadzonych zadań.
26. Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy.
27. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
28. Przestrzeganie Regulaminu Pracy oraz Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
29. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
30. Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
31. Wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady Miasta i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
32. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – Plac Wolności 7-8, trzecie piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze, praca w godz. 730 – 1530, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontakt z klientami, codzienny kontakt telefoniczny, praca wymagająca dobrej ostrości wzroku.
5. Procentowy wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił 2,29 %
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej,
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.) i podpisem”,
c) list motywacyjny,
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola,
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony przyrody i leśnictwa w terminie do dnia
25 marca 2013 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.