URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
stanowisko do spraw urodzeń w Urzędzie Stanu Cywilnego
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie - wyższe
|
Kserokopia dyplomu
|
f) staż pracy – 1 rok
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy
|
g) znajomość ustawy– Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz ustawy o pracownikach samorządowych
|
zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzający spełnienie wymagania
|
h) bardzo dobra znajomość języka niemieckiego
|
Certyfikat lub dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie języków obcych
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a) bardzo dobra znajomość obsługi
komputera
|
zapisy w CV
|
b) ) posiadanie cech osobowych i predyspozycji : pracowitość, dyspozycyjność, odpowiedzialność, sumienność, samodzielność, inicjatywność, zaangażowanie, komunikatywność, wysoka kultura osobista, odporność na stres.
|
zapisy w CV
|
c) znajomość statutu Miasta Opola
|
zapis w liście motywacyjnym lub CV potwierdzający spełnienie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Poznanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
3. Stałe podnoszenie kwalifikacji realizowane poprzez aktywny udział w szkoleniach.
4. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzeń, a w szczególności:
- wypełnianie pisemnych zgłoszeń urodzenia dziecka,
- sporządzanie aktów urodzeń,
- sporządzanie odpisów aktów urodzeń,
- prowadzenie ewidencji odpisów aktów urodzeń przekazywanych do organów ewidencji ludności,
- sprawdzanie wykazów noworodków przekazywanych przez Szpital Ginekologiczno – Położniczy w Opolu.
5. Przygotowywanie projektów aktów stanu cywilnego, wzmianek marginesowych, decyzji, postanowień, protokołów, zaświadczeń, pism oraz wszystkich innych dokumentów niezbędnych do wykonywania przypisanych prawem czynności Kierownika.
6. Podpisywanie z upoważnienia Kierownika odpisów skróconych i zupełnych wydawanych z ksiąg stanu cywilnego, karty zgonu, przypisków, zawiadomień oraz potwierdzanie wniosków dowodowych.
7. Załatwianie korespondencji krajowej.
8. Obsługa uroczystości związanych z zawarciem związku małżeńskiego i wręczaniem Medali Za
Długoletnie Pożycie Małżeńskie.
9. Współpraca z innymi wydziałami i komórkami równorzędnymi w zakresie realizacji bieżących zadań Urzędu.
10. Samokontrola w zakresie realizacji zadań na swoim stanowisku pracy.
11. Wykonywanie innych prac zleconych przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
4. Warunki pracy na stanowisku:
praca w budynku Urzędu Miasta Opola Rynek-Ratusz w pełnym wymiarze czasu pracy, na
stanowisku biurowym z przewagą wysiłku umysłowego, z obsługą komputera i innych urządzeń
biurowych, samodzielna, lekka, siedząca.
5. W miesiącu kwietniu wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,27 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 ze zm.) i podpisem.
c) list motywacyjny,
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola,
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko do spraw urodzeń w Urzędzie Stanu Cywilnego w terminie do dnia 16 maja 2013 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych