logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


URZĄD  MIASTA  OPOLA

OGŁASZA  NABÓR  NA  WOLNE  STANOWISKO  PRACY

 

Starszy Specjalista w Wydziale Inżynierii Miejskiej

/nazwa stanowiska pracy/

 

 

1.   Wymagania niezbędne :

 

     a) wykształcenie wyższe techniczne o kierunku ochrona środowiska / specjalność –
         odpady/,

     b) doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat na stanowiskach związanych z ochroną
          środowiska,

     c) dobra znajomość obowiązujących przepisów prawnych z zakresu ochrony środowiska /Prawo ochrony środowiska, o odpadach,  o utrzymaniu czystości i porządku w gminach/ ,

     d) dobra znajomość obsługi komputera.

 

2.   Wymagania dodatkowe :

    a) wskazana znajomość:  kpa, prawa budowlanego, prawa zamówień publicznych,

    b) umiejętność samodzielnego wykonywania zadań,

c)   umiejętność komunikacji interpersonalnej,

d)   umiejętność interpretacji przepisów prawnych w odniesieniu do stanowiska pracy,

    e) gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

 

3.   Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

    a) sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem porządku i czystości, usuwaniem i utylizacją odpadów komunalnych,

    b) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków,

c)   prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właściciel nieruchomości,

d)   prowadzenie spraw związanych z usuwaniem wraków pojazdów z drogi,

    e) prowadzenie spraw w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

    f)  wydawanie decyzji nakazującej właścicielom nieruchomości wykonanie obowiązków
        wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z regulaminu uchwalonego przez radę gminy,

    g) nadzór nad administrowaniem szaletów publicznych,

    h) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem remontów obiektów szaletów
        publicznych.

 

4.   Wymagane dokumenty :

    a) życiorys (CV),

    b) list motywacyjny,

c)   dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),

d)   kwestionariusz osobowy,

    e) dokument poświadczający doświadczenie zawodowe -co najmniej 5 lat na stanowiskach związanych z ochroną środowiska

     f) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach

 

 

 

 

 

            Wymagane dokumenty należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz , pokój nr 64, III półpiętro z dopiskiem : Dotyczy naboru na stanowisko Starszego Specjalisty w Wydziale Inżynierii Miejskiej  w terminie do dnia 21 listopada 2005 r.

 

            Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

            Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej  (www.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy Informacyjnej Urzędu Miasta Opola.

Wymagane dokumenty : list motywacyjny, szczegółowe CV ( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą :

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do  realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych  (Dz.U. Z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPIS  STANOWISKA  PRACY

 

 

A. INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE STANOWISKA PRACY

 

    1. Stanowisko

 

        Starszy Specjalista

 

2.   Wydział

 

         Wydział Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Opola

 

B. WYMOGI  KWALIFIKACYJNE

 

1.    Wykształcenie (charakter lub typ szkoły)

         niezbędne : wyższe techniczne o kierunku ochrona środowiska 

         pożądane  :   -    

2.    Wymagany profil (specjalność) : odpady

3.    Obligatoryjne uprawnienia         : nie dotyczy

4.    Doświadczenia zawodowe

    4a. Doświadczenie zawodowe poza urzędem przy wykonywaniu podobnych
          czynności

          co najmniej 5 lat  na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony
          środowiska, ze wskazaniem na gospodarkę odpadami.

     4b. Doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach.

            Nie jest konieczne.

     5.   Cechy osobowe

       wysoka kultura osobista,

       uprzejmość,

       cierpliwość,

       komunikatywność

      6.  Predyspozycje

      umiejętność samodzielnego wykonywania zadań,

      operatywność,

      rzetelność,

      terminowość,

      dyspozycyjność,

      umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów.

 

 

      7.  Umiejętności zawodowe

            - dobra znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska / głównie ustawy:
              prawo ochrony środowiska , o odpadach, o utrzymaniu czystości i porządku w
              gminach/,

            - wskazana znajomość przepisów kpa, prawa budowlanego oraz prawa zamówień
              publicznych,

            - umiejętność interpretacji przepisów prawnych w odniesieniu do stanowiska pracy

            - dobra znajomość obsługi komputera,

            - umiejętność samodzielnego wykonywania zadań,

            - umiejętność komunikacji interpersonalnej.

 

      8.  Analiza kosztów zatrudnienia, tj. wynagrodzenie zasadnicze brutto
           /kategoria zaszeregowania/, dodatki  /specjalny, funkcyjny/.

           Proponowana   XIV  kat. zaszeregowania,

           Stawka zaszeregowania ok.  2.300  zł/miesiąc

 

C.  ZASADY  WSPÓŁZALEŻNOŚCI  SŁUŻBOWEJ

  

      1.  Bezpośredni przełożony   

           Kierownik Referatu Dróg i Higieny Komunalnej – Beata Sprawka

       2. Przełożony wyższego stopnia

           Naczelnik Wydziału Inżynierii Miejskiej – Stanisław Głębocki

   

        Uwagi dodatkowe

        a)  Pracownik jest służbowo odpowiedzialny wobec swego bezpośredniego przełożonego,

        b)  Wszystkie sprawy, z którymi pracownik zwraca się do przełożonego wyższego stopnia
             (poza szczególnymi przypadkami) powinny być zaopiniowane przez bezpośredniego
             przełożonego.

        c)  Od każdej decyzji bezpośredniego przełożonego można się odwołać do przełożonego
             wyższego szczebla.

 

 

D.  ZASADY  ZASTĘPSTW  NA  STANOWISKACH

 

      1. Osoba na stanowisku zastępuje

          Inspektora w  Referacie Dróg i Higieny Komunalnej – Małgorzatę Jeżyk

      2. Osoba na stanowisku jest zastępowana przez 

           Inspektora w  Referacie Dróg i Higieny Komunalnej – Małgorzatę Jeżyk

 

 

E.  CEL  ISTNIENIA  STANOWISKA

Cel istnienia stanowiska :  Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych innych ustaw  / Dz.U. z 2005 r. Nr 175 poz. 1458/  wprowadziła zasadnicze zmiany w ustawie  z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
/ Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm./  nakładając na samorządy nowe zadania i obowiązki.

Celem  wprowadzonych zmian jest uporządkowanie gospodarki odpadami i zwiększenie kontroli nad strumieniem powstających odpadów.

Do nowych obowiązków gminy doszło :

- prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli
  nieruchomości i co miesięczne jej uaktualnianie,

- opracowanie szczegółowego regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, jako
  aktu prawa  miejscowego, który dostosowany będzie do gminnego planu gospodarki odpadami,

- organizowanie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych
   w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umów z  przedsiębiorcą posiadającym
   zezwolenie na  prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów.

- wydawanie decyzji ustalających obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów
  komunalnych lub opróżniania zbiorników bezodpływowych  w przypadkach j.w

Nowelizacja ustawy w zasadniczy sposób zmienia również procedury związane z warunkami udzielania zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych  i transportu nieczystości ciekłych.

 

F. ZAKRES  ZADAŃ  WYKONYWANYCH  NA  STANOWISKU

      1. Zadania główne :

1.    Sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem porządku i czystości, usuwaniem i utylizacją
 odpadów komunalnych.

2.    Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków.

3.    Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

4.    Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem wraków  pojazdów z drogi.

5.    Prowadzenie spraw związanych z selektywną zbiórką odpadów komunalnych.

6.    Nadzór nad administrowaniem szaletów publicznych.

7.    Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem remontów obiektów szaletów publicznych.

8.    Przygotowywanie decyzji nakazującej właścicielom nieruchomości wykonywanie obowiązków wynikających z  ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z regulaminu uchwalonego przez radę gminy.

 

      2. Zadania pomocnicze

1.    Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów.

2.    Udostępnianie informacji  w  zakresie  prowadzonych spraw.

3.    Współpraca z Miejskim Zarządem Dróg w Opolu.

4.    Współdziałanie z Zakładem Komunalnym Spółką z o.o.

 

 

 

      3. Zadania okresowe

          Projekty i realizacja uchwalonych przez Radę Miasta programów związanych z higieną
          komunalną .

 

      4. Zakłócenie działalności

 

         

      5. Zakres szczególnych obowiązków

 

1.    Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego
 Urzędu Miasta Opola .

2.    Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.

3.    Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami : kancelaryjną i archiwalną.

 

      6. Szczególne prawa i obowiązki

 

          Wynikające z ustawy o pracownikach samorządowych i innych ustaw

 

G.  ODPOWIEDZIALNOŚĆ 

 

1.    Za należyte i sumienne wykonywanie obowiązków służbowych.

2.    Za terminowe załatwianie spraw.

3.    Za należyte i sumienne załatwianie spraw zgłaszanych przez obywateli.

 

          za współpracę:

 

       z jednostkami zewnętrznymi : Miejski Zarząd  Dróg w Opolu, Wojewódzki Inspektor
 Sanitarny, Powiatowy Inspektor Sanitarny, Zakład Komunalny  Sp. z o.o., Straż Miejska

 

       z komórkami wewnętrznymi : Wydział Ochrony  Środowiska i Rolnictwa, Wydział
 Inwestycji Miejskich

 

H.  KRYTERIA  OCENY

 

1.    Umiejętność i efektywność wykonywania pracy.

2.    Kwalifikacje

3.    Cechy osobowości

 

I.      WARUNKI  PRACY

 

     Zgodne z Kodeksem  Pracy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opole, dnia ................................

 

 

ZAKRES UPRAWNIEŃ , OBOWIĄZKÓW I ODPOWIEDZIALNOŚCI

 

........................................................

 

 starszego specjalisty w Referacie Dróg i Higieny Komunalnej

Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Opola

 

 

 

1.    Informacje o stanowisku pracy:

 

1.    Stanowisko pracy w Referacie Dróg i Higieny Komunalnej Wydziału Inżynierii Miejskiej.

2.    Podporządkowanie:

- pośrednie – Naczelnikowi Wydziału Inżynierii Miejskiej

- bezpośrednie – Kierownikowi Referatu Dróg i Higieny Komunalnej

3.    Osoba na ww. stanowisku zastępuje Małgorzatę Jeżyk

4.    Osoba na ww. stanowisku zastępowana jest przez Małgorzatę Jeżyk

 

2.    Do  uprawnień należy:

 

1.    Uzyskanie przeszkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także bezpieczeństwa pożarowego.

2.    Otrzymywanie jasnych informacji niezbędnych do wykonania powierzonych zadań.

3.    Zgłaszanie zastrzeżeń do poleceń służbowych przełożonych sprzecznych z prawem albo zawierających znamiona pomyłki.

4.    Uzyskanie informacji o ocenie wykonywanej pracy.

 

3.    Do obowiązków należy:

 

1.    Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.

2.    Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Miasta Opola.

3.    Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami kancelaryjną i archiwalną.

4.    Sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem porządku i czystości, usuwaniem i utylizacją
 odpadów komunalnych.

5.    Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków.

6.    Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

7.    Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem wraków  pojazdów z drogi.

8.    Prowadzenie spraw związanych z selektywną zbiórką odpadów komunalnych.

9.    Nadzór nad administrowaniem szaletów publicznych.

10.    Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem remontów obiektów szaletów publicznych.

11.    Przygotowywanie decyzji nakazującej właścicielom nieruchomości wykonywanie obowiązków wynikających z  ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z regulaminu uchwalonego przez radę gminy.

12.    Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.

 

 

4.    Ponosi  odpowiedzialność za:

 

1.    Należyte i sumienne wykonywanie obowiązków służbowych.

2.    Terminowe załatwianie spraw.

3.    Należyte i sumienne załatwianie spraw obywateli.

4.    Przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów bhp, oraz p. poż.

5.    Sprawne wykonywanie poleceń służbowych.

6.    Ochronę danych osobowych i innych informacji (w tym niejawnych) związanych z zakresem wykonywanych zdań oraz załatwianych spraw przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnionym przetwarzaniem lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem bądź pozyskaniem.

 

 Powyższy zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności zatwierdził Stanisław Głębocki – Naczelnik Wydziału Inżynierii Miejskiej w dniu ....................................

 

...............................................................................................................................................

 

 

.................................................

 

 

Powyższy zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności przyjęłam do wiadomości    i zobowiązuję się do jego wykonywania i przestrzegania.

 

 

.................................................

      data i podpis pracownika

 

Nazwa dokumentu: Wydział Inżynierii Miejskiej
Osoba, która wytworzyła informację: Marek Trejda
Osoba, która odpowiada za treść: Marek Trejda
Osoba, która wprowadzała dane: Marek Trejda
Data wytworzenia informacji: 2005-11-07 16:21:39
Data udostępnienia informacji: 2005-11-07 16:21:39
Data ostatniej aktualizacji: 2005-11-07 16:29:34

Wersja do wydruku...

corner   corner