URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Starszy Specjalista w Wydziale Inżynierii Miejskiej
/nazwa stanowiska pracy/
1. Wymagania niezbędne :
a) wykształcenie wyższe techniczne o kierunku ochrona środowiska / specjalność –
odpady/,
b) doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat na stanowiskach związanych z ochroną
środowiska,
c) dobra znajomość obowiązujących przepisów prawnych z zakresu ochrony środowiska /Prawo ochrony środowiska, o odpadach, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach/ ,
d) dobra znajomość obsługi komputera.
2. Wymagania dodatkowe :
a) wskazana znajomość: kpa, prawa budowlanego, prawa zamówień publicznych,
b) umiejętność samodzielnego wykonywania zadań,
c) umiejętność komunikacji interpersonalnej,
d) umiejętność interpretacji przepisów prawnych w odniesieniu do stanowiska pracy,
e) gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
a) sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem porządku i czystości, usuwaniem i utylizacją odpadów komunalnych,
b) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków,
c) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właściciel nieruchomości,
d) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem wraków pojazdów z drogi,
e) prowadzenie spraw w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
f) wydawanie decyzji nakazującej właścicielom nieruchomości wykonanie obowiązków
wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z regulaminu uchwalonego przez radę gminy,
g) nadzór nad administrowaniem szaletów publicznych,
h) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem remontów obiektów szaletów
publicznych.
4. Wymagane dokumenty :
a) życiorys (CV),
b) list motywacyjny,
c) dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów),
d) kwestionariusz osobowy,
e) dokument poświadczający doświadczenie zawodowe -co najmniej 5 lat na stanowiskach związanych z ochroną środowiska
f) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
Wymagane dokumenty należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz , pokój nr 64, III półpiętro z dopiskiem : Dotyczy naboru na stanowisko Starszego Specjalisty w Wydziale Inżynierii Miejskiej w terminie do dnia 21 listopada 2005 r.
Dokumenty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl) oraz na tablicy Informacyjnej Urzędu Miasta Opola.
Wymagane dokumenty : list motywacyjny, szczegółowe CV ( z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą :
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.).
OPIS STANOWISKA PRACY
A. INFORMACJE OGÓLNE DOTYCZĄCE STANOWISKA PRACY
1. Stanowisko
Starszy Specjalista
2. Wydział
Wydział Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Opola
B. WYMOGI KWALIFIKACYJNE
1. Wykształcenie (charakter lub typ szkoły)
niezbędne : wyższe techniczne o kierunku ochrona środowiska
pożądane : -
2. Wymagany profil (specjalność) : odpady
3. Obligatoryjne uprawnienia : nie dotyczy
4. Doświadczenia zawodowe
4a. Doświadczenie zawodowe poza urzędem przy wykonywaniu podobnych
czynności
co najmniej 5 lat na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony
środowiska, ze wskazaniem na gospodarkę odpadami.
4b. Doświadczenie w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach.
Nie jest konieczne.
5. Cechy osobowe
– wysoka kultura osobista,
– uprzejmość,
– cierpliwość,
– komunikatywność
6. Predyspozycje
– umiejętność samodzielnego wykonywania zadań,
– operatywność,
– rzetelność,
– terminowość,
– dyspozycyjność,
– umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów.
7. Umiejętności zawodowe
- dobra znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska / głównie ustawy:
prawo ochrony środowiska , o odpadach, o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach/,
- wskazana znajomość przepisów kpa, prawa budowlanego oraz prawa zamówień
publicznych,
- umiejętność interpretacji przepisów prawnych w odniesieniu do stanowiska pracy
- dobra znajomość obsługi komputera,
- umiejętność samodzielnego wykonywania zadań,
- umiejętność komunikacji interpersonalnej.
8. Analiza kosztów zatrudnienia, tj. wynagrodzenie zasadnicze brutto
/kategoria zaszeregowania/, dodatki /specjalny, funkcyjny/.
Proponowana XIV kat. zaszeregowania,
Stawka zaszeregowania ok. 2.300 zł/miesiąc
C. ZASADY WSPÓŁZALEŻNOŚCI SŁUŻBOWEJ
1. Bezpośredni przełożony
Kierownik Referatu Dróg i Higieny Komunalnej – Beata Sprawka
2. Przełożony wyższego stopnia
Naczelnik Wydziału Inżynierii Miejskiej – Stanisław Głębocki
Uwagi dodatkowe
a) Pracownik jest służbowo odpowiedzialny wobec swego bezpośredniego przełożonego,
b) Wszystkie sprawy, z którymi pracownik zwraca się do przełożonego wyższego stopnia
(poza szczególnymi przypadkami) powinny być zaopiniowane przez bezpośredniego
przełożonego.
c) Od każdej decyzji bezpośredniego przełożonego można się odwołać do przełożonego
wyższego szczebla.
D. ZASADY ZASTĘPSTW NA STANOWISKACH
1. Osoba na stanowisku zastępuje
Inspektora w Referacie Dróg i Higieny Komunalnej – Małgorzatę Jeżyk
2. Osoba na stanowisku jest zastępowana przez
Inspektora w Referacie Dróg i Higieny Komunalnej – Małgorzatę Jeżyk
E. CEL ISTNIENIA STANOWISKA
Cel istnienia stanowiska : Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych innych ustaw / Dz.U. z 2005 r. Nr 175 poz. 1458/ wprowadziła zasadnicze zmiany w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
/ Dz.U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm./ nakładając na samorządy nowe zadania i obowiązki.
Celem wprowadzonych zmian jest uporządkowanie gospodarki odpadami i zwiększenie kontroli nad strumieniem powstających odpadów.
Do nowych obowiązków gminy doszło :
- prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości i co miesięczne jej uaktualnianie,
- opracowanie szczegółowego regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, jako
aktu prawa miejscowego, który dostosowany będzie do gminnego planu gospodarki odpadami,
- organizowanie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych
w przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie zawarli umów z przedsiębiorcą posiadającym
zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów.
- wydawanie decyzji ustalających obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów
komunalnych lub opróżniania zbiorników bezodpływowych w przypadkach j.w
Nowelizacja ustawy w zasadniczy sposób zmienia również procedury związane z warunkami udzielania zezwoleń na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
F. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU
1. Zadania główne :
1. Sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem porządku i czystości, usuwaniem i utylizacją
odpadów komunalnych.
2. Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków.
3. Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
4. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem wraków pojazdów z drogi.
5. Prowadzenie spraw związanych z selektywną zbiórką odpadów komunalnych.
6. Nadzór nad administrowaniem szaletów publicznych.
7. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem remontów obiektów szaletów publicznych.
8. Przygotowywanie decyzji nakazującej właścicielom nieruchomości wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z regulaminu uchwalonego przez radę gminy.
2. Zadania pomocnicze
1. Prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów.
2. Udostępnianie informacji w zakresie prowadzonych spraw.
3. Współpraca z Miejskim Zarządem Dróg w Opolu.
4. Współdziałanie z Zakładem Komunalnym Spółką z o.o.
3. Zadania okresowe
Projekty i realizacja uchwalonych przez Radę Miasta programów związanych z higieną
komunalną .
4. Zakłócenie działalności
5. Zakres szczególnych obowiązków
1. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miasta Opola .
2. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
3. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami : kancelaryjną i archiwalną.
6. Szczególne prawa i obowiązki
Wynikające z ustawy o pracownikach samorządowych i innych ustaw
G. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1. Za należyte i sumienne wykonywanie obowiązków służbowych.
2. Za terminowe załatwianie spraw.
3. Za należyte i sumienne załatwianie spraw zgłaszanych przez obywateli.
za współpracę:
– z jednostkami zewnętrznymi : Miejski Zarząd Dróg w Opolu, Wojewódzki Inspektor
Sanitarny, Powiatowy Inspektor Sanitarny, Zakład Komunalny Sp. z o.o., Straż Miejska
– z komórkami wewnętrznymi : Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Wydział
Inwestycji Miejskich
H. KRYTERIA OCENY
1. Umiejętność i efektywność wykonywania pracy.
2. Kwalifikacje
3. Cechy osobowości
I. WARUNKI PRACY
Zgodne z Kodeksem Pracy.
Opole, dnia ................................
ZAKRES UPRAWNIEŃ , OBOWIĄZKÓW I ODPOWIEDZIALNOŚCI
........................................................
starszego specjalisty w Referacie Dróg i Higieny Komunalnej
Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Opola
1. Informacje o stanowisku pracy:
1. Stanowisko pracy w Referacie Dróg i Higieny Komunalnej Wydziału Inżynierii Miejskiej.
2. Podporządkowanie:
- pośrednie – Naczelnikowi Wydziału Inżynierii Miejskiej
- bezpośrednie – Kierownikowi Referatu Dróg i Higieny Komunalnej
3. Osoba na ww. stanowisku zastępuje Małgorzatę Jeżyk
4. Osoba na ww. stanowisku zastępowana jest przez Małgorzatę Jeżyk
2. Do uprawnień należy:
1. Uzyskanie przeszkolenia w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także bezpieczeństwa pożarowego.
2. Otrzymywanie jasnych informacji niezbędnych do wykonania powierzonych zadań.
3. Zgłaszanie zastrzeżeń do poleceń służbowych przełożonych sprzecznych z prawem albo zawierających znamiona pomyłki.
4. Uzyskanie informacji o ocenie wykonywanej pracy.
3. Do obowiązków należy:
1. Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
2. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Miasta Opola.
3. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami kancelaryjną i archiwalną.
4. Sprawowanie nadzoru nad utrzymaniem porządku i czystości, usuwaniem i utylizacją
odpadów komunalnych.
5. Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych, przydomowych oczyszczalni ścieków.
6. Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
7. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem wraków pojazdów z drogi.
8. Prowadzenie spraw związanych z selektywną zbiórką odpadów komunalnych.
9. Nadzór nad administrowaniem szaletów publicznych.
10. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem remontów obiektów szaletów publicznych.
11. Przygotowywanie decyzji nakazującej właścicielom nieruchomości wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz z regulaminu uchwalonego przez radę gminy.
12. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Ponosi odpowiedzialność za:
1. Należyte i sumienne wykonywanie obowiązków służbowych.
2. Terminowe załatwianie spraw.
3. Należyte i sumienne załatwianie spraw obywateli.
4. Przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów bhp, oraz p. poż.
5. Sprawne wykonywanie poleceń służbowych.
6. Ochronę danych osobowych i innych informacji (w tym niejawnych) związanych z zakresem wykonywanych zdań oraz załatwianych spraw przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnionym przetwarzaniem lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem bądź pozyskaniem.
Powyższy zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności zatwierdził Stanisław Głębocki – Naczelnik Wydziału Inżynierii Miejskiej w dniu ....................................
...............................................................................................................................................
.................................................
Powyższy zakres uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności przyjęłam do wiadomości i zobowiązuję się do jego wykonywania i przestrzegania.
.................................................
data i podpis pracownika