|
Załącznik Nr 2
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze… wprowadzonego Zarządzeniem Nr OR.I-0152- 399/09
Prezydenta Miasta Opola z dnia 2 marca 2009
|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych w Wydziale Spraw Obywatelskich
w wymiarze ½ etatu
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie: wyższe
|
Kserokopia dyplomu
|
f) doświadczenie zawodowe minimum pół roku wolontariatu/stażu/pracy w administracji samorządowej w komórce właściwej dla ewidencji ludności i dowodów osobistych
|
Dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe np.:
- kserokopia świadectwa pracy i/lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy,
- kserokopia zaświadczenia o odbyciu stażu/wolontariatu
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
- bardzo dobra umiejętność obsługi komputera w zakresie pracy w środowisku WINDOWS z typowymi aplikacjami tj.: Word, Excel, Outlook, itp.;
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
- znajomość obowiązujących przepisów prawa w zakresie pełnionych obowiązków: ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz aktów wykonawczych do tej ustawy, kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych, ustawy o samorządzie gminnym;
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
- umiejętność: pracy w zespole, samodzielnego rozwiązywania problemów, formułowania wniosków oraz pism,
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
- odporność na stres, zdolność koncentracji, uprzejmość i wysoka kultura osobista,
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
- dokładność, cierpliwość, dyspozycyjność, inicjatywność, obowiązkowość, stanowczość, sumienność, zaangażowanie,
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
- samodzielność w wykonywaniu zadań, determinacja w dążeniu do postawionego sobie celu.
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Przygotowywanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Stałe podnoszenie kwalifikacji realizowane poprzez aktywny udział w szkoleniach.
- Obsługa postępowań administracyjnych dotyczących zameldowań i wymeldowań decyzją administracyjną w zakresie:
- przygotowywania i wysyłania korespondencji w ramach prowadzonego postępowania wyjaśniającego,
- występowania przed sądem w sprawach o wyznaczenie kuratora dla osoby nieobecnej w postępowaniu,
- udziału w oględzinach lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie,
- udziału w rozprawach administracyjnych,
- przesłuchiwania stron i świadków do protokołu,
- przygotowywania projektu decyzji.
- Aktualizowanie bazy komputerowej w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych.
- Współdziałanie z MSW, USC, organami Policji i organami wojskowymi w sprawach związanych z ewidencją ludności oraz z organami prowadzącymi ewidencję ludności w zakresie przekazywania danych ewidencyjnych.
- Wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych w ramach udzielonych upoważnień, świadczenie usług z ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych – określonych przepisami prawa oraz udzielanie informacji w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych.
- Realizowanie zadań w zakresie:
- wynikającym z przepisów o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
- aktualizowania, uzupełniania, porządkowania i archiwizowania ewidencji ludności i dowodów osobistych (kartoteki, teczki dowodowe, rejestry itp.),
- wynikającym z takich akcji, jak: wybory, rejestracja i kwalifikacji wojskowej, sporządzania różnego rodzaju wykazów i ich aktualizacja itp.
- Załatwianie i podpisywanie korespondencji o charakterze techniczno – przygotowawczym w zakresie spraw ewidencyjno – dowodowych, prowadzonych na swoim stanowisku pracy.
- Przyjmowanie wniosków o wydawanie dowodów osobistych (w tym w trybie pośredniczenia, co wymaga ich rejestracji w SOD - systemie obsługi dokumentów, a następnie przekazania do pracownika zajmującego się realizacją takich wniosków), sporządzanie formularzy dowodowych na urządzeniach komputerowych zgodnie z obowiązującą procedurą.
- Aktualizacja dokumentacji związanej z unieważnianiem dowodów osobistych.
- Współpraca z innymi wydziałami i komórkami równorzędnymi w realizacji bieżących zadań Urzędu.
- Samokontrola w zakresie realizacji zadań na swoim stanowisku pracy.
- Wykonywanie wszelkich innych prac zleconych przez Kierownika Referatu Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych i Naczelnika Wydziału.
- Należyte i sumienne wykonywanie obowiązków służbowych.
- Terminowe załatwianie spraw.
- Przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów bhp i p.poż.
- Sprawne wykonywanie poleceń przełożonych oraz dobra współpraca z pracownikami wydziału.
- Dbałość o mienie społeczne, ład i estetykę miejsca pracy.
- Ochrona danych osobowych i innych informacji związanych z zakresem wykonywanych zadań oraz załatwianych spraw przed niepowołanym dostępem, nieuzasadnionym przetwarzaniem lub zniszczeniem, nielegalnym ujawnieniem bądź pozyskaniem, a w szczególności z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności, w wymiarze ½ etatu.
Praca wymagająca wysiłku umysłowego, odporności na stres, koncentracji, dobrej ostrości wzroku, z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych oraz obsługą klienta Urzędu.
5. W miesiącu maju 2014 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł 2,00 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej,
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 z późn.zm) i podpisem,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola,
- dokument potwierdzający niepełnosprawność – w przypadku osób niepełnosprawnych.
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych w Wydziale Spraw Obywatelskich w wymiarze ½ etatu w terminie do 24 czerwca 2014 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
Nazwa dokumentu: | Wydział Spraw Obywatelskich | Skrócony opis: | stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych | Osoba, która wytworzyła informację: | Małgorzata Tarkowska | Osoba, która odpowiada za treść: | Andrzej Jadczak | Osoba, która wprowadzała dane: | Małgorzata Tarkowska | Data wytworzenia informacji: | 2014-06-12 09:21:32 | Data udostępnienia informacji: | 2014-06-12 09:21:32 | Data ostatniej aktualizacji: | 2014-06-12 09:37:40 |
Wersja do wydruku...
|