logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zespół Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu

1. Status prawny lub forma prawna

Szkoła jest jednostką budżetową III stopnia prowadzoną przez Miasto Opole

2. Organizacja

  • Nauka w szkole jest oparta na podbudowie ośmioletniej szkoły podstawowej, trzyletnim gimnazjum, trzyletniej zasadniczej szkoły zawodowej.
  • Cykl kształcenia, w zależności od typu szkoły, wynosi 3, 4 lub 5 lat.
    • - w technikum na podbudowie szkoły podstawowej 5 lat
    • - w liceum zawodowym 4 lata
    • - w szkole zasadniczej 3 lata
    • - w technikum na podbudowie gimnazjum 4 lata
    • - w liceum profilowanym 3 lata
    • - w technikum dla dorosłych 3 lata

Szkoła kształci w zawodach i specjalnościach elektrycznych, elektronicznych, informatycznych, telekomunikacyjnych i zarządzania informacją.

1. Technikum Elektryczne:

  1. technik elektronik o specjalizacji:
    • systemy i sieci komputerowe
    • urządzenia audio-video
    • automatyka przemysłowa
    • elektronika ogólna
    • inne - ustalone w ramach prognoz potrzeb rynku pracy miasta i regionu /województwa/.
  2. technik elektryk o specjalizacji:
    • energoelektronika
    • maszyny elektryczne
    • elektroenergetyka
    • instalacje elektryczne
    • inne – ustalone w ramach prognoz potrzeb rynku pracy miasta i regionu /województwa/.
  3. technik telekomunikacji o specjalizacji:
    • telekomutacja

Absolwenci Technikum Elektrycznego otrzymują dyplomy ukończenia technikum z tytułem technika elektronika, elektryka, telekomunikacji.

Wybór i podział na specjalizacje następuje po ukończeniu klasy czwartej.

Ilość miejsc na każdą specjalizację będzie uzależniona od realnych potrzeb rynku pracy.

2. Liceum Zawodowe:

  1. monter elektronik

Absolwenci Liceum Zawodowego uzyskują tytuł robotnika wykwalifikowanego
w zawodzie monter elektronik.

3. Szkoła Zasadnicza Elektryczna :

  1. elektryk
  2. elektromechanik

Absolwenci Szkoły Zasadniczej Elektrycznej uzyskują tytuł robotnika wykwalifikowanego w zawodzie elektryk, elektromechanik.

4. Publiczne Technikum Nr 5 zawody:

  1. technik elektronik
  2. technik elektryk
  3. technik telekomunikacji

Absolwenci czteroletniego technikum otrzymują tytuł technika elektronika, elektryka, telekomunikacji.

5. Publiczne Liceum Profilowane Nr VI profile :

  1. elektroniczny
  2. zarządzanie informacją

Absolwenci trzyletniego liceum profilowanego mogą kontynuować naukę
w wybranej szkole wyższej lub wybrać dalsze kształcenie zawodowe, techniczne.

6) Publiczna Szkoła Zawodowa NR 3 zawody :

  1. elektromechanik
  2. monter elektronik

Absolwenci Szkoły Zasadniczej Elektrycznej uzyskują tytuł robotnika wykwalifikowanego w zawodzie elektromechanik, monter elektronik. Po ukończeniu szkoły mogą kontynuować naukę w dwuletnim liceum uzupełniającym lub w trzyletnim technikum uzupełniającym.

7. Technikum dla Dorosłych :

  1. technik elektronik
  2. technik elektryk

Absolwenci Technikum dla Dorosłych otrzymują dyplomy ukończenia technikum z tytułem technika elektronika, elektryka. Wybór i podział na specjalizacje następuje w klasie programowo najwyższej i uzależniony będzie od realnych potrzeb rynku pracy.

Szkoła może kształcić w innych zawodach i specjalnościach niż wymienione.

Decyzję w tej sprawie podejmuje dyrektor Zespołu Szkół na wniosek Rady Szkoły po zasięgnięciu opinii i uzyskaniu zgody organu prowadzącego, organu sprawującego nadzór pedagogiczny oraz Rejonowego Urzędu Pracy.

Szkoła może prowadzić klasy autorskie oraz realizować wdrożenia próbne.

Szkoła prowadzi zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe w własnych pracowniach i laboratoriach oraz udostępnionych szkole w drodze umowy warsztatach centrum kształcenia zawodowego oraz warsztatach szkoleniowych w uspołecznionych i nieuspołecznionych zakładach pracy.

Szkoła nie prowadzi internatu. W uzasadnionych przypadkach dyrektor Zespołu Szkół w porozumieniu z organem prowadzącym udziela pomocy uczniom w uzyskaniu miejsca oraz korzystaniu z posiłków w internatach na terenie miasta Opola. Szkoła nie zapewnia internatu słuchaczom Technikum dla Dorosłych.

3. Przedmiot działania i kompetencje:

Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty z dnia
7 września 1991 roku i w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz podstawie programowej, a w szczególności umożliwia uczniom
i słuchaczom :

A. w zakresie nauczania:

  1. doskonalenie nauki poprawnego i swobodnego wypowiadania się w mowie i w piśmie z wykorzystaniem różnorodnych środków wyrazu,
  2. poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy w zakresie umożliwiającym podjęcie studiów wyższych bądź ułatwiającym zdobycie zawodu,
  3. dochodzenie do rozumienia, a nie tylko do pamięciowego opanowania przekazywanych treści,
  4. rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych itp.),
  5. rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego,
  6. traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie,
  7. poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego,
  8. poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej i światowej.
  9. teoretycznie i praktycznie przygotowuje uczniów, słuchaczy do wykonywania prowadzonych zawodów, specjalności i profili.

B. w zakresie wychowania:

  1. rozwijanie dociekliwości poznawczej, ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie,
  2. poczucie użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów nauczania, jak i całej edukacji na danym etapie,
  3. dążenie do dobra w jego wymiarze indywidualnym i społecznym, umiejętne godzenie dobra własnego z dobrem innych, odpowiedzialności za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolności własnej z wolnością innych,
  4. poszukiwanie, odkrywanie i dążenie na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia wielkich celów życiowych i wartości ważnych dla odnalezienia własnego miejsca w świecie,
  5. przygotowywanie się do życia w rodzinie, w społeczności lokalnej i w państwie,
  6. dążenie do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i hierarchizacji wartości,
  7. kształtowanie w sobie postawy dialogu, umiejętności słuchania innych i rozumienia ich poglądów.

4. Organy i osoby sprawujące funkcje kierownicze i ich kompetencje:

Organami szkoły są :

  1. Dyrektor Zespołu Szkół - mgr Władysław Opoka,
  2. Rada Pedagogiczna - przewodniczący mgr Władysław Opoka,
  3. Rada Szkoły - przewodniczący mgr inż. Henryk Małek
  4. Rada Rodziców - przewodniczący inż. Piotr Młotek,
  5. Samorząd Uczniowski - przewodniczący Michał Lyka
  6. Samorząd Słuchaczy - przewodniczący Arkadiusz Kwolek.

a) Dyrektor Zespołu Szkół :

Dyrektor Zespołu Szkół współpracuje z Radą Pedagogiczną, Radą Szkoły, Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim, Samorządem Słuchaczy i współdziała z przedstawicielami uspołecznionych i nieuspołecznionych zakładów pracy, zatrudniających młodocianych pracujących uczniów szkoły oraz innymi sojusznikami procesu dydaktyczno – wychowawczego i opiekuńczego szkoły.

Dyrektor w ramach jednoosobowego kierownictwa i jednoosobowej odpowiedzialności sprawuje nadzór, kieruje i ponosi odpowiedzialność za całokształt pracy dydaktyczno – wychowawczej, opiekuńczej i administracyjno – gospodarczej jest kierownikiem zakładu pracy oraz pracodawcą dla zatrudnionych pracowników.

Do kompetencji Dyrektora Zespołu Szkół należy w szczególności:

  1. Zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników szkoły.
  2. Kierowanie bieżącą działalnością dydaktyczno – wychowawczą i opiekuńczą.
  3. Reprezentowanie szkoły na zewnątrz.
  4. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad działalnością nauczycieli
    i wychowawców.
  5. Przyznawanie nagród z funduszu dyrektora szkoły, wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i pracownikom.
  6. Przewodniczenie Radzie Pedagogicznej.
  7. Opracowanie arkusza organizacyjnego.
  8. Wydawanie poleceń służbowych .
  9. Wstrzymywanie realizacji Uchwał Rady Pedagogicznej w przypadku jej niezgodności z prawem i powiadomienie o tym fakcie organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
  10. Dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez Radę Szkoły.
  11. Dysponowanie środkami specjalnymi uzyskanymi z funduszy wypracowanych
    z działalności gospodarczej, składek i darowizn w ramach akcji

    Nazwa dokumentu: Zespół Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu
    Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Mroczek
    Data wytworzenia informacji: 2003-07-01 09:09:48
    Data udostępnienia informacji: 2003-07-01 09:09:48
    Data ostatniej aktualizacji: 2003-07-01 09:23:48

    Wersja do wydruku...

corner   corner