logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


Zespół Szkół Zawodowych nr 4

Ad. 1 Status prawny:

Szkoła publiczna, organem prowadzącym jest Miasto Opole, organem nadzorującym

jest Opolski Kurator Oświaty.

Akt założycielski Zespołu Szkół Zawodowych nr 4 im. Bronisława Koraszewskiego

z siedzibą w Opolu przy ul. Hallera 4 (zał. nr 7 do Uchwały nr LXI/727/02 Rady

Miasta Opola z 23 maja 2002 r.)


Ad. 2 Organizacja:

W skład Zespołu wchodzą następujące typy szkół:

  1. ponadgimnazjalne

  1. Publiczne Liceum Profilowane nr IIII

  2. Publiczne Technikum nr 2

  3. Publiczna Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 1

  1. ponadpodstawowe

  1. Liceum Zawodowe na podbudowie szkoły podstawowej

  2. Technikum Zawodowe na podbudowie szkoły po0dstawowej

  3. Zasadnicza Szkoła Zawodowa z Oddziałami Specjalnymi na podbudowie szkoły podstawowej

  4. Liceum Handlowe na podbudowie szkoły zawodowej

  5. Technikum Zawodowe na podbudowie szkoły zawodowej

  6. Technikum Zawodowe dla Dorosłych na podbudowie szkoły zawodowej

  7. Liceum dla Dorosłych na podbudowie szkoły zawodowej

Ad. 3 Przedmiot działania i kompetencje:

I. Celem szkoły jest:

  1. Pełny rozwój uzdolnień, zainteresowań i osobowości ucznia.

  2. Umożliwienie uczniom zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej, ponadpodstawowych i złożenie egzaminu dojrzałości oraz wykorzystania zdobytej wiedzy we współczesnym świecie.

  3. Wychowanie młodzieży w duchu patriotyzmu, humanizmu i zbliżenia miedzy narodami, otwartej na drugiego człowieka, tolerancyjnej. Młodzieży, która zechce korzystać z wolności i budować państwo oparte na demokratycznych zasadach współżycia, w którym chronione będą prawa jednostek.

  4. Przygotowanie uczniów do aktywnego życia we współczesnym świecie


II. Zadaniem szkoły jest:

  1. Przygotowywanie uczniów do podejmowania wyzwań współczesnego świata: integracji, globalizacji, wymiany informacji, postępu naukowo-technicznego.

  2. Nauczyć uczniów jak się uczyć.

  3. Zapewnienie każdemu uczniowi, w tym także niepełnosprawnym warunków niezbędnych do jego rozwoju, przygotowanie do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności.

  4. Wspieranie rodziców w realizacji ich zadań wychowawczych tak, aby umożliwić uczniom przejmowanie odpowiedzialności za własne życie i rozwój osobowy oraz planowanie kariery zawodowej.

  5. Nauka poprawnego i swobodnego wypowiadania się w mowie i w piśmie z wykorzystaniem różnorodnych środków wyrazu.

  6. Poznawanie wymaganych pojęć oraz zdobywanie rzetelnej wiedzy w zakresie umożliwiającym podjecie dalszej edukacji i pracy w wyuczonym zawodzie.

  7. Rozwijanie u uczniów zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności przyczynowo – skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych.

  8. Rozwijanie u uczniów zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego oraz rozumienia przekazywanych treści.

  9. Traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie.

  10. Umożliwienie uczniom poznawania zasad rozwoju osobowego i życia społecznego, poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny, dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej i światowej.

III. Szkoła realizuje zadania poprzez:

  1. Budowanie więzi w społeczności szkolnej.

  2. Wskazywanie wzorców osobowych i działanie własnym przykładem.

  3. Włączenie uczniów do działań związanych z rytuałem szkolnym i organizowaniem imprez szkolnych.

  4. Reagowanie na niewłaściwe zachowanie i postawy uczniów w szkole i poza nią.

  5. Diagnozowanie uczniów pod katem postępów w nauce i zachowaniu oraz problemów rozwojowych i rodzinnych.

  6. Poznanie uczniów i ich środowiska rodzinnego.

  7. Poznanie i rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów.

  8. Prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych.

  9. Propagowanie zasady uczciwości w sporcie, nauce i w czasie wolnym.

  10. Integracja szkoły z lokalnym środowiskiem społecznym. Nawiązywanie kontaktów z organizacjami działającymi na rzecz edukacji i instytucjami wspomagającymi oświatę.

  11. Zajęcia edukacyjne zwane dalej lekcjami o wymiarze obowiązkowym dla każdego ucznia.

  12. Prowadzenie różnych form zajęć pozalekcyjnych zgodnie z potrzebami i zainteresowaniami uczniów.

  13. Udostępnienie pomieszczeń szkoły, pracowni zawodowych, zbiorów biblioteki szkolnej i technologii informacyjnych.

  14. Współdziałanie szkoły z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i innymi instytucjami wspierającymi rozwój uczniów.

  15. Organizowanie dla uczniów pomocy psychologiczno-pedagogicznej wspierającej rozwój uczniów.

  16. Realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego i zawodowego dla technikum, liceum zawodowego, liceum profilowanego i zasadniczej szkoły zawodowej.

  17. Opracowanie szkolnego zestawu programów nauczania, który uwzględniając wymiar wychowawczy, obejmuje całą działalność szkoły z punktu widzenia dydaktycznego.

  18. Realizację programu wychowawczego i programu profilaktyki szkoły oraz przestrzeganie zasad wewnątrzszkolnego systemu oceniania.

  19. Ujednolicone działania wychowawcze wszystkich nauczycieli szkoły we wszystkich sytuacjach edukacyjnych.

  20. Organizacje przepływu informacji o działalności szkoły i jego organów.

  21. Zapoznanie uczniów z ich prawami, obowiązkami i przestrzeganie ich.

  22. Organizacje współpracy z rodzicami uczniów.


Ad. 4 Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje

Organa szkoły i ich kompetencje.

  1. Organami szkoły są:

  1. dyrektor szkoły

  2. rada pedagogiczna

  3. samorząd uczniowski

  4. rada rodziców

A. Kompetencje dyrektora szkoły – mgr Jerzy Mikosek

  1. kieruje działalnością szkoły i reprezentuje ją na zewnątrz

  2. sprawuje nadzór pedagogiczny

  3. sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego

  4. realizuje uchwały rady pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących

  5. dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły, zaopiniowanym przez radę pedagogiczna i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły

  6. współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych

  7. wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych

  8. dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami

  1. Dyrektor decyduje w sprawach:

  • zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły

  • przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły

  • występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły

  • dyrektor szkoły w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z radą pedagogiczną, rodzicami i samorządem uczniowskim

  1. Dyrektor szkoły może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w

statucie szkoły. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii

samorządu uczniowskiego.

3. Dyrektor szkoły wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej, niezgodnych z przepisami prawa.

O wstrzymaniu wykonania uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący szkołę oraz

organ sprawujący nadzór pedagogiczny.

B. rada pedagogiczna – mgr Jerzy Mikosek

  1. W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole. W zebraniach rady

pedagogicznej mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego lub na wniosek rady pedagogicznej.

  1. Zebrania plenarne rady pedagogicznej mogą być organizowane na wniosek:

  1. organu sprawującego nadzór pedagogiczny

  2. organu prowadzącego szkołę

  3. z inicjatywy przewodniczącego

  4. co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej

  1. Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor szkoły.

  2. Zebrania plenarne rady pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym semestrze w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych oraz w miarę bieżących potrzeb.

  3. Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania rady pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku na 3 dni przed zebraniem

  4. Dyrektor szkoły przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.

  5. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:

  • zatwierdzanie planów pracy szkoły

  • zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promocji uczniów

  • podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów

  1. Rada pedagogiczna opiniuje:

  1. organizację pracy szkoły w szczególności tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,

  2. projekt planu finansowego szkoły,

  3. wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,

  4. propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych

  1. Rada pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole

  2. Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy jej członków.

  3. Rada pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności. Zebrania rady pedagogicznej są protokołowane.

C. samorząd uczniowski – Daniel Kolman

  • Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły.

  • Zasady wybierania i działania organów samorządu uczniowskiego określa regulamin uchwalony przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym. Organy samorządu uczniowskiego są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.

  • Regulamin samorządu uczniowskiego nie może być sprzeczny ze statutem szkoły.

  • Samorząd uczniowski może przedstawiać radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły dotyczących w szczególności realizacji podstawowych praw uczniów:

  1. prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,

  2. prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,

  3. prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań

  4. prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej

  5. prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej godnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem szkoły,

  6. prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu

D. rada rodziców – Irena Orlicka

  1. W szkole działa rada rodziców, stanowiąca reprezentację rodziców uczniów.

  2. Zasady tworzenia rady rodziców uchwala ogół rodziców uczniów szkoły.

  3. Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który nie może być sprzeczny ze statutem szkoły. W celu wspierania działalności statutowej rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.

  4. Rada rodziców może występować do rady pedagogicznej i dyrektora z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły.

AD. 5 Majątek:

Majątek nieruchomy:

a. budynki główne 1 338 498,57

b. grunty, place 30 295,47

Majątek ruchomy 394 448,46

Księgozbiory biblioteczne 16 820,17

Nazwa dokumentu: Zespół Szkół Zawodowych nr 4
Osoba, która wprowadzała dane: Grzegorz Mroczek
Data wytworzenia informacji: 2003-07-01 10:52:38
Data udostępnienia informacji: 2003-07-01 10:52:38
Data ostatniej aktualizacji: 2003-07-01 10:54:17

Wersja do wydruku...

corner   corner