Zespół Szkół Ekonomicznych
im. Generała Stefana Roweckiego "Grota"
w Opolu
Informacje o jednostce:
- nazwa szkoły: Zespół Szkół Ekonomicznych im. Gen. Stefana Roweckiego "Grota" w Opolu
W skład Zespołu Szkół Ekonomicznych w Opolu wchodzą:
1) Szkoły ponadgimnazjalne wydziału młodzieżowego:
a) Publiczne Liceum Profilowane Nr IV
- socjalny
b) Publiczne Technikum Nr 3
- technik ekonomista
- technik handlowiec
- technik logistyk, - technik organizacji reklamy
2) Szkoły ponadgimnazjalne wydziału dla dorosłych:
a) Uzupełniające Technikum Handlowe dla Dorosłych
b) Szkoła Policealna nr III dla Dorosłych
- adres: ul. Kościuszki 43, 45-062 OPOLE
tel. (077) 453-66-41
fax. (077)454-44-54
- adres strony internetowej szkoły: www.zse.opole.pl
- adres skrzynki e-mailowej: szkola@zse.opole.pl
- dyrektor szkoły: mgr Ewa Nowak - Kübler
- wicedyrektor: mgr inż. Remigiusz Janik
- inne stanowiska kierownicze:
kierownik administracyjno-gospodarczy: Ryszard Felsztyński
główna księgowa: mgr Katarzyna Kaczmarek
- podmiot udostępniający dane: Zespół Szkół Ekonomicznych
im. Gen. Stefana Roweckiego "Grota" w Opolu
- odpowiedzialny za treść: mgr Ewa Nowak - Kübler
Nabór na wolne miejsca pracy:
www.bip.um.opole.pl - Ogłoszenia o wolnych etatach w UM i miejskich jednostkach organizacyjnych
3. Majątek:
L.p.
|
Nazwa
|
Wartość brutto
|
1.
|
Środki trwałe
|
1.532.862,16 zł
|
|
w tym:
- grunty
- budynek szkoły
- zestawy komputerowe
- kserokopiarki
- pozostałe
|
27 098,82 zł
1 395 529,47 zł
22 288,51 zł
17 518,77 zł
70 426,59 zł
|
2.
|
Pozostałe wyposażenie w używaniu
|
874 203,03 zł
|
3.
|
Zbiory biblioteczne
|
70 330,72 zł
|
4.
|
Wartości niematerialne i prawne
|
104 846,34 zł
|
4. Budżet:
wynagrodzenia i pochodne 3 850 600,00 zł
pozostałe wydatki bieżące 624 700,00 zł
świadczenia na rzecz os.fiz. 5 000,00 zł
łącznie budżet: 4 480 300,00 zł
Rejestry, ewidencje, archiwa :
Zestawienie ważniejszych dokumentów i czas ich przechowywania
w archiwum Zespołu Szkół Ekonomicznych w Opolu:
- rejestr wypadków – 10 lat,
- rejestry skarg i wniosków – 25 lat,
- rejestr druków ścisłego zarachowania,
- rejestr zaświadczeń uczniowskich,
- rejestr legitymacji szkolnych,
- pieczęcie urzędowe, wzory i ewidencja – 25 lat,
- ewidencja zatrudnionych pracowników – 25 lat,
- ewidencja czasu pracy – 10 lat,
- lista obecności pracowników – 3 lata,
- akta osobowe pracowników – 50 lat,
- kartoteki wynagrodzeń – 50 lat,
- listy płac – 50 lat,
- godziny ponadwymiarowe – 5 lat,
- decyzje administracyjne dyrektora dotyczące awansu i inne wynikające
z ustawy – wieczyste,
- indywidualne potwierdzenie odbioru przez absolwentów świadectw dojrzałości, aneksów (OKE) – 50 lat,
-arkusz ocen uczniów – 50 lat,
- księgi uczniów - 50 lat,
- księgi Rady Pedagogicznej - 25 lat,
- księgi zastępstw – 5 lat,
- księga kontroli – 10 lat,
- księgi zarządzeń – 10 lat,
- nadzór nad placówką – 5 lat,
- kontrole wewnętrzne – hospitacje – 5 lat,
- dokumenty księgowe – 5 lat,
- inwentaryzacja - 5 lat,
- plany finansowe – 25 lat,
- instrukcje kancelaryjne – 25 lat,
- dzienniki lekcyjne 6 lat,
- dzienniki praktyk uczniów – 5 lat,
- dziennik zajęć pedagoga szkolnego i psychologa szkolnego – 10 lat,
- dzienniki zajęć pozalekcyjnych – 10 lat,
- dzienniki nauczania indywidualnego – 10 lat,
- opinie i interpretacje prawne wykonywane dla potrzeb szkoły - 5 lat,
- protokoły posiedzeń komisji i zespołów przedmiotowych – 25 lat,
- programy działania i sprawozdania z działalności komisji i zespołów przedmiotowych – 25 lat,
- programy i plany nauczania – 10 lat,
- programy naucz. i wychowania – ścieżki edukacyjne – 5 lat.
Archiwum Zespołu Szkół Ekonomicznych znajduje się w pokoju nr 16.
10. Kontrole:
Lp.
|
Imię i nazwisko, tytuł służbowy kontrolującego
|
Przez kogo delegowany
|
Czas trwania czynności kontrolnych
|
Wyszczególnienie skontrolowanych działów pracy
|
Określenie charakteru czynności
|
1
|
Marek Wajzer
wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
24.06.2004
|
Obserwacja pracy komisji klasyfikacyjnej
|
Obserwacja, sporządzenie protokołu
|
2
|
Marek Wajzer
wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
24.09.2004
|
Diagnozowanie przygotowania szkoły do matury w 2005 roku
|
Rozmowa z dyrektorem szkoły, ankieta klas maturalnych
|
3
|
Lidia Mucha
|
Prezydent Urzędu Miasta Opola
|
19.11.2004
|
Kontrola poprawności wykonania dokumentacji i normujących zasady rachunkowości
|
Rozmowa z dyrektorem szkoły omówienie dokumentacji szkolnej
|
4
|
Beata Prokopowicz
Główny księgowy
|
Dyrektor ZSE
|
10.12.2004
|
Kontrola prowadzenia kasy
|
Stan gotówki zgodny z raportem kasowym. Dokumenty opisane i podpisane prawidłowo. Zgodne z wpisami do raportu.
|
5
|
Beata Prokopowicz
Główny księgowy
|
Dyrektor ZSE
|
17.01.2005
|
Kontrola dokumentacji płacowej w ZSE
|
Sprawdzone listy płac są opieczętowane i podawane zgodnie z instrukcją obiegu dokumentów. Kartoteki pracowników zgodne z rocznymi wystawionymi drukami PIT-11
|
6
|
Stefania Chatys
Starszy wizytator
|
OKE i Opolski Kurator Oświaty
|
06.05.2005
|
Obserwacja pisemnego egzaminu maturalnego z języka angielskiego (poziom podstawowy i rozszerzony)
|
Obserwacja wypełnianych druków dla OKE
|
7
|
Krzysztof Kowalczyk
|
Państwowa Inspekcja Pracy
|
2-6.06.2005
|
Przestrzeganie przepisów prawa pracy w tym BHP
|
Protokół kontroli
|
8
|
Jarosław Kaczmarek
|
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
|
3.06.2006
|
Kontrola obiektu pod kątem bezpieczeństwa i higieny pracy
|
Protokół kontroli
|
9
|
Jan Kudów
St. wizytator
|
Kuratorium Oświaty w Opolu
|
13.09.2006
|
Rozmowa z dyrektorem szkoły, zaciągnięcie opinii RP o pracy dyrektora – dot. postępowania o dokonanie oceny pracy dyrektora
|
|
10
|
Beata Wiśniewska
Z-ca dyrektora
|
Dyrektor ZSEk
|
23.11.2006
|
Kontrola druków ścisłego zarachowania
|
Przeliczono ilość druków ścisłego zarachowania i stwierdzono zgodność z zapisem w księgach druków ścisłego zarachowania
|
11
|
Wiesław Koma
inspektor
|
ZUS Opole
|
17.04.2007 – 27.04.2007
|
Zgodnie z upoważnieniem
|
Zgodnie z upoważnieniem
|
12
|
Elżbieta Kabaja, Małgorzata Smolińska, Joanna Ganczarska
|
Urząd Miasta Opola
|
31.05.2007
|
Kontrola dokumentacji dot. projektu „Wspierania rozwoju edukacyjnego młodzieży wiejskiej poprzez programy stypendialne w roku szkolnym 2006/2007”
|
|
13
|
Maria Jaśkiewicz
St. wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
18.06.2007
|
Badanie w zakresie realizacji innowacji pedagogicznych
|
Rozmowa z dyrektorem szkoły, analiza dokumentacji szkoły w zakresie realizacji innowacji pedagogicznych
|
14
|
Beata Wiśniewska
Z-ca dyrektora
|
Dyrektor ZSEk
|
16.10.2007
|
Kontrola druków ścisłego zarachowania
|
Przeliczono ilość dokumentów ścisłego zarachowania i stwierdzono zgodność z zapisem w księgach druków ścisłego zarachowania
|
15
|
Maria Jaśkiewicz
St. wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
12.03.2008 – 19.03.2008
|
Działalność, warunki i efekty pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły, nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły, bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki – wizytacja szkoły
|
Analiza dokumentacji, rozmowy z dyrektorem szkoły, nauczycielami, SU, RR, hospitacja czynności nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły, przegląd obiektu szkolnego
|
16
|
Jadwiga Szramiak
Wizytator
|
p.o. Opolski Kurator Oświaty
|
5.05.2008
|
Obserwacja pisemnego j. polskiego – matura
|
Obserwacja
|
17
|
Jadwiga Szramiak
Wizytator
|
p.o. Opolski Kurator Oświaty
|
14.05.2008
|
Obserwacja matury pisemnej z matematyki
|
Obserwacja
|
18
|
Celina Maciejewska
|
Prezydent Miasta Opola
|
20.05.2008
|
Wdrożenie Regulaminu dodatków dla nauczycieli – wychowaw. Wdrożenie Rozporządzenia MEN dot. minimalnych stawek wynagrodzeń zasadniczych nauczycieli od 01.01.2008 r.
|
Sprawdzenie list wypłat wyrównań wynagrodzeń nauczycieli
|
19
|
Halina Nowacka
St. wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
18.06.2008
|
Obserwacja egzaminu (z przygotowania zawodowego) – potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
|
|
20
|
J. D. Gaj
J.Spadło
|
WKWiA Urząd Miasta Opola
|
12.02.2009
|
Kontrola symboli narodowych
|
Sprawdzenie symboli narodowych – ich zgodności z przepisami
|
21
|
Bogumiła Krzaczkowska-Gęsiewicz
St. wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
04.05.2009, 13-14.05.2009
|
Obserwacja pisemnych i ustnych egz. maturalnych
|
|
22
|
Joanna Kraus
Wizytator
|
Dyrektor Wydz. Szkolnictwa Zawodowego Kuratorium Oświaty w Opolu
|
15.06.2009
|
Obserwacja przebiegu etapu pisemnego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
|
|
23
|
Beata Prokopowicz Inspektor ds. kontroli finansowej
|
Prezydent Miasta Opola
|
11.08.2009
|
Wdrożenie Regulaminu wynagradzania pracowników niepedagogicznych
|
Sprawdzono listy płac i angaże
|
24
|
Piotr Łaba
St. wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
25.03.2010
|
Kontrola prawidłowej realizacji projektu w siedzibie beneficjenta ostatecznego dla projektów SPO-RZL 2004-2006
|
|
25
|
Katarzyna Kaczmarek
Gł. księgowy
|
Dyrektor ZSEk
|
1.04.2010
|
Terminowa realizacja przelewów bankowych. Naliczanie i terminowe wypłaty wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń
|
Sprawdzono dokumenty księgowe oraz listy płac
|
26
|
Katarzyna Kaczmarek
Gł. księgowy
|
Dyrektor ZSEk
|
1.04.2010
|
Środki pieniężna w kasie i na rach. bankowych w ZSEk
|
Stan środków pieniężnych zgodny ze stanem kasy i saldami na rach. bankowych w ZSEk
|
27
|
Magdalena Witkowska
MODN Opole
|
OKE Wrocław
|
05.05.2010
|
Obserwacja części pisemnej egzaminu maturalnego z matematyki
|
Obserwacja przebiegu części pisemnej egzaminu maturalnego z matematyki.
|
28
|
Bożena Besz
St. wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
13.05.2010
|
Obserwacja przebiegu pisemnej części egz. maturalnego z geografii
|
Obserwacja przebiegu pisemnej części egz. maturalnego z geografii
|
29
|
Katarzyna Kaczmarek
Gł. księgowy
|
Dyrektor ZSEk
|
18.05.2010
|
Ewidencja wartościowa stanu zbiorów bibliotecznych w ZSEk Opole
|
Sprawdzono księgę inwentarzową zbiorów bibliotecznych, księgę zbiorów multimedialnych oraz księgę ubytków. Stan zgodny z ewidencją konta 014.
|
30
|
Joanna Kraus
Wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
21.06.2010
|
Obserwacja przebiegu etapu pisemnego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
|
|
31
|
Joanna Kraus
Wizytator
|
Opolski Kurator Oświaty
|
23.06.2010
|
Obserwacja przebiegu etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – technik ekonomista
|
|
32
|
Katarzyna Kaczmarek
Gł. księgowy
|
Dyrektor ZSEk
|
30.06.2010
|
Prawidłowy obrót środkami pieniężnymi na rachunkach bankowych oraz w kasie. Terminowość i prawidłowość naliczania wynagrodzeń i pochodnych.
|
Sprawdzono dokumentację wynagrodzeń oraz dokumenty księgowe i ewidencję księgową wg tematyki kontroli. Ewidencja zgodna z dokumentami księgowymi.
|
33
|
Małgorzata Prokop
St. wizytator
|
Dyrektor WEK Kuratorium Oświaty w Opolu
|
18.10.2010
|
Prawidłowość wykonania przez dyrektora szkoły zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego – kontrola planowa.
|
|
34
|
Maria Bobrycka
St. asystent HDM WSSE w Opolu
Katarzyna Cieślik
Mł. asystent HDM WSSE w Opolu
|
OPWIS
|
29.12.2010
|
Ocena stanu sanitarno-higienicznego i technicznego placówki
|
Protokół kontroli nr HDM/MB-4043-54-2/10 pozostawiono w 1 egzemplarzu w placówce.
|
Informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli znajdują się w Książce Kontroli Zespołu Szkół Ekonomicznych Opolu, która jest dostępna w sekretariacie szkoły - pokój nr 18.
Protokoły pokontrolne są przechowywane razem z dokumentacją lub na stanowiskach, których dana kontrola dotyczyła.
Oprócz w/w kontroli istnieje książka kontroli, w której zapisywane są wyniki inspekcji przeprowadzanych przez Sanepid, kontroli dotyczących instalacji gazowych, kominowej, przeciwpożarowej itp.
Zamówienia publiczne
W chwili obecnej jednostka nie prowadzi postępowania o zamówienia publiczne.
Informacja o prowadzonych obecnie postępowaniach o zamówienia publiczne znajduje się na stronie
www.bip.um.opole.plw zakładce Przetargi.
Informacja o prowadzonym naborze na wolne miejsca pracy znajduje się na stronie
www.bip.um.opole.pl w zakładce Ogłoszenia o wolnych etatach w miejskich jednostkach organizacyjnych.
Przyjmowanie i załatwianie spraw:
- miejsce przyjmowania interesantów:
sekretariat - pokój nr 18
konsultacje rodziców z wychowawcami, nauczycielami – pokój nauczycielski - pokój nr 32
- w jakich dniach i godzinach:
w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1500