|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ewidencji księgowej wydatków budżetowych (1)
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekonomiczne o specjalności rachunkowość lub wyższe ekonomiczne wraz ze studiami podyplomowymi o specjalności rachunkowość
|
Kserokopia dyplomu lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e) znajomość ustawy o rachunkowości
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f) znajomość ustawy o finansach publicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g) znajomość rozporządzenia Ministra Finansów ws. szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
h) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
i) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, komunikatywność
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, itp.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Obsługa dowodów księgowych:
- przygotowywanie i segregowanie dokumentów księgowych dotyczących wydatków budżetowych do zaewidencjonowania,
- dekretowanie i ewidencjonowanie dowodów księgowych, w tym oznaczanie dokumentów co do sposobu ich ujęcia w księgach rachunkowych,
- segregowanie, numerowanie i składanie dokumentów do właściwych zbiorów po ich zaksięgowaniu,
- stała, ciągła, bieżąca kontrola poprawności formalnej i kompletności ewidencjonowanych dokumentów, w tym współpraca z wydziałami w celu zapewnienia- poprawności formalnej dokumentów
- obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym.
- Sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym rozliczeń dotacji.
- Prowadzenie ewidencji księgowej na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami:
- wydatków budżetowych oraz związanych z nimi rozrachunków, kosztów i innych kategorii ekonomicznych podlegających ewidencji, w szczególności:
- list wynagrodzeń i innych świadczeń osobowych z osobowego i bezosobowego funduszu płac, a także innych świadczeń pokrewnych (np. diety radnych, wypłaty dla członków komisji, zastępstwa procesowe, stypendia sportowe, ryczałty samochodowe, ekwiwalenty dla członków OSP itp.),
- raportów kasowych w zakresie wydatków budżetowych,
- zaliczek pracowniczych i ich rozliczeń,
- delegacji (poleceń wyjazdu służbowego),
- rozliczeń udzielonych dotacji budżetowych,
- faktur, rachunków, poleceń przekazania środków,
- zaangażowania środków budżetowych,
- rozliczeń z budżetem miasta, w tym ewidencja zasileń w środki pieniężne i ich księgowe rozliczenie na podstawie sprawozdań budżetowych,
- wielkości planu finansowego i budżetu, wynikających z uchwał Rady Miasta i zarządzeń Prezydenta Miasta oraz wszelkich zmian planu budżetu.
- Obsługa księgowa projektów dofinansowanych z Unii Europejskiej i innych pokrewnych źródeł finansowania realizowanych przez Urząd Miasta Opola, w szczególności:
- prowadzenie ewidencji księgowej wydatków, rozrachunków, operacji finansowych projektów na wyodrębnionych kontach syntetycznych i analitycznych, z uwzględnieniem źródeł finansowania,
- obsługa dowodów księgowych projektów, w szczególności poprzez ich właściwe oznaczenie i umieszczenie w wyodrębnionych zbiorach dokumentów, sporządzanie kopii i udostępnianie dowodów do celów sporządzenia wniosków o płatność i kontroli,
- prowadzenie pozaksięgowej pomocniczej ewidencji wydatków projektu, oraz jej aktualizowanie zgodnie ze zmianami w sposobie zakwalifikowania wydatków,
- kontrola wniosków o płatność pod względem zgodności z ewidencją księgową i pomocniczą (pozaksięgową),
- Współpraca z Wydziałem ds. Europejskich i Planowania Rozwoju w zakresie obsługi projektów unijnych.
- Prowadzenie rejestru zakupów do celu rozliczenia podatku od towarów i usług (VAT), w zakresie ewidencjonowanych przez Referat faktur zakupu, oraz terminowe przekazywanie rejestru do komórki rozliczającej ten podatek.
- Analiza i okresowe sporządzanie informacji i wydruków o wykorzystaniu planowanych środków na wydatki oraz innych danych z ewidencji księgowej – według potrzeb wydziałów merytorycznych, oraz na potrzeby przełożonych.
- Analiza i sporządzanie informacji i wydruków dla potrzeb wewnętrznej i zewnętrznej kontroli i audytu.
- Kontrola wewnętrzna i monitoring:
- stały monitoring wykonania budżetu wydatków, poprzez analizę poziomu i stanu wykorzystania planu finansowego wydatków budżetowych w ramach ewidencjonowania dokumentów obciążających ten plan (zobowiązań, zaangażowania),
- stały monitoring wykonania budżetu wydatków zadań budżetowych, których realizatorem jest Referat Księgowości Wydatków Budżetowych, poprzez analizę poziomu i stanu wykorzystania planu finansowego wydatków budżetowych w ramach tych zadań, informowanie przełożonych o nadwyżce lub niedoborze planowanych środków, sporządzanie pism i wniosków wprowadzających lub korygujących kwoty w planie finansowym, wnioskowanie o zabezpieczenie środków w budżecie roku następnego, sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań budżetowych,
- monitorowanie zagrożeń i informowanie przełożonych o możliwości naruszenia dyscypliny finansów publicznych, występowaniu lub możliwości wystąpienia naruszenia przepisów prawa powszechnego lub regulacji wewnętrznych jednostki,
- kontrola zadekretowanych dowodów księgowych,
- kontrola poprawności sposobu zaewidencjonowania zdarzeń gospodarczych, weryfikacja i wprowadzanie korekt w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości,
- kontrola kompletności zbiorów dokumentów i ich zgodności z ewidencją księgową,
- kontrola rozrachunków, w szczególności wyjaśnianie, dochodzenie i egzekwowanie należności.
- Terminowe przygotowywanie, sporządzanie i przekazywanie do właściwych adresatów sprawozdań zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności sprawozdań budżetowych z wykonania planu wydatków, w tym związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej zleconych Miastu Opole do realizacji ustawami, sprawozdania z przebiegu procesów finansowych i inne prawem wymagane – w zakresie ewidencji księgowej prowadzonej przez Referat Księgowości Wydatków Budżetowych.
- Współpraca z Referatami w Wydziale Finansowo-Księgowym, w szczególności w zakresie:
- obiegu dokumentów księgowych zgodnie z wewnętrznym podziałem pracy w Wydziale i obowiązującymi procedurami i praktykami,
- kontroli rozliczeń z budżetem miasta, w szczególności środków przekazanych, wykorzystanych i pozostających do wykorzystania,
- sporządzania sprawozdań cząstkowych z wyodrębnionych sfer ewidencyjnych wydatków,
- rozliczania kwot pieniężnych otrzymywanych przez budżet podlegających dalszemu przekazaniu z rachunku wydatków,
- rozliczania kwot wydatków związanych z obsługą długu publicznego miasta – odsetek od kredytów, pożyczek i innych instrumentów dłużnych.
- wzajemnych rozliczeń środków pomiędzy własnymi rachunkami bankowymi ;
- wzajemnych rozliczeń w obrębie systemu ksiąg rachunkowych,
- Współpraca z Referatem Inwentaryzacji w zakresie inwentaryzacji aktywów i pasywów objętych ewidencją w Referacie, oraz rozliczaniu wyników inwentaryzacji, w tym udział lub współudział w inwentaryzacji w terminach i na zasadach uregulowanych przepisami wewnętrznymi. W szczególności obejmuje to potwierdzanie sald na wezwanie kontrahentów Urzędu, oraz wystawienie własnych potwierdzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Terminowe naliczanie odsetek od zobowiązań wymagalnych i ich ewidencja.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek – Ratusz, na II piętrze (brak dostępu do windy) w pełnym wymiarze czasu pracy, poniedziałek - środa w godz. 7.30 – 15.30, czwartek w godz. 7:30 – 17:00, piątek w godz. 7:30 – 14:00. Praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego, z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu styczniu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,02 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2016.922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2016.902)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej wydatków budżetowych (1) w terminie do dnia 10 marca 2017 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2016.922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
* W przypadku osób niepełnosprawnych
Nazwa dokumentu: | Wydział Finansowo-Księgowy | Skrócony opis: | stanowisko ds. ewidencji księgowej wydatków budżetowych(1) | Osoba, która wytworzyła informację: | Jolanta Początko | Osoba, która odpowiada za treść: | Aleksander Sienkiewicz | Osoba, która wprowadzała dane: | Jolanta Początko | Data wytworzenia informacji: | 2017-02-24 13:17:08 | Data udostępnienia informacji: | 2017-02-24 13:17:08 | Data ostatniej aktualizacji: | 2017-02-24 13:24:14 |
Wersja do wydruku...
|