URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. osobowych Referacie Kadr w Wydziale Organizacyjnym
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów(w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy: co najmniej 6 m-cy
w Kadrach
|
- Kserokopia świadectwa pracy i/lub
- oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c), - oświadczenie o okresie pracy w Kadrach
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a)znajomość ustawy
o samorządzie gminnym
|
zapisy w liście motywacyjnym
|
b) znajomość ustawy o pracownikach samorządowych
|
zapisy w liście motywacyjnym
|
c) znajomość Kodeksu pracy
|
zapisy w liście motywacyjnym
|
d) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
zapisy w liście motywacyjnym
|
e) znajomość: Statutu Miasta Opola, Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
zapisy w liście motywacyjnym
|
f) Cechy osobowe i predyspozycje: dokładność, skrupulatność, dociekliwość, systematyczność, dyspozycyjność, umiejętność obsługi informatycznych programów kadrowo-płacowych, obsługi komputera (MS Office, Word, Excel) oraz urządzeń biurowych, komunikatywność, uprzejmość, życzliwość, wysoka kultura osobista
|
zapisy w liście motywacyjnym
|
g) Umiejętności: umiejętność pracy
w zespole, umiejętność interpretowania i rozumienia przepisów prawnych, umiejętność pozyskiwania informacji
z różnych źródeł, w tym z Internetu, umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, a także wyciągania wniosków.
|
zapisy w liście motywacyjnym
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Kompletowanie i bieżące prowadzenie w pełnym zakresie akt osobowych pracowników (zgodnie z obowiązującymi przepisami) powierzonych komórek organizacyjnych Urzędu.
- Przygotowywanie umów o pracę oraz przeszeregowań pracowników Urzędu w oparciu o obowiązujące przepisy płacowe oraz czuwanie nad ich prawidłowością.
- Prowadzenie spraw związanych z uprawnieniami pracowników Urzędu, wynikających ze stażu pracy, a tym samym ustalenie prawa do dodatków stażowych i nagród jubileuszowych.
- Bieżące prowadzenie ewidencji pracowników, w tym rejestru pracowników nowo zatrudnionych i zwolnionych.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z nagradzaniem i karaniem pracowników Urzędu.
- Przygotowywanie świadectw pracy, opinii oraz innych zaświadczeń wynikających ze stosunku pracy pracownikom Urzędu.
- Przestrzeganie limitów zatrudnienia, wynikających z decyzji Prezydenta Miasta Opola
w sprawie podziału etatów oraz bieżące prowadzenie obsady stanowisk.
- Wystawianie, na prośbę pracownika, zaświadczeń dot. zatrudnienia.
- Występowanie do Głównej Komisji Orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- Zgłaszanie do Wojskowej Komendy Uzupełnień pracowników posiadających kartę mobilizacyjną.
- Ewidencja zwolnień lekarskich pracowników.
- Kierowanie pracowników na badania wstępne, kontrolne i okresowe.
- Rejestrowanie poleceń wyjazdów służbowych pracowników.
- Ustalanie pracownikom Urzędu prawa do urlopu i wymiaru urlopu wypoczynkowego.
- Ewidencja wykorzystania urlopów wypoczynkowych, okolicznościowych, bezpłatnych i innych nieobecności pracowników poszczególnych wydziałów.
- Prowadzenie dokumentów ubezpieczeniowych w zakresie zgłaszania do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, wyrejestrowywania z nich pracowników i członków ich rodzin oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji.
- Prowadzenie całokształtu spraw w zakresie dyscypliny pracy w prowadzonych wydziałach Urzędu:
- kontrola godzin rozpoczynania i kończenia pracy przez pracowników Urzędu,
- kontrola wyjść prywatnych i służbowych w godzinach pracy,
- przedkładanie wniosków naczelnikom wydziałów, wynikających z kontroli dyscypliny pracy.
- Prowadzenie kalendarza dla wymiarów czasu pracy.
- Aktualizacja danych w module „Ewidencja Kadrowa” w systemie KSAT.
- Ustalanie godzin pracy pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy oraz pracownikom, którym Prezydent Miasta Opola ustalił na ich wniosek indywidualny czas pracy.
- Zgłaszanie rozwiązań oraz opracowywanie projektów mających na celu usprawnienie pracy na własnym stanowisku, w Wydziale oraz w Urzędzie Miasta.
- Sprawdzanie oraz korygowanie treści projektów ogłoszeń o naborze na wolne stanowiska urzędnicze przygotowane przez Wydziały.
- Zamieszczanie ogłoszeń o naborze na wolne stanowiska w Urzędzie Miasta na stronie internetowej BIP oraz na tablicy informacyjnej i przesyłanie ich do Powiatowego Urzędu Pracy
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola Rynek-Ratusz na piątym poziomie, wewnątrz budynku winda, przy schodach wejściowych do budynku podjazd dla osób niepełnosprawnych,. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy (zgodnie z wykazem godzin pracy w Urzędzie Miasta Opola), z przewagą wysiłku umysłowego, wymagająca obsługi komputera, a także innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu maju 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 1,95 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016.r., poz. 922) oraz ustawąz dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 902” i podpisem;
c)list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola.
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
* W przypadku osób niepełnosprawnych
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, V poziom z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. osobowych w Referacie Kadr w terminie do dnia 26 lipca 2017r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.
z 2016 poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.