URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ewidencji mienia Miasta Opola (2)
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekonomiczne
|
Kserokopia dyplomu lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e) znajomość ustawy o rachunkowości
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f) znajomość ustawy o finansach publicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g) znajomość zagadnień dotyczących ewidencji środków trwałych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
h) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
i) dyspozycyjność zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, operatywność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, itp.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowym dokumentów przyjęcia środka trwałego oraz przekazania środka trwałego.
- Prowadzenie ewidencji księgowej:
- podstawowych i pozostałych środków trwałych, które zgodnie z przepisami ustaw ewidencjonowane są w Urzędzie Miasta Opola, w podziale na poszczególne Wydziały Urzędu Miasta, jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych w Opolu i innych dysponentów majątku rzeczowego,
- wartości niematerialnych i prawnych, które zgodnie z przepisami ustaw ewidencjonowane są w Urzędzie Miasta Opola,
- materiałów, w szczególności w Magazynie Przeciwpowodziowym w Luboszycach i w magazynach materiałów promocyjnych, magazynów drewna.
- akcji i udziałów w spółkach.
- Prowadzenie ewidencji pozabilansowych, w szczególności obcych środków trwałych w dyspozycji Urzędu Miasta Opola, i budynków wycofanych z eksploatacji (ruin).
- Prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej Wydziału Finansowo-Księgowego oraz jednoosobowych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Opola.
- Naliczanie i ewidencjonowanie amortyzacji i umorzenia składników majątkowych, które jej podlegają.
- Przejmowanie środków trwałych z inwestycji (środków trwałych w budowie) na podstawie otrzymanych dokumentów rozliczających – dokonywanie analiz zapisów kont inwestycyjnych i współpraca z wydziałami w zakresie rozliczania zakończonych inwestycji rzeczowych i zakupionych środków trwałych.
- Ewidencja zmiany miejsca użytkowania środków trwałych oraz środków trwałych w budowie.
- Współpraca z wydziałami merytorycznymi Urzędu Miasta Opola, jednostkami Ochotniczych Straży Pożarnych w Opolu, i innymi dysponentami majątku w zakresie ewidencjonowanego mienia.
- Współpraca z Referatem Inwentaryzacji w zakresie inwentaryzacji składników majątkowych i rozliczaniu inwentaryzacji, w tym udział lub współudział w inwentaryzacji w terminach i na zasadach uregulowanych przepisami wewnętrznymi.
- Prowadzenie ewidencji kaucji mieszkaniowych i im pokrewnych sum złożonych do depozytu, oraz prowadzenie spraw związanych z wypłatą tych kaucji byłym najemcom lokali komunalnych.
- Naliczanie obowiązkowych, ustawowych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, sporządzanie deklaracji w tym zakresie.
- Analiza i sporządzanie bieżących informacji z majątku trwałego miasta dla dysponentów majątku i na potrzeby przełożonych.
- Kontrola, dekretowanie i księgowanie dowodów księgowych dotyczących prowadzonych ewidencji księgowych, a także sporządzanie własnych dowodów księgowych z tego zakresu.
- Kontrola zgodności wniosków o likwidację składników majątku z ewidencją majątku.
- Analiza i weryfikacja zapisów kont księgowych dotyczących realizowanego zakresu obowiązków.
- Miesięczne uzgadnianie zgodności kont księgowych Księgi Głównej z ewidencją prowadzoną w module Majątek.
- Okresowe uzgadnianie ewidencji analitycznych i syntetycznych, w tym krzyżowa weryfikacja z ewidencjami analitycznym prowadzonymi przez inne komórki organizacyjne lub podmioty.
- Sporządzanie okresowej sprawozdawczości z prowadzonych ewidencji, w szczególności sprawozdawczości statystycznej.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu stanowiska pracy, ład i estetykę miejsca pracy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek – Ratusz, na II piętrze (brak dostępu do windy) w pełnym wymiarze czasu pracy, poniedziałek - środa w godz. 7.30 – 15.30, czwartek w godz. 7:30 – 17:00, piątek w godz. 7:30 – 14:00. Praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego, z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu październiku 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 1,99 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2016.922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2016.902 ze zm.)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji mienia Miasta Opola (2) w terminie do dnia 11 grudnia 2017 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2016.922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
* W przypadku osób niepełnosprawnych