URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Stanowisko: ds. ewidencji księgowej należności budżetowych (2)
Wydział Finansowo – Księgowy, Referat Księgowości Dochodów Budżetowych
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe ekonomiczne
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e)znajomość przepisów ustawy
o rachunkowości, ustawy
o finansach publicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f)umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych ( Word, Exel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g)dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, itp.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Obsługa dowodów księgowych;
a) ewidencjonowanie i dekretowanie dowodów księgowych tj. raportów kasowych, poleceń przelewu, wyciągów bankowych dotyczących dochodów budżetowych zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz przyjętym zakładowym planem kont dla należności z tytułu trwałego zarządu, wieczystego użytkowania gruntu, służebności gruntu, oraz odsetek
za nieterminowe ich rozliczanie, kar pieniężnych nałożonych przez Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego, należności przypisanych do zwrotu na podstawie refaktur (media, rozmowy telefoniczne), kar za niezwrócenie licencji na wykonanie transportu krajowego osoby fizyczne i prawne, należności z tytułu zwrotu niesłusznie pobranych dotacji oraz odsetek za nieterminowe ich rozliczanie,
b) prawidłowe i terminowe przesyłanie dokumentów księgowych z modułu NZ (należności
i zobowiązania) do księgi głównej w celu prawidłowego i terminowego sporządzania
sprawozdań finansowych,
c) bieżąca kontrola poprawności formalnej i kompletności ewidencjonowanych dokumentów
księgowych.
5.Terminowa i prawidłowa windykacja należności wymienionych w punkcie 4.
6. Analiza i weryfikacja nadpłat w celu prawidłowego i terminowego ich zwrotu.
7. Przeprowadzenie prawidłowej i terminowej inwentaryzacji w zakresie realizowanych zadań.
8. Dokonywanie odpisów aktualizujących w zakresie ewidencjonowanych należności zgodnie
z obowiązującą w tym zakresie procedurą.
9. Przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków w sprawie udzielania ulg w spłacie należności z tytułu wieczystego użytkowania.
10. Sporządzanie półrocznych i rocznych sprawozdań opisowych z wykonania dochodów, udzielonych ulg w spłacie należności, przeprowadzonej windykacji, zaległościach przedsiębiorców oraz sprawozdań cząstkowych Rb-N w zakresie księgowanych dochodów i ich ujęcia w układzie przedmiotowym.
11. Prowadzenie ewidencji księgowej na koncie 976 w zakresie ewidencjonowanych należności.
12. Monitorowanie i zgłaszanie wszelkich zmian w systemie księgowym programu KSAT niezbędnych w prawidłowym wykonywaniu zadań referatu.
13. Znajomość przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
14. Współpraca z wydziałami merytorycznymi Urzędu Miasta Opola w zakresie realizowanych zadań.
15. Terminowe załatwianie spraw.
16. Doskonalenie zawodowe, uczestnictwo w szkoleniach i kursach.
17. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
18. Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
19. Obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym programu SOD.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, PL. Wolności, pierwsze piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy, poniedziałek - środa w godz. 7.30 – 15.30, czwartek w godz. 7.30-17.00, piątek w godz. 7.30-14.00. Praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego, z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu listopadzie 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,02 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016r.poz.922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2016 r. poz.902 ze zm.)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej należności budżetowych nr 2 w terminie do dnia 28 grudnia 2017 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016. poz.922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
* W przypadku osób niepełnosprawnych