URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych 11
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie:
- Średnie ekonomiczne lub wyższe
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy:
- wykształcenie średnie - dwuletni staż pracy w księgowości
- wykształcenie wyższe (preferowane ekonomiczne) – staż pracy nie wymagany
|
Kserokopie umów o pracę, zaświadczenia
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d) znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e) znajomość przepisów ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
f) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
g) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, operatywność, samodzielność, odpowiedzialność, zdyscyplinowanie, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Obsługa podatników w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych.
- Poznawanie, przestrzeganie i monitorowanie zmian przepisów prawa związanych
z wykonywanymi zadaniami.
- Obsługa systemu księgowego oraz obsługa innych programów komputerowych w związku
z wykonywanymi zadaniami.
- Prowadzenie w księgach rachunkowych, przy pomocy oprogramowania komputerowego, prawidłowej ewidencji wpłat, zwrotów, zaliczeń nadpłat i poleceń księgowania w zakresie w/w podatku zgodnie z obowiązującymi przepisami, klasyfikacją budżetową oraz wprowadzonymi procedurami.
- Przygotowywanie i segregowanie dokumentów księgowych, oznaczanie dokumentów
co do sposobu ich ujęcia w księgach rachunkowych.
- Bieżąca analiza kont podatników w zakresie likwidacji nadpłat i zaległości.
- Sporządzanie przelewów i poleceń wypłat powstałych nadpłat.
- Wystawianie postanowień z tytułu zarachowania wpłat, nadpłat.
- Terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych w celu zabezpieczenia przed przedawnieniem.
- Współpraca ze stanowiskiem pracy ds. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych.
- Współpraca ze stanowiskiem pracy ds. egzekucji administracyjnej.
- Prowadzenie wewnętrznej i zewnętrznej korespondencji w zakresie w/w podatku.
- Analiza decyzji ratalnych poprzez przenoszenie do należności długoterminowych.
- Prowadzenie ewidencji należności wpisanych na hipotekę.
- Zgłaszanie zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych w zakresie postępowań prowadzonych przez komorników sądowych.
- Terminowe przygotowywanie, sporządzanie i przekazywanie do właściwych adresatów informacji i analiz dotyczących poboru w/w podatku.
- Przygotowywanie i kierowanie zapytań do organów egzekucyjnych o realizację tytułów wykonawczych.
- Wczytywanie i rozliczanie wyciągów bankowych.
- Przygotowywanie danych do sporządzenia sprawozdania o zaległościach przedsiębiorców
we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych z w/w podatku.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji metodą weryfikacji prawidłowości zapisów na kontach podatników w/w podatku terminach określonych w harmonogramie do inwentaryzacji.
- Ścisła współpraca ze służbami finansowymi Urzędu Miasta.
- Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów „SOD” poprzez przyjmowanie korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej, sporządzanie dokumentów oraz zakładanie spraw zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt (JRWA).
- Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Dbałość o mienie znajdujące się na wyposażeniu, ład i estetykę miejsca pracy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika i/lub wynikających
z przepisów prawa.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności 7-8, I piętro, w pełnym wymiarze czasu pracy,
w godz. 7.30 – 15.30 od poniedziałku do środy, w godz. 7.30-17.00 w czwartki, w godz. 7.30 – 14.00 w piątki z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, siedząca z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych
5. W miesiącu czerwcu 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,01 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „„Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Prezydenta Miasta Opola, w celu wzięcia udziału w ogłoszonym naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
Zostałem (łam) poinformowany (a) o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody może nastąpić poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy: kadry@um.opole.pl. Mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem” i podpisem.
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych 11 w terminie do dnia 26 lipca 2018 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych