|
URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. płac i rozliczeń z ZUS
(nazwa stanowiska pracy)
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności
prawnych, korzystanie z pełni praw
publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym
wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie:
- Średnie ekonomiczne lub wyższe (preferowane ekonomiczne)
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) doświadczenie zawodowe przy wykonywaniu czynności związanych
z naliczaniem i rozliczaniem
wynagrodzeń:
- wykształcenie średnie – trzyletnie doświadczenie zawodowe
- wykształcenie wyższe – roczne doświadczenie zawodowe
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c). Zakres wykonywanych obowiązków lub oświadczenie określające zakres wykonywanych zadań w tym przedmiocie. W przypadku wykonywania zadań na podobnym stanowisku na podstawie umów zleceń kserokopie dokumentów potwierdzających staż.
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
1. Znajomość:
a) Ustawy o samorządzie
gminnym,
b) Kodeksu postępowania
administracyjnego,
c) Statutu Miasta Opola,
d) Regulaminu organizacyjnego
Urzędu Miasta Opola,
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
2. Znajomość przepisów ustaw:
o systemie ubezpieczeń społecznych, o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
o promocji zatrudnienia
i instytucjach rynku pracy, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o pracownikach samorządowych.
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
2. Umiejętność:
a) obsługi komputera w zakresie MS OFICCE a w szczególności MS WORD, MS EXCEL,
b) obsługa programu „Płatnik”,
c) pracy w zespole,
c) umiejętność analitycznego myślenia oraz praktycznego stosowania przepisów w zakresie rozliczania wynagrodzeń,
d) organizacji pracy własnej,
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
3. Cechy osobowościowe i
predyspozycje:
a) odpowiedzialność,
b) rzetelność,
c) samodzielność,
d) zaangażowanie,
e) komunikatywność,
f) terminowość,
g) sumienność,
h) uczciwość,
i) kultura osobista
j) pozytywne nastawienie
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznawanie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, ich właściwe stosowanie i przestrzeganie.
- Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
- Prowadzenie spraw pracowników Urzędu Miasta w zakresie wypłat należności wynikających ze stosunku pracy w programie komputerowym dla: Służby BHP, Biura Ochrony Danych, Wydziałów: Administracyjno–Gospodarczego, Administracyjno - Gospodarczego Obsługi, Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich, Urbanistyki Architektury i Budownictwa, Zarządzania Kryzysowego, Prawnego:
- kompletowanie dokumentacji stanowiącej podstawę naliczenia wynagrodzeń,
- sporządzanie list wypłat należności ze stosunku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym: naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, zaliczek podatku dochodowego od osób fizycznych, wynagrodzeń chorobowych, zasiłków z ubezpieczenia chorobowego: zasiłków chorobowych z tytułu niezdolności do pracy, opiekuńczych oraz zasiłków macierzyńskich, rodzicielskich, świadczeń rehabilitacyjnych i zasiłków z ubezpieczenia wypadkowego,
- prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników,
- sporządzanie tzw. ”pasków z wypłaty”,
- sporządzanie informacji PIT o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych dla pracowników osobiście rozliczających się z urzędem skarbowym,
- obliczanie rocznego podatku dochodowego od osób fizycznych dla pracowników, którzy upoważnili Urząd Miasta do złożenia zeznania podatkowego,
- sporządzanie i potwierdzanie dla różnych celów (w tym: emerytalnych) zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
- sporządzanie wykazów okresów nieskładkowych pracowników dla potrzeb ZUS,
- prowadzenie spraw pracowników w zakresie zajęć komorniczych i innych.
- rozliczanie zwrotów składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe, na podstawie decyzji ZUS, aktualnym i byłym pracownikom w związku z przekroczeniem rocznej podstawy wymiaru składek emerytalno-rentowych i sporządzanie dokumentacji korygującej w programie “Płatnik”, w w/w zakresie.
- Sporządzanie miesięcznych poleceń przelewów zbiorczych w zakresie naliczonych potrąceń z wynagrodzeń pracowników Urzędu Miasta.
- Przygotowywanie i eksport danych o wysokości wynagrodzeń na rachunki bankowe pracowników do programu bankowego banku obsługującego Urząd Miasta Opola.
- Sporządzanie poleceń księgowania zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz miesięcznych zestawień potrąceń z wynagrodzeń.
- Sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych oraz imiennych dokumentów rozliczeniowych w programie „Płatnik” z uwzględnieniem naliczeń od wypłat z bezosobowego funduszu płac, przy wykorzystaniu przekazu elektronicznego, dla wszystkich pracowników, zleceniobiorców, osób obcych objętych ubezpieczeniami oraz sporządzanie poleceń przelewu składek w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i Funduszu Pracy do ZUS, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Przygotowywanie dokumentacji do PUP w zakresie wynagrodzeń i pochodnych pracowników zatrudnianych w ramach robót publicznych i interwencyjnych.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonego.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek – Ratusz, na II piętrze (czwarty poziom), w budynku winda, konieczność pokonania schodami pół piętra, przed budynkiem podjazd dla niepełnosprawnych, samodzielna, w pełnym wymiarze czasu pracy w godz. 7.30 – 15.30 od poniedziałku do środy, w godz. 7.30-17.00 w czwartki, w godz. 7.30 – 14.00 w piątki, z przewagą wysiłku umysłowego, lekka, wymagająca obsługi komputera powyżej 4 godzin dziennie oraz innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu październiku 2018 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 1,88 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą o treści: „Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Prezydenta Miasta Opola, w celu wzięcia udziału w ogłoszonym naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
Zostałem (łam) poinformowany (a) o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody może nastąpić poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy: kadry@um.opole.pl. Mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem”
i podpisem.
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. płac i rozliczeń z ZUS w terminie
do dnia 21 listopada 2018 r. , decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych
Nazwa dokumentu: | Wydział Budżetu | Skrócony opis: | stanowisko ds. płac i rozliczeń z ZUS | Osoba, która wytworzyła informację: | Marcin Baraniewicz | Osoba, która odpowiada za treść: | Małgorzata Tarkowska | Osoba, która wprowadzała dane: | Małgorzata Tarkowska | Data wytworzenia informacji: | 2018-11-09 08:41:40 | Data udostępnienia informacji: | 2018-11-09 08:41:40 | Data ostatniej aktualizacji: | 2018-11-09 10:36:44 |
Wersja do wydruku...
|