logo
Wersja dla niedowidzących
  Miasto Opole - wersja archiwalna
Choose language:       
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 PRAWO
plus Zarządzenia
plus Budżet
plus Sprawozdania finansowe
plus Podatki i opłaty lokalne
 URZĄD MIASTA OPOLA
plus Dostępność
plus Sprawy komórek organizacyjnych
plus Kontrole
 ORGANY WŁADZY
plus Rada Miasta
 WYBORY
plus Wybory do Rad Dzielnic
 INNE
plus Narodowy Spis Powszechny 2021r.
plus Analizy
plus Zmiana granic Miasta Opola
plus Planowanie Przestrzenne
plus Oświadczenia majątkowe (według stanu majątku na dany rok)
plus Rejestry, wykazy i wnioski
plus System informacji o środowisku
plus Efektywność energetyczna
plus Zapytania ofertowe w ramach projektów dofinansowanych z UE
plus Gospodarka odpadami komunalnymi
plus Zgromadzenia
plus Ogłoszenia o wolnych etatach
plus Programy
plus Biuro Rzeczy Znalezionych
plus Tatyfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków
 Informacje
plusPrzetargi
plusOgłoszenia
plusObwieszczenia
A A A


ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.76.2014        
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 28 lipca 2014 r.

 zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miasta Opola

 

        Na podstawie art.1042 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( Dz. U.  z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) - po uzgodnieniu ze Związkami Zawodowymi – postanawiam, co następuje:

§ 1

W Regulaminie Pracy stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr OR-I.120.1.25 .2011 Prezydenta Miasta Opola z dnia  22 sierpnia  2011 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miasta Opola, zmienionym Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.33.2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 15 lutego 2012 r., Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.79 .2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 4 czerwca 2012 r., Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.32.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 13 marca 2013 r., Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.77.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 czerwca 2013 r. oraz Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.140.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 31 grudnia 2013 r. wprowadza się następujące zmiany:

 1) §24 otrzymuje brzmienie:
„§ 24 

  1. Pracownik jest obowiązany przestrzegać czasu pracy, tj. punktualnego stawiania się do pracy w określonym czasie i przestrzegania ustalonego wymiaru i rozkładu czasu pracy.
  2. W celu zapewnienia kontroli obecności oraz punktualnego rozpoczęcia pracy, pracownik ma obowiązek potwierdzenia przybycia do pracy i obecności w pracy poprzez złożenie własnoręcznego podpisu na liście obecności.
  3. Zapisy ust. 2 nie stosuje się do: Prezydenta Miasta Opola, Zastępców Prezydenta Miasta Opola, Sekretarza i Skarbnika Miasta Opola.
  4. Lista obecności winna być w miarę możliwości codziennie sprawdzana przez kierownika komórki organizacyjnej. W rubryce pracownika nieobecnego w miejsce podpisu zamieszcza się adnotację oznaczającą w skrócie przyczynę nieobecności (choroba, urlop wypoczynkowy, opieka, delegacja itd.).
  5. Pracownik powinien przebywać na swoim stanowisku pracy.
  6. Pracownik może być zwolniony od pracy na czas niezbędny do załatwienia ważnych spraw osobistych, które wymagają załatwienia w godzinach pracy. Zwolnienia udziela pracownikowi, na jego pisemny wniosek,  kierownik komórki organizacyjnej. Pracownik wychodzący w czasie godzin  pracy dokonuje odpowiedniego wpisu w ewidencji wyjść prywatnych w godzinach pracy lub
    w ewidencji wyjść służbowych w godzinach pracy .
  7. W razie nieodpracowania czasu prywatnego wyjścia zwolnienie z części dnia pracy uznawane będzie jako nieobecność usprawiedliwiona nieodpłatna. Kierownik komórki organizacyjnej zawiadamia o tym Referat Płac celem potrącenia części wynagrodzenia.
  8. Czas odpracowania zwolnienia od pracy na czas niezbędny do załatwienia ważnych spraw osobistych, nie jest czasem pracy w godzinach nadliczbowych. Odpracowanie ww. zwolnienia od pracy odbywa się na pisemny wniosek pracownika poprzez dokonanie wpisu do ewidencji wyjść prywatnych w godzinach pracy, ze wskazaniem daty i czasu odpracowania. Odpracowanie powinno nastąpić w miesiącu, w którym pracownik korzystał ze zwolnienia od pracy, a tylko w wyjątkowej sytuacji korzystania ze zwolnienia od pracy w ostatnim dniu miesiąca, dopuszczalne jest odpracowanie w następnym miesiącu jednak nie później niż do końca okresu rozliczeniowego.
  9. Odpracowanie zwolnienia od pracy nie może naruszać w każdej dobie prawa do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, a każdym tygodniu prawa do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
  10. Ewidencję wyjść prywatnych w godzinach pracy wraz z ewidencją czasu odpracowanego oraz ewidencję wyjść służbowych w godzinach pracy prowadzą
    i nadzorują kierownicy komórek organizacyjnych.
  11. Do dnia 10 stycznia każdego roku kierownicy komórek organizacyjnych składają
    w Referacie Kadr kompletną dokumentację, o której mowa w ust. 10 za rok poprzedzający.
  12. Radca prawny nieobecny na stanowisku pracy w ustalonym dla niego rozkładzie czasu pracy z powodu reprezentowania Urzędu i/lub Miasta przed sądami i innymi organami lub z powodu innej usprawiedliwionej nieobecności, obowiązany jest przekazać elektronicznie informację o nieobecności lub przewidywanej godzinie powrotu kierownikom komórek organizacyjnych, z którymi współpracuje.
  13. Po zakończeniu pracy, pracownik obowiązany jest uporządkować swoje miejsce pracy, złożyć wszelkie urzędowe dokumenty, akta, pieczątki do biurek lub szaf, które winny być zamknięte na klucz oraz sprawdzić, czy okna w pokoju są zamknięte, ewentualnie zamknąć je, zakręcić krany, wyłączyć urządzenia elektryczne, sprawdzić, czy stan pomieszczenia nie stanowi zagrożenia pożarowego, a następnie zamknąć drzwi na klucz      i oddać klucze na portierni.
  14. Klucze do pokoi biurowych przechowywane są na portierni. Po przybyciu do pracy każdy pracownik uprawniony jest do odbioru klucza i otwarcia biura. W czasie pracy klucz przechowywany jest w pokoju biurowym. W razie ewentualnego opuszczenia biura w czasie pracy przez wszystkich pracowników, pokój powinien być zamknięty, a klucz pozostawiony  w pokoju sąsiednim bądź na portierni.”; 

2) w § 45 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Pracownicy Biura Rady Miasta, Biura Promocji oraz Wydziału Informatyki pracują w systemie równoważnego czasu pracy. Kierownicy tych komórek organizacyjnych sporządzają w dwóch egzemplarzach harmonogram czasu pracy i podają go do wiadomości pracownikom co najmniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem pracy w okresie na który został sporządzony; drugi egzemplarz harmonogramu, który zawiera podpisy pracowników potwierdzające zapoznanie się  z jego treścią, składają w Referacie Kadr.”;

3) w § 45 skreśla się ust. 6;

4) Załącznik do Regulaminu Pracy otrzymuje brzmienie jak w załączeniu do niniejszego Zarządzenia.

§ 2 

Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.  

§ 3 

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Opola i opublikowanie w intranecie.

 Prezydent  Miasta
Ryszard Zembaczyński

 

 

Nazwa dokumentu: zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miasta Opola
Podmiot udostępniający: Wydział Organizacyjny
Osoba, która wytworzyła informację: Grzegorz Marcjasz-Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Osoba, która odpowiada za treść: Grzegorz Marcjasz-Naczelnik Wydziału Organizacyjnego
Osoba, która wprowadzała dane: Renata Odelska
Data wytworzenia informacji: 2014-07-28 14:32:52
Data udostępnienia informacji: 2014-07-28 14:32:52
Data ostatniej aktualizacji: 2014-07-28 14:49:48

Wersja do wydruku...

corner   corner