|
ZARZĄDZENIE NR OR-I.120.1.76.2014
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 28 lipca 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miasta Opola
Na podstawie art.1042 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy ( Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 ze zm.) - po uzgodnieniu ze Związkami Zawodowymi – postanawiam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Pracy stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr OR-I.120.1.25 .2011 Prezydenta Miasta Opola z dnia 22 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miasta Opola, zmienionym Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.33.2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 15 lutego 2012 r., Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.79 .2012 Prezydenta Miasta Opola z dnia 4 czerwca 2012 r., Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.32.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 13 marca 2013 r., Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.77.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 26 czerwca 2013 r. oraz Zarządzeniem Nr OR-I.120.1.140.2013 Prezydenta Miasta Opola z dnia 31 grudnia 2013 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) §24 otrzymuje brzmienie:
„§ 24
- Pracownik jest obowiązany przestrzegać czasu pracy, tj. punktualnego stawiania się do pracy w określonym czasie i przestrzegania ustalonego wymiaru i rozkładu czasu pracy.
- W celu zapewnienia kontroli obecności oraz punktualnego rozpoczęcia pracy, pracownik ma obowiązek potwierdzenia przybycia do pracy i obecności w pracy poprzez złożenie własnoręcznego podpisu na liście obecności.
- Zapisy ust. 2 nie stosuje się do: Prezydenta Miasta Opola, Zastępców Prezydenta Miasta Opola, Sekretarza i Skarbnika Miasta Opola.
- Lista obecności winna być w miarę możliwości codziennie sprawdzana przez kierownika komórki organizacyjnej. W rubryce pracownika nieobecnego w miejsce podpisu zamieszcza się adnotację oznaczającą w skrócie przyczynę nieobecności (choroba, urlop wypoczynkowy, opieka, delegacja itd.).
- Pracownik powinien przebywać na swoim stanowisku pracy.
- Pracownik może być zwolniony od pracy na czas niezbędny do załatwienia ważnych spraw osobistych, które wymagają załatwienia w godzinach pracy. Zwolnienia udziela pracownikowi, na jego pisemny wniosek, kierownik komórki organizacyjnej. Pracownik wychodzący w czasie godzin pracy dokonuje odpowiedniego wpisu w ewidencji wyjść prywatnych w godzinach pracy lub
w ewidencji wyjść służbowych w godzinach pracy .
- W razie nieodpracowania czasu prywatnego wyjścia zwolnienie z części dnia pracy uznawane będzie jako nieobecność usprawiedliwiona nieodpłatna. Kierownik komórki organizacyjnej zawiadamia o tym Referat Płac celem potrącenia części wynagrodzenia.
- Czas odpracowania zwolnienia od pracy na czas niezbędny do załatwienia ważnych spraw osobistych, nie jest czasem pracy w godzinach nadliczbowych. Odpracowanie ww. zwolnienia od pracy odbywa się na pisemny wniosek pracownika poprzez dokonanie wpisu do ewidencji wyjść prywatnych w godzinach pracy, ze wskazaniem daty i czasu odpracowania. Odpracowanie powinno nastąpić w miesiącu, w którym pracownik korzystał ze zwolnienia od pracy, a tylko w wyjątkowej sytuacji korzystania ze zwolnienia od pracy w ostatnim dniu miesiąca, dopuszczalne jest odpracowanie w następnym miesiącu jednak nie później niż do końca okresu rozliczeniowego.
- Odpracowanie zwolnienia od pracy nie może naruszać w każdej dobie prawa do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku, a każdym tygodniu prawa do co najmniej 35 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
- Ewidencję wyjść prywatnych w godzinach pracy wraz z ewidencją czasu odpracowanego oraz ewidencję wyjść służbowych w godzinach pracy prowadzą
i nadzorują kierownicy komórek organizacyjnych.
- Do dnia 10 stycznia każdego roku kierownicy komórek organizacyjnych składają
w Referacie Kadr kompletną dokumentację, o której mowa w ust. 10 za rok poprzedzający.
- Radca prawny nieobecny na stanowisku pracy w ustalonym dla niego rozkładzie czasu pracy z powodu reprezentowania Urzędu i/lub Miasta przed sądami i innymi organami lub z powodu innej usprawiedliwionej nieobecności, obowiązany jest przekazać elektronicznie informację o nieobecności lub przewidywanej godzinie powrotu kierownikom komórek organizacyjnych, z którymi współpracuje.
- Po zakończeniu pracy, pracownik obowiązany jest uporządkować swoje miejsce pracy, złożyć wszelkie urzędowe dokumenty, akta, pieczątki do biurek lub szaf, które winny być zamknięte na klucz oraz sprawdzić, czy okna w pokoju są zamknięte, ewentualnie zamknąć je, zakręcić krany, wyłączyć urządzenia elektryczne, sprawdzić, czy stan pomieszczenia nie stanowi zagrożenia pożarowego, a następnie zamknąć drzwi na klucz i oddać klucze na portierni.
- Klucze do pokoi biurowych przechowywane są na portierni. Po przybyciu do pracy każdy pracownik uprawniony jest do odbioru klucza i otwarcia biura. W czasie pracy klucz przechowywany jest w pokoju biurowym. W razie ewentualnego opuszczenia biura w czasie pracy przez wszystkich pracowników, pokój powinien być zamknięty, a klucz pozostawiony w pokoju sąsiednim bądź na portierni.”;
2) w § 45 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
„5. Pracownicy Biura Rady Miasta, Biura Promocji oraz Wydziału Informatyki pracują w systemie równoważnego czasu pracy. Kierownicy tych komórek organizacyjnych sporządzają w dwóch egzemplarzach harmonogram czasu pracy i podają go do wiadomości pracownikom co najmniej na 1 tydzień przed rozpoczęciem pracy w okresie na który został sporządzony; drugi egzemplarz harmonogramu, który zawiera podpisy pracowników potwierdzające zapoznanie się z jego treścią, składają w Referacie Kadr.”;
3) w § 45 skreśla się ust. 6;
4) Załącznik do Regulaminu Pracy otrzymuje brzmienie jak w załączeniu do niniejszego Zarządzenia.
§ 2
Wykonanie Zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Opola i opublikowanie w intranecie.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński
Nazwa dokumentu: | zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miasta Opola | Podmiot udostępniający: | Wydział Organizacyjny | Osoba, która wytworzyła informację: | Grzegorz Marcjasz-Naczelnik Wydziału Organizacyjnego | Osoba, która odpowiada za treść: | Grzegorz Marcjasz-Naczelnik Wydziału Organizacyjnego | Osoba, która wprowadzała dane: | Renata Odelska | Data wytworzenia informacji: | 2014-07-28 14:32:52 | Data udostępnienia informacji: | 2014-07-28 14:32:52 | Data ostatniej aktualizacji: | 2014-07-28 14:49:48 |
Wersja do wydruku...
|