OŚR.6341.59.2017.KWS Opole, dnia 11.05.2017 r.
INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI/ OBWIESZCZENIE PREZYDENTA MIASTA OPOLA
Na podstawie art. 10, 49 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U.2016.23 ze zmianami) – zwanej dalej ustawą Kpa, oraz art. 127 ust. 6 i 7a w związku z art. 135 pkt 2 i art. 122 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 9 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (t.j. Dz.U.2015.469 ze zmianami) – zwanej dalej ustawą Prawo wodne, Prezydent Miasta Opola zawiadamia, iż na wniosek nr 180/2017 z dnia 28.03.2017 r. (data wpływu do tut. Organu w dniu 30.03.2017 r., daty uzupełnienia wniosku w dniu 24.04.2017 r. i w dniu 04.05.2017 r. oraz wycofania części wniosku w dniu 10.05.2017 r.) Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Anny Jantar 1,2,3,4,5,6,7,8 i Wspólnoty Mieszkaniowej „SENATORSKA” ul. Marka Grechuty 6A-6B, reprezentowanych przez Panią Agatę Nosal, zostało wszczęte postępowanie w sprawie stwierdzenia wygaszenia pozwolenia wodnoprawnego na pobór wód podziemnych z utworów turonu, dla potrzeb nawodnień terenów zielonych znajdujących się na terenie Osiedla Fastival Park w Opolu, zlokalizowanego przy ul. Anny Jantar i Marka Grechuty, za pomocą studni wierconej, zlokalizowanej na terenie działki nr 79/6 z k.m. 7, obręb Półwieś w Opolu – codziennie w okresie od 25 marca do 30 października każdego roku, udzielonego „FESTIVAL PARK” Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy Al. Niepodległości 130/20, w pkt I.2. decyzji Prezydenta Miasta Opola nr OŚR.III.6210/ 66d/2003 z dnia 01.10.2003r., w związku z tym, iż ww. Wspólnota Mieszkaniowa ul. Anny Jantar 1,2,3,4,5,6,7,8 (obecny korzystający z ujęcia), zmieniła sposób poboru wody do podlewania przynależnych jej terenów zielonych, zlokalizowanych na działce nr 79/6 z k.m. 7, obręb Półwieś w Opolu, z wód gruntowych na miejską instalację wodociągową i w ww. wniosku zrzekła się uprawnień ustalonych w przedmiotowym pozwoleniu wodnoprawnym.
Obecnie teren działki nr 79/6 z k.m. 7, obręb Półwieś w Opolu, na której zlokalizowana jest przedmiotowa studnia głębinowa, jest własnością właścicieli zrzeszonych we Wspólnocie Mieszkaniowej „SENATORSKA” ul. Marka Grechuty 6A-6B, która zgodnie z umową o zarządzanie nieruchomością wspólną z dnia 02.11.2015 r. jest zarządzana przez Panią Agatę Nosal, prowadzącą działalność gospodarczą pn.: „MENTOR” Zarządzanie Nieruchomościami mgr Agata Nosal z siedzibą w Opolu przy ul. Spychalskiego 13, natomiast teren, na którym wykorzystywano dotychczas wodę pobieraną z ww. ujęcia wód podziemnych zlokalizowany jest na działce nr 79/8 z k.m. 7, obręb Półwieś w Opolu, która z kolei jest własnością właścicieli zrzeszonych we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Anny Jantar 1,2,3,4,5,6,7,8, reprezentowanej przez Panią Agatę Nosal, w ramach udzielonego jej pełnomocnictwa.
W związku z powyższym stronami tego postępowania wygaszającego są obecni właściciele ww. działek, tj. nr 79/6 z k.m. 7, obręb Półwieś w Opolu, na której zlokalizowane jest ww. urządzenie wodne – studnia głębinowa, gdyż pozostaje ona do dalszego wykorzystania, oraz nr 79/8 z k.m. 7, obręb Półwieś w Opolu, na której wykorzystywano do podlewania wodę pobieraną z ww. studni głębinowej, a także właściciel wody podziemnej – pełnomocnik Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Zgodnie z zapisami art. 139 ust. 4 ustawy Prawo wodne oraz w związku z informacją zawartą w piśmie (bez numeru) z dnia 10.05.2017 r. Pani Agaty Nosal, w decyzji o wygaszeniu ww. pozwolenia wodnoprawnego tut. Organ orzeknie o niezbędności pozostawienia urządzenia wodnego w postaci ww. studni głębinowej.
Jednocześnie informuję, że:
- w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Plac Wolności 7-8 (pok. 318), zainteresowane strony mogą składać uwagi i wnioski w tej sprawie oraz przeglądać akta sprawy w terminie 7 dni od dnia ukazania się niniejszego zawiadomienia/obwieszczenia, w godzinach pracy Urzędu: poniedziałek-środa 7.30 – 15.30, czwartek: 7.30 – 17.00, piątek: 7.30 – 14.00, poza godzinami pracy Urzędu: w formie przesyłki pocztowej, lub na adres e-mailowy: osr@um.opole.pl,
- Niniejsze zawiadomienie stron postępowania o czynnościach organu, realizowane zgodnie z art.49 ustawy Kpa, uważa się za skutecznie dokonane po upływie 14 dni od dnia jego publicznego ogłoszenia, tj. od daty jego umieszczenia na tablicy ogłoszeń na terenie nieruchomości.
- zgodnie z art. 35 § 5 ustawy Kpa do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu,
- zgodnie z art. 41 § 1 ustawy Kpa w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu; natomiast zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Z up. Prezydenta Miasta Opola
Kamila Wnuk-Skóbel
Kierownik Referatu Pozwoleń i Uwarunkowań Środowiskowych
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa