ZAWIADOMIENIE
Prezydenta Miasta Opola
Działając na podstawie art. 10 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. z 2020r. poz. 256 ze zm.), zwanej dalej ustawą Kpa oraz art. 49 ustawy Kpa, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 247), zawiadamiam strony postępowania o czynnościach prowadzonych przez Prezydenta Miasta Opola w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie instalacji do wytwarzania organicznego środka poprawiającego właściwości gleby w Opolu, dzielnica Brzezie na działkach nr 650/164 i 743/161, które zostało wszczęte na wniosek MAXCALC Sp. z o.o. z siedzibą w Antoniowie przy ul. Ozimskiej 11.
Prezydent Miasta Opola wszczął przedmiotowe postępowanie, o czym Strony były informowane zawiadomieniem z dnia 16.12.2020r., a następnie pismami nr:
- OŚR.6220.51.2020.MKU z dnia 16.12.2020r.,
- OŚR.6220.51.2020.MKU z dnia 01.02.2021r.,
- OŚR.6220.51.2020.MKU z dnia 09.03.2021r.
wezwał Spółkę do uzupełnienia ww. wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Inwestor w pismach nr 2021/01/02 z dnia 04.01.2021r. oraz nr 2021/02/69 z dnia 12.02.2021r. udzielił odpowiedzi na powyższe wezwania.
Ponadto informuje się, że pismami nr OŚR.6220.51.2020.MKU z dnia 11.01.2021r. oraz nr OŚR.6220.51.2020.MKU z dnia 09.03.2021r., działając na podstawie art. 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz.U. z 2020r. poz. 256 ze zm.) zawiadomiono Spółkę o tym, że toczące się postępowanie nie może zostać załatwione w terminie określonym w art. 35 ustawy Kpa i wyznaczono nowy termin załatwienia przedmiotowej sprawy, tj. do dnia 09.05.2021r.
Informuje się wszystkie strony tego postępowania o uprawnieniach, wynikających z art.10 ustawy Kpa, do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium, jak również o możliwości składania uwag i wniosków w siedzibie tut. Organu, tj. w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Opola, Pl. Wolności 7-8, pok. 320, nr kontaktowy 77 45 11 876, e-mail: osr@um.opole.pl.
Z uwagi na wprowadzony stan epidemii i wynikające z tego stanu ograniczenia w organizacji pracy urzędów, w celu zapoznania się z wnioskiem i pozostałymi dokumentami dotyczącymi przedmiotowej sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub za pośrednictwem platformy PeUP i ePUAP.
Informuję również, że:
- zgodnie z art. 35 § 5 Kpa – do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postepowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
- zgodnie z art. 49 ustawy Kpa – o czynnościach organu strony mogą być zawiadamiane w inny sposób publicznego ogłaszania, np. poprzez zawiadomienie jw., przy czym zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
- zgodnie z art. 74 ust. 3d ustawy ooś – gdy po wszczęciu postępowania w przedmiotowej sprawie nastąpi zbycie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, lub w skutek innego zdarzenia prawnego nastąpi przeniesienie własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości, znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nabywca i zbywca są obowiązani do niezwłocznego zgłoszenia tut. Organowi danych nowego właściciela lub użytkownika wieczystego.
Z up. Prezydenta Miasta
Monika Czech-Tańczuk
Z-ca Naczelnika Wydziału
Ochrony Środowiska i Rolnictwa