|
|
Szczegóły |
Status prawny |
Samodzielna jedn. organizacyjna nie mająca osobowości prawnej |
Komunalna jednostka organizacyjna |
Organizacja |
Szk. Podst. dla niepracujących (młodz.) bez spec.
|
|
Forma własności |
|
Własność komunalna (własność gminy Opole) |
Szczebel organizacyjny |
Jednostka podst. nie posiad. jedn. wewn. samodz. bilans. (S.B.) |
|
Forma finansowania |
Zasady fin. jak dla j. budżet. lub rozlicz. wg zasad j. budżet. |
Zasady finansowania jednostki budżetowej |
Rodzaj działalności wg EKD |
801020 |
Szkoły Podstawowe |
Rodzaj działalności wg KGN |
791 |
Szkoły Podstawowe |
Przedmiot działania i kompetencje |
Szkoła realizuje cele i zadania dydaktyczno-wychowawcze właściwe dla publicznej szkoły podstawowej z uwzględnieniem realizacji procesu integracji i działalności sportowej. Cykl kształcenia trwa 6 lat. |
|
Organy |
-
Dyrektor Szkoły
-
Rada Pedagogiczna
-
Rada Szkoły
-
Rada Rodziców
-
Samorząd Uczniowski
|
|
Osoby – kompetencje |
|
-
zaciąganie zobowiązań rzeczowych finansowych wynikających z zakresu działania PSP nr 5 w Opolu, w granicach odpowiadających potrzebom oraz możliwościom finansowym określonym w planie finansowym na dany rok,
-
dysponowanie pozostającymi we władaniu kierowanej jednostki środkami finansowymi,
-
dokonywanie zmian w planie budżetowym zgodnie z uchwałą budżetową na dany rok,
-
występowanie jako strona w postępowaniu sądowym w sprawach dot. zakresu działania jednostki,
-
udzielania w niezbędnym zakresie dalszych pełnomocnictw, w tym procesowych,
-
reprezentowania PSP nr 5 w Opolu wobec organów władzy, instytucji oraz innych osób prawnych,
-
kierowanie bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą szkoły, zgodnie z założeniami koncepcji kształcenia ogólnego oraz własną, a także reprezentowania szkoły na zewnątrz,
-
sprawowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie z odrębnymi przepisami,
-
sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego, poprzez aktywne działania prozdrowotne,
-
realizowanie uchwał rady szkoły lub rady pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji,
-
dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym szkoły, zaopiniowanym przez radę szkoły i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
-
organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi szkoły, zgodnie z odrębnymi przepisami,
-
wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych. |
Osoby – kompetencje |
|
-
prowadzenie rachunkowości jednostki,
-
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
-
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
-
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dot. operacji gospodar-czych i finansowych. |
|
|
|
|
Majątek |
|
-
gr. 1 – budynki
-
gr. 2 – budowle
-
gr. 4 – zestawy komputerowe
-
gr. 6 – urządzenia techniczne
-
gr. 8 – narzędzia i wyposażenie |
|
|