URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. nadzoru nad obiektami komunalnymi i geologii
w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Kserokopia dowodu osobistego
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe z zakresu ochrony środowiska, geologii lub biologii
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
a) Studia podyplomowe z zakresu prawa ochrony środowiska, kursy i szkolenia specjalistyczne.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
b) Wskazane doświadczenie zawodowe w dziedzinie ochrony środowiska. Wskazane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowiskach związanych z zagadnieniami ochrony środowiska, ze wskazaniem na geologię (zatwierdzanie projektów i dokumentacji geologicznych, udzielanie i wygaszanie koncesji geologicznych) i zagadnienia cmentarzy komunalnych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
c) Dobra znajomość przepisów z zakresu ochrony środowiska (geologii, cmentarnictwa itp.), ochrony gruntów rolnych i leśnych oraz ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
d) Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
e) Dobra znajomość topografii miasta Opola, w tym uwarunkowań środowiskowych.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
f) Umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
g) Dobra znajomość obsługi komputera (środowisko Windows)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
h) Wskazana znajomość przepisów prawa budowlanego, przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym i Prawa zamówień publicznych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
i) Obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dyspozycyjność, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
j) Samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, dobra pamięć.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV potwierdzające spełnianie wymagania
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Zadania ogólne:
a) Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
b) Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola.
c) Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną.
d) Organizowanie wykonywania zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
e) Przygotowywanie i realizacja przedsięwzięć i projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
f) Przygotowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania wydziału.
g) Załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
h) Rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii i wniosków komisji Rady, postulatów ludności oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia.
i) Rozpatrywanie skarg i wniosków mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień.
j) Współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań wydziału.
k) Prowadzenie spraw obronności kraju, obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpożarowej i ochrony mienia w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami.
l) Opracowywanie uwag i wniosków oraz przygotowywanie dokumentów niezbędnych do opiniowania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony środowiska i geologii, w odpowiedzi na wniosek Prezydenta lub wydziału opracowującego projekt mpzp.
m) Opracowywanie opinii, wniosków i innych materiałów dotyczących inwestycji i remontów oraz zamówień publicznych i przetargów w zakresie właściwości rzeczowej wydziału dla potrzeb Wydziału Inwestycji Miejskich i Wydziału Administracyjno-Gospodarczego.
n) Planowanie, wydatkowanie i rozliczanie środków finansowych przydzielonych wydziałowi w budżecie miasta.
o) Przygotowywanie materiałów i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, zgodnie ze stosownym Zarządzeniem Prezydenta Miasta, z zakresu zadań wydziału.
p) Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu oraz z nadzorowaną jednostką organizacyjną.
q) Prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów w Wydziale.
r) Aktualizacja dokumentów systemu zarządzania jakością i weryfikacja pod kątem przepisów prawnych.
s) Udzielanie informacji publicznej oraz wprowadzanie i aktualizacja informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej.
2) Zadania szczegółowe:
a) Udzielanie i wygaszanie koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin oraz wydobywanie kopalin ze złóż.
b) Sprawowanie nadzoru nad eksploatacją kopalin, wymierzanie opłat eksploatacyjnych.
c) Zatwierdzanie projektów i dokumentacji prac geologicznych.
d) Przyjmowanie dokumentacji geologiczno - inżynierskich i hydrogeologicznych.
e) Opiniowanie planów ruchu zakładów górniczych i uzgadnianie planów ruchu likwidowanych zakładów górniczych.
f)Przygotowywanie projektów oraz realizacja uchwał Rady w przedmiocie rozwiązań organizacyjno-prawnych i finansowych oraz tworzenia i utrzymywania miejskiej infrastruktury cmentarnej.
g) Nadzór nad wykonywaniem zadań użyteczności publicznej powierzonych Zakładowi Komunalnemu Spółce z o.o. w Opolu dotyczących świadczenia usług w zakresie administrowania i utrzymania cmentarzy komunalnych – współpraca w tym zakresie z Wydziałem Finansowo-Księgowym i Wydziałem Budżetu.
h) Zlecanie, nadzór i rozliczanie prac remontowych i naprawczych obiektów i urządzeń cmentarnych oraz innych prac nie powierzonych Zakładowi Komunalnemu spółce z o.o. w Opolu.
i) Prowadzenie spraw związanych z zakładaniem nowych cmentarzy i rozszerzaniem istniejących.
j) Wydawanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok albo szczątków ludzkich z obcego państwa.
k) Zlecanie, nadzór i rozliczanie prac związanych zopieką nad grobami i cmentarzami wojennymi.
l) Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem przez Prezydenta Miasta nadzoru nad Ogrodem Zoologicznym oraz współpraca z Inspektoratem Weterynarii.
m) Dokonywanie kontroli wykonywania przepisów oraz prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji w przypadkach niewykonania obowiązków określonych
w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych, z wyłączeniem użytków rolnych.
n) Prowadzenie spraw związanych z rekultywacją i zagospodarowaniem gruntów rolnych oraz wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych, z wyłączeniem użytków rolnych, w tym wydawanie decyzji lub zaświadczeń w sprawie określenia warunków wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej.
o) Gromadzenie informacji o stanie środowiska i jego ochronie oraz udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu Wydziału.
p) Prowadzenie kontroli przestrzegania przepisów o ochronie środowiska na terenie miasta Opola oraz wnioskowanie do innych organów o przeprowadzenie kontroli i podjęcie stosownych działań.
q) Prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów dla organizacji pożytku publicznego i innych uprawnionych podmiotów na zadania z zakresu ekologii, ochrony zwierząt i ochrony dziedzictwa przyrodniczego.
r)Zlecanie, nadzór, odbiory i rozliczanie prac realizowanych przez Wydział.
s) Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458).
c) list motywacyjny,
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 64, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. nadzoru nad obiektami komunalnymi i geologii w terminie do dnia 14 stycznia 2011 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.