Zarządzenie Nr OR.I-120.1. 122.2013
Prezydenta Miasta opola
z dnia 18 listopada 2013 r.
w sprawie: ustalenia wzorów dokumentacji w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu jednostki.
Na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 j.t., poz. 645) oraz art. 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2013 r. poz. 330 j.t., poz. 613) i § 20 ust. 1 pkt. 2, 3 i 4 oraz ust. 2 i 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2013 r., poz. 289 j.t) zarządzam, co następuje.
§ 1.
Zobowiązuje się kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Opola oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta Opola do prowadzenia ewidencji księgowej wzajemnych wyłączeń: należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu jednostki na koncie pozabilansowym 976 „Wzajemne rozliczenia między jednostkami”:
Ewidencja powinna zawierać:
1. Nazwa jednostki organizacyjnej Miasta Opola,
2. Rodzaj należności/zobowiązania,
3. Rodzaj przychodu/kosztu,
4. Wykaz wzajemnych operacji dotyczących funduszu.
§ 2.
Ustala się wzory dokumentów składanych do Urzędu Miasta Opola łącznie ze sprawozdaniem finansowym:
1) Arkusz wzajemnych rozliczeń do bilansu – załącznik nr 1,
2) Arkusz wzajemnych rozliczeń do rachunku zysków i strat – załącznik nr 2,
3) Arkusz wzajemnych rozliczeń do zestawienia zmian funduszu jednostki – załącznik nr 3.
§ 3.
Zobowiązuje się kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Opola oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta Opola do przedłożenia, łącznie ze sprawozdaniem finansowym, wykazów dotyczących wzajemnych rozliczeń pomiędzy tymi jednostkami według określonych wzorów jak w § 2.
Zobowiązuje się kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Opola oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta Opola do uzgodnień wzajemnych wyłączeń w formie pisemnej.
§ 4.
Ustala się termin składania dokumentów wymienionych w § 2 i § 3 do 31 marca roku następującego po zakończeniu każdego roku obrotowego.
§ 5.
Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta Opola oraz kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta Opole.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Pierwszy Zastępca Prezydenta Miasta
Krzysztof Kawałko
Nazwa dokumentu: | w sprawie ustalenia wzorów dokumentacji w zakresie wzajemnych wyłączeń należności i zobowiązań, przychodów i kosztów oraz funduszu jednostki. |
Podmiot udostępniający: | Wydział Organizacyjny |
Osoba, która wytworzyła informację: | Anna Plewka-Zastępca Skarbnika Miasta |
Osoba, która odpowiada za treść: | Anna Plewka-Zastępca Skarbnika Miasta |
Osoba, która wprowadzała dane: | Renata Odelska |
Data wytworzenia informacji: | 2013-11-18 09:55:00 |
Data udostępnienia informacji: | 2013-11-18 09:55:00 |
Data ostatniej aktualizacji: | 2013-11-19 10:14:55 |