URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. finansowo-rozliczeniowych
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e)wykształcenie wyższe ekonomiczne o specjalności finanse i rachunkowość
lub
wykształcenie wyższe ekonomiczne dowolnej specjalności wraz ze studiami podyplomowymi w zakresie finansów i rachunkowości
|
-Kserokopia dyplomu lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
-Kserokopia dyplomu i kserokopia świadectwa ukończenie studiów podyplomowych
|
f) staż pracy: 3 lata
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
d) znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
e) dobra znajomość ustawy o rachunkowości (m,in.: rachunkowość finansowa, rachunkowość komputerowa, analiza ekonomiczno-finansowa, sprawozdawczość)
|
Kserokopie dokumentów: ukończone kursy i/lub szkolenia
i/lub zapisy w indeksie i/lub inne
|
f) podstawowa znajomość ustawy o finansach publicznych
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
g)bardzo dobra umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
h) dyspozycyjność, zdolność analitycznego myślenia, rzetelność, systematyczność, staranność, komunikatywność uczciwość, kultura osobista, umiejętność pracy w zespole,
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
i) umiejętność zapoznawania się z nowymi przepisami prawa, umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów, umiejętność formułowania wniosków oraz pism,
znajomość języka obcego w stopniu komunikatywnym
|
Zapis w liście motywacyjnym
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami, a w szczególności
ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym,
i innych przepisów prawa regulujących wykonywane zadania.
2. Przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu
miasta Opola.
3. Opracowywanie analiz dochodów i wydatków koniecznych do szczegółowego planowania budżetu
na poziomie Wydz. Administracyjno-Gospodarczego.
4. Czuwanie nad wysokością dokonywanych wydatków zgodnie z wcześniej przygotowaną
dokumentacją.
5. Kontrola merytoryczna, rozliczanie i opisywanie faktur wystawionych na podstawie umów
z dostawcami mediów, usług telekomunikacyjnych, itp. a także przyjmowanie i opisywanie,
wystawionych na Miasta Opola, innych faktur i rachunków.
6. Nadzór nad realizacją wniosków o zakup towarów i usług składanych przez komórki
organizacyjne, które realizują wniosek we własnym zakresie, finansowany ze środków
Wydz. Administracyjno-Gospodarczego.
7. Sporządzanie informacji o zaangażowaniu wydatków budżetowych z tytułu zawartych umów,
a w szczególności:
- wyliczanie na podstawie Rejestru Umów oraz na podstawie Rejestru Faktur wykonania wydatków na umowy zlecenia, umowy o dzieło i koszty zastępstwa procesowego
w poszczególnych rozdziałach budżetu,
• sporządzenie miesięcznych informacji przekazywanych do Wydziału Finansowo-Księgowego.
8. Składanie rocznych deklaracji na podatek od nieruchomości dotyczących budynków stanowiących
własność/współwłasność Gminy Opole, którymi administruje Wydz. Administracyjno –
Gospodarczy oraz sporządzanie miesięcznych korekt do tych deklaracji.
9. Prowadzenie Rejestru Harmonogramów do umów płatnych ze środków przypisanych
Wydz. Administracyjno-Gospodarczemu w planie finansowym oraz czuwanie nad poprawnością
ich sporządzania ( zaangażowanie – realizacja).
10.Gromadzenie - w postaci rejestru - danych z faktur i innych dowodów księgowych
(z uwzględnieniem m.in. rodzaju wydatku, kodu cpv, zastosowanego trybu zamówienia, kwoty
zamówienia u danego kontrahenta, informacji czy wydatek z umowy czy na podstawie wniosku)
oraz analizowanie ich w okresach miesięcznych i rocznych. Przygotowywanie, na podstawie ww.
rejestru, danych do sprawozdań rocznych wysyłanych do Prezesa Urzędu Zamówień
Publicznych.
11. Udział w wewnętrznych komisjach likwidacyjnych i inwentaryzacyjnych powoływanych przez
naczelnika Wydz. Administracyjno-Gospodarczego.
12.Obsługa dokumentów w obiegu elektronicznym.
13.Prowadzenie z należytą starannością, rzeczowym wykazem akt i instrukcją
kancelaryjną dokumentacji związanej z zakresem obowiązków.
14.Przygotowanie do Archiwum Zakładowego dokumentacji związanej z zakresem
obowiązków zgodnie z obowiązującą w Urzędzie Miasta procedurą.
15.Bieżąca współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta, miejskimi
jednostkami organizacyjnymi i innymi instytucjami w zakresie realizacji zadań Urzędu
Miasta Opola.
16.Doraźna pomoc przy obsłudze Rady Miasta, delegacji zagranicznych i uroczystości
organizowanych przez Urząd Miasta.
17.Pełnienie zastępstwa na stanowisku pracy wyznaczonym przez przełożonego.
18.Samokształcenie i podnoszenie kwalifikacji zawodowych celem wprowadzania
innowacji w pracy.
19.Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek-Ratusz na II półpiętrze w pełnym wymiarze czasu pracy, w godz. 7.30 – 15.30 od poniedziałku do środy, 7.30 – 17.00 czwartek, 7.30 – 14.00 piątek. Praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego, z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu listopadzie wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,21%.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz ustawą
z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202.)” i podpisem;
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. finansowo-rozliczeniowych
w terminie do dnia 18 grudnia 2015 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
* W przypadku osób niepełnosprawnych