URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości osób fizycznych
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe w dziedzinach nauk ekonomicznych lub prawniczych
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy:
|
Nie jest wymagany
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o opłacie skarbowej
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
e) umiejętność obsługi komputera oraz znajomość aplikacji biurowych (Word, Excel)
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
h) samodzielność, dobra organizacja pracy własnej, systematyczność ,rzetelność, umiejętność analitycznego myślenia, zdyscyplinowanie, komunikatywność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole
|
Zapis w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami.
- Przestrzeganie regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Miasta Opola oraz Kodeksu Etyki obowiązującego w Urzędzie Miasta Opola.
- Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
- Przygotowywanie materiałów do akcji wymiarowej w zakresie podatku od nieruchomości osób fizycznych.
- Poddawanie czynnościom sprawdzającym złożonych przez podatników informacji o nieruchomościach.
- Sporządzanie decyzji wymiarowych podatku od nieruchomości osób fizycznych w systemie komputerowym.
- Nanoszenie zmian geodezyjnych w ewidencji podatkowej nieruchomości.
- Prowadzenie rejestru wymiarowego i rejestru przypisów i odpisów podatku od nieruchomości.
- Sporządzanie sprawozdań z wymiaru podatku od nieruchomości przy współpracy pozostałych pracowników.
- Współpraca z Referatem Kontroli Podatkowej w zakresie podań i odwołań w sprawach ulg w formie rozkładania na raty, odroczenia terminu płatności i umorzenia zaległości w podatku od nieruchomości dla osób fizycznych.
- Współpraca z Referatem Kontroli Podatkowej w ramach przeprowadzania doraźnych i sprawdzających kontroli nieruchomości dotyczących zgodności danych złożonych do urzędu w informacjach o nieruchomościach ze stanem faktycznym.
- Dbałość o kompletność podmiotów oraz danych zawartych w przydzielonej części ewidencji podatkowej stosownie do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. w sprawie ewidencji podatkowej nieruchomości.
- Potwierdzanie zaświadczeń i innych dokumentów w zakresie stanu majątkowego zgodnie z ewidencją podatkową nieruchomości.
- Znajomość przepisów w zakresie realizowanych zadań.
- Terminowe przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
- Doskonalenie zawodowe, uczestnictwo w szkoleniach i kursach.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola, Rynek-Ratusz (dostęp do windy) w pełnym wymiarze czasu pracy, poniedziałek – środa w godz. 7.30-15.30, czwartek 7.30-17.00, piątek 7.30-14.00. Praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego z obsługą komputera i innych urządzeń biurowych.
5. W miesiącu październiku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 2,07%
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922 oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U.z 2016 r. poz. 902)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości osób fizycznych w terminie do dnia 2 grudnia 2016 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
* W przypadku osób niepełnosprawnych