Miejski Zarząd Dróg w Opolu
1 Nazwa i adres jednostki:
Miejski Zarząd Dróg
ul.Al.Przyjażni 9
45-573-Opole
2.Status prawny lub forma prawna:
Miejski Zarząd Dróg został utworzony na podstawie uchwały Rady Miasta Opola
Nr XXIII / 152/91 z dnia 1 grudnia 1991r jako jednostka budżetowa sprawująca zarząd i nadzór nad budową, modernizacją i utrzymaniem dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych i gminnych na terenie miasta Opola.
3. Forma organizacyjna:
Miejski Zarząd Dróg - jednostka budżetowa .
4.Przedmiot działania i kompetencje:
a) wykonywanie niektórych obowiązków inwestorskich dla budowanych i modernizowanych w Opolu dróg w liniach rozgraniczających, łącznie z oznakowaniem ,oświetleniem , sygnalizacją świetlną oraz odwodnieniem,
b) wykonywamie zadań związanych z eksploatacją i konserwacją dróg oraz mostów , łącznie z oznakowaniem, urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego i sygnalizacją świetlną w liniach rozgraniczających dróg,
c) wydawanie zezwoleń na ustawianie w liniach rozgraniczjących pasa drogowego reklam,
d) wydawanie zezwoleń na naruszanie nawierzchni jezdni oraz chodników,
e) zawieszanie , bieżące uzupełnianie i wymiana tablic z nazwami ulic,
f) uzgadnianie dokumentacji w zakresie określonym obowiązującymi przepisami,
g) utrzymanie i ochrona zieleni w pasie drogowym,
h) oczyszczanie i utrzymanie porządku w liniach rozgraniczających dróg.
5.Organy i osoby sprawujące w nich funkcje i ich kompetencje:
Dyrektor - kieruje i zarządza całokształtem działalności Zarządu
Z-ca Dyrektora - nadzór nad działalnością podległych komórek prowadzących całokształt spraw w zakresie inwestycji , remontów , utrzymania i ochrony dróg miejskich,
Główna Księgowa – prowadzi rachunkowość i gospodarkę finansową Zarządu
Stanowisko ds.administracyjno - gospodarczych i kadr – prowadzenie spraw administracyjnych i kadrowych,
Stanowisko ds. Techniczno – Ekonomicznych - sporządzanie programów, planów wieloletnich i rocznych w zakresie inwestycji , modernizacji i remontów dróg oraz mostów , prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizowanych zadań MZD w układzie rzeczowym i finansowym, sporządzanie informacji wg. potrzeb,
Stanowisko ds. Gospodarki Mostowej - prowadzenie całokształtu spraw związanych z obiektami inżynierskimi,
Stanowisko ds. Dokumentacji – uzgadnianie , opiniowanie dokumentacji dot.urządzeń obcych oraz zmian układów komunikacyjnych znajdujących się w pasie drogowym realizowanych przez inwestorów,
Dział Eksploatacji - prowadzenie całokształtu spraw w zakresie eksploatacji dróg krajowych, wojewódzkich , powiatowych i gminnych ; urządzeń zabezpieczenia ruchu w tym oznakowania pionowego i poziomego , sygnalizacji świetlnej, oczyszczania ulic ( w tym