URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. rejestracji pojazdów
w Referacie Komunikacji w Wydziale Spraw Obywatelskich
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie średnie
|
Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej.
|
f) staż pracy - co najmniej pół roku doświadczenia w pracy w komórce organizacyjnej organu zajmującej się rejestracją pojazdów l lub 2 lata stażu pracy w administracji publicznej na stanowisku urzędniczym
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
lub
w przypadku wykonywania zadań na podobnym stanowisku na podstawie innych umów niż w ramach stosunku pracy – kserokopie dokumentów potwierdzających staż i doświadczenie oraz opis wykonywanych obowiązków
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) znajomość ustawy o samorządzie gminnym
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
b) znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
c) znajomość Statutu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
d)znajomość Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
d) znajomość ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017r. poz. 128) – w szczególności Dział III
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
h) dobra znajomość zagadnień wynikających z ww. ustawy oraz aktów wykonawczych
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
i)dobra znajomość obsługi komputera i podstawowych aplikacji (edytor tekstu,), umiejętność sprawnego korzystania z zasobów Internetu, - znajomość systemu informatycznego - POJAZD
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
j) pracowitość, systematyczność, dokładność, sumienność, terminowość, uczciwość, rzetelność, bezkonfliktowość, komunikatywność, wysoka kultura osobista, życzliwość, dobry organizator na stanowisku pracy , umiejętność komunikacji interpersonalnej.
|
Zapis w liście motywacyjnym lub w CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących rejestracji i wyrejestrowania pojazdów.
- Dokonywanie rejestracji pojazdów samochodowych, ciągników rolniczych, pojazdów wolnobieżnych wchodzących w skład kolejki turystycznej, motorowerów i przyczep.
- Dokonywanie czasowej rejestracji z urzędu, na wniosek właściciela pojazdu, na wniosek jednostki uprawnionej lub jednostki badawczej producenta pojazdu, jego przedmiotu wyposażenia lub części - w celu umożliwienia odpowiednich badań;
- Wydawanie dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych, kart pojazdów i nalepek kontrolnych oraz wtórników tych dokumentów.
- Wydawanie skierowań na dodatkowe badania techniczne pojazdów :
- w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do rejestracji pojazdu,
- jeżeli z dokumentów przedstawionych do rejestracji wynika, że pojazd uczestniczył w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska, 6.Kierowanie zapytań, w uzasadnionych przypadkach, przed wydaniem dowodu rejestracyjnego o dane SIS do Centralnego Organu Technicznego KSI – Komendanta Głównego Policji.
7.Dokonywanie potwierdzeń zgodności danych o pojazdach dla innych organów rejestrujących oraz przyjmowanie potwierdzeń zgodności danych pojazdów z innych organów dokonujących rejestracji pojazdów.
8.Dokonywanie zmian danych zamieszczonych w dowodach rejestracyjnych w przypadku zmiany stanu faktycznego ( zmiana adresu, wymiana podwozia lub ramy, zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu, zmiana innych danych pojazdu).
9.Zamawianie i wydawanie wtórników tablic rejestracyjnych.
10.Dokonywanie i wykreślanie adnotacji w dowodach rejestracyjnych, pozwoleniach czasowych i kartach pojazdu.
11.Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu i nabyciu pojazdu.
12.Dokonywanie wyrejestrowania pojazdów z powodu:
1) przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów,
2) kradzieży pojazdu,
3) wywozu pojazdu z kraju,
4) zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą;
5) udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności;
6) przekazania niekompletnego pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów,
7) wycofania pojazdu z obrotu, o którym mowa w art. 70g ust. 5.ustawy Prawo o ruchu drogowym.
13.Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu i wydawanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdów z ruchu.
14. Informowanie państw członkowskich za pomocą systemu informatycznego – Pojazd, o rejestracji pojazdu sprowadzonego z państwa członkowskiego, jego cechach identyfikacyjnych i zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego, a w przypadku jeżeli państwo członkowskie wymaga zwrotu dowodu rejestracyjnego, przesyłanie go za pośrednictwem ministra właściwego do spraw transportu.
15. Dokonywanie pisemnego lub elektronicznego potwierdzenia rejestracji pojazdu w organie rejestrującym państwa członkowskiego, w przypadku przedstawienia do rejestracji tylko I części dowodu rejestracyjnego.
16. Zamawianie drogą teletransmisji w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych: dowodów rejestracyjnych, kart pojazdów, nalepek kontrolnych i wtórników tych dokumentów oraz przyjmowanie przesyłek z PWPW i wpinanie dokumentów do teczek pojazdów
17. Przygotowywanie projektu odpowiedzi lub decyzji na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.
18. Prowadzenie innych postępowań administracyjnych oraz wydawanie merytorycznych rozstrzygnięć w zakresie spraw dotyczących Referatu.
19. Wprowadzanie i przetwarzanie danych w systemie Pojazd.
20. Prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów dokumentów komunikacyjnych oraz tablic rejestracyjnych.
21. Prowadzenie ewidencji tablic indywidualnych wydanych na obszarze województwa.
22. Wyznaczanie w ramach województwa dla każdego organu rejestrującego pojemności rejestracyjnej tablic tymczasowych oraz tymczasowych badawczych.
23. Przyznawanie dla pojazdów Biura Ochrony Rządu, Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej numerów rejestracyjnych na podstawie zgłoszonego zapotrzebowania.
24. Udzielanie odpowiedzi na wpływającą do Referatu korespondencję.
25. Wydawanie zaświadczeń z zakresu kompetencji Referatu.
26. Udzielanie informacji uprawnionym organom i instytucjom na temat pojazdów i ich właścicieli.
27. Prowadzenie kontroli spełniania przez posiadaczy pojazdów obowiązku ubezpieczenia OC oraz powiadamianie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o braku dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC.
28. Zwracanie dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych zatrzymanych przez organy kontroli ruchu drogowego lub stacje kontroli pojazdów po stwierdzeniu ustania przyczyny zatrzymania.
29. Przechowywanie druków ścisłego zarachowania, dokumentów, pieczęci i pieczątek pod zamknięciem i zabezpieczenie ich przed nieupoważnionym dostępem osób trzecich a w przypadku zaginięcia lub kradzieży, natychmiastowe informowanie przełożonego o tym fakcie.
30. Prowadzenie dokumentacji niezbędnej w zakresie stanowiska pracy.
31. Przygotowywanie protokołu tablic rejestracyjnych przeznaczonych do złomowania.
32. Prowadzenie obsługi administracyjno-biurowej Wydziału. Praca w systemie obiegu dokumentów – SOD.
33. Bieżące informowanie przełożonych o postępach prac, napotykanych trudnościach oraz podejmowanych środkach zabezpieczających wykonanie zadania.
34. Kompletowanie i prowadzenie zbioru przepisów z zakresu kompetencji Referatu.
35. Udzielanie informacji na zapytania w zakresie zadań realizowanych przez Wydział.
36. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
37. Wykorzystywanie systemu informacji prawnej oraz zasobów Internetu w bieżącej pracy.
38. Kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt instrukcją kancelaryjną i archiwalną.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca z przewagą wysiłku umysłowego, w pełnym wymiarze czasu pracy, lekka, przeważnie siedząca, wymagająca pracy na wysokości (korzystania z drabinki), praca samodzielna, wymagająca obsługi komputera, wewnątrz pomieszczenia, w budynku Urzędu Miasta Opola przy Placu Wolności 7, II piętro, winda. Codzienny kontakt bezpośredni lub telefoniczny z klientami.
5. W miesiącu lipcu 2017 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych,w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 1,77 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
a) dokumenty wymienione powyżej;
b) życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 902)” i podpisem;
c) list motywacyjny;
d) kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
e) dokument potwierdzający niepełnosprawność. *
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. rejestracji pojazdów w terminie do dnia 8 września 2017 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl ), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której jest prowadzony nabór.
W związku z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016r. poz. 922) informuję, że administratorem danych osobowych zawartych w przekazanych dokumentach aplikacyjnych jest Gmina Miasta Opola – Prezydent Miasta Opola - z siedzibą w Opolu 45-015, Rynek-Ratusz. Dane osobowe, o których mowa powyżej, będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz wybrania pracownika i zawarcia umowy o pracę. Dane osobowe nie będą udostępnianie innym podmiotom. Każdy posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
* W przypadku osób niepełnosprawnych