URZĄD MIASTA OPOLA
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. zarządzania zielenią miejską
1.
Wymagania niezbędne
|
Wymagane dokumenty
|
a) obywatelstwo polskie
|
Oświadczenie
|
b) pełna zdolność do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych
|
Oświadczenie
|
c) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
|
Oświadczenie
|
d) nieposzlakowana opinia
|
Oświadczenie
|
e) wykształcenie wyższe o kierunku architektura krajobrazu, kształtowanie terenów zieleni, ogrodnictwo, rolnictwo, ochrona środowiska
|
Kserokopia dyplomu lub świadectwa lub oryginalne zaświadczenie o ukończeniu studiów (w przypadku obrony pracy dyplomowej do momentu wystawienia dyplomu przez uczelnię, ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
f) staż pracy na stanowisku związanym z utrzymaniem, urządzaniem, projektowaniem, rewaloryzacją lub budową/wykonywaniem terenów zieleni
|
Kserokopia świadectwa pracy i/lub oryginalne zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku trwania stosunku pracy (ważność zaświadczenia 1 m-c)
|
2.
Wymagania dodatkowe
|
Wymagane dokumenty albo zapisy w liście motywacyjnym lub w CV potwierdzające spełnienie wymagań
|
a) mile widziane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej
b) studia podyplomowe, kursy i szkolenia specjalistyczne z zakresu ochrony zieleni i jej utrzymywania, pielęgnacji i ochrony drzew, inspektora nadzoru terenów zieleni
c) znajomość gatunków drzew i krzewów ozdobnych, bylin i roślin jednorocznych, wiedza z zakresu utrzymania i pielęgnacji roślin
d) umiejętność aranżacji i projektowania zieleni (w tym w systemach GIS)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
e) znajomość ustawy o samorządzie gminnym i samorządzie powiatowym
f) znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
g) znajomość Statutu Miasta Opola i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola
h) znajomość przepisów z zakresu ochrony przyrody, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o finansach publicznych i Prawo zamówień publicznych, ustawy Prawo budowlane
i) znajomość rozporządzeń wykonawczych oraz umiejętność właściwej ich interpretacji i stosowania
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
j) dobra znajomość topografii miasta Opola, umiejętność zarządzania informacją, pozyskiwania, przetwarzania, analizowania, danych przestrzennych
k) umiejętność kosztorysowania prac związanych z utrzymywaniem, remontami terenów zieleni, umiejętność czytania dokumentacji technicznych, map geodezyjnych
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
l) bardzo dobra znajomość obsługi programów pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint)
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
m) umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy, kompleksowego wykorzystania posiadanej wiedzy i rozwiązywania konfliktów, obowiązkowość, odpowiedzialność za wykonywaną pracę, rzetelność, staranność, operatywność, terminowość, dobra organizacja pracy, umiejętność analizy i syntezy rozpatrywania dokumentów, samodzielność, komunikatywność, wysoka kultura osobista, uprzejmość, cierpliwość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole i pracy w terenie.
|
Zapisy w liście motywacyjnym lub CV
|
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) planowanie, zlecanie, nadzorowanie i rozliczanie prac związanych z bieżącym utrzymaniem
i zagospodarowaniem terenów zieleni miejskiej (parki, skwery, zieleńce wraz z elementami małej architektury), z wyłączeniem pasów drogowych, oświetlenia, fontann, placów zabaw, siłowni, ścieżek zdrowia itp.;
2) nadzór nad utrzymaniem w stałej sprawności technicznej i estetycznej elementów małej architektury na terenach zieleni miejskiej (ławek, pojemników na odpady, ogrodzeń, murków, tablic, schodów, itp.), w tym: planowanie i realizacja prac utrzymaniowych, remontowych, demontaż elementów przeznaczonych do likwidacji;
3) dokonywanie przeglądów terenów i sporządzanie protokołów typowania prac, nadzorowanie ich realizacji w zakresie terminów i jakości, dokonywanie odbioru prac i sporządzania protokołów odbiorów;
4) sprawdzanie i weryfikowanie dokumentacji kosztorysowej i rozliczeniowej wykonanych usług i prac remontowych;
5) przygotowanie harmonogramów, zakresów prac i kosztorysów inwestorskich dla poszczególnych obiektów oraz bieżące nadzorowanie zgodności realizacji z planami rzeczowymi i finansowymi;
6) kontrola rzetelności oraz zgodności merytorycznej i formalnej z zawartymi umowami dla dokumentów rozliczeniowych sporządzanych przez wykonawców;
7) sporządzanie inwentaryzacji, bilansów i prowadzenie ewidencji miejskich terenów zieleni oraz prowadzenie książek obiektów parkowych;
8) analiza potrzeb w zakresie pielęgnacji zieleni miejskiej, nadzór nad zabiegami pielęgnacyjnymi drzew i innych roślin, zlecanie ekspertyz i opinii dendrologicznych;
9) planowanie i realizacja nowych nasadzeń drzew, krzewów, bylin, roślin jednorocznych i kwiatów;
10) przeprowadzanie kontroli kondycji zdrowotnej drzew i krzewów oraz zabiegów pielęgnacyjno - chirurgicznych,
11) wnioskowanie do właściwych organów o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów oraz realizacja wydanych decyzji;
12) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Opolu w zakresie zieleni usytuowanej w obszarach objętych strefą konserwatorską i wpisanych do Ewidencji Zabytków;
13) współpraca z Radami Dzielnic oraz Wydziałem Inwestycji Miejskich przy zakładaniu nowych terenów zieleni i przebudowie istniejących;
14) przygotowywanie propozycji remontów i modernizacji istniejących terenów zieleni miejskiej i infrastruktury;
15) przejmowanie w zarząd przebudowanych i nowych terenów zieleni miejskiej;
16) przygotowywanie materiałów, w tym opisów przedmiotu zamówienia i wyceny prac oraz prowadzenie postepowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z utrzymywaniem terenów zieleni miejskiej w trybie zapytań ofertowych oraz przygotowywanie części merytorycznej SIWZ do przetargów dla zamówień realizowanych na tym stanowisku (utrzymanie zieleni, nasadzenia, remonty itp.) dla Wydziału Zamówień Publicznych;
17) przeprowadzanie okresowych przeglądów gwarancyjnych i egzekucja warunków gwarancji;
18) prowadzenie gospodarki drzewostanem i zagospodarowanie drewna pozyskanego z wycinek drzew na terenach zieleni miejskiej, włącznie z fakturowaniem sprzedaży drewna i sprawozdawczością;
19) wydawanie opinii i ustalanie warunków organizacji wydarzeń kulturalnych, sportowych i innych na terenach zieleni miejskiej oraz działalności handlowej i reklam;
20) załatwianie spraw/interwencji zgłaszanych przez mieszkańców miasta w zakresie przypisanych kompetencji;
21) opracowywanie propozycji zadań do ujęcia w budżecie miasta oraz do planu zamówień publicznych i przekazywanie do Referatu Planowania i Finansowania Ochrony Środowiska oraz sprawozdań z realizacji budżetu;
22) przygotowywanie projektów aktów prawa miejscowego, uchwał, zarządzeń, decyzji w zakresie realizowanych zadań;
23) organizowanie kampanii, akcji edukacyjnych i informacyjnych w zakresie pielęgnacji i utrzymania miejskich terenów zieleni, przygotowywanie materiałów i informacji dla prasy;
24) udział w przygotowywaniu i redagowaniu portalu internetowego dot. zieleni miejskiej;
25) proponowanie zadań do zapisania w programach ochrony środowiska, opiniowanie projektów programów ochrony środowiska oraz przygotowywanie danych do sprawozdań – w zakresie zieleni;
26) opracowywanie opinii i wniosków do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (mpzp) i ich zmian w zakresie ochrony zieleni;
27) prowadzenie elektronicznego systemu obiegu dokumentów związanego z realizacją zadań na swoim stanowisku pracy oraz rejestracji korespondencji, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez zwierzchnika;
28) przygotowywanie materiałów i projektów odpowiedzi dotyczących udzielania informacji publicznej w zakresie swoich zadań, projektów decyzji administracyjnych o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji;
29) gromadzenie, aktualizacja i pozyskiwanie danych do Systemu Informacji Przestrzennej Urzędu Miasta w zakresie zieleni miejskiej;
30) poznawanie i przestrzeganie przepisów prawa związanych z wykonywanymi zadaniami;
31) przestrzeganie Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Opola, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Opola;
32) kompletowanie i przekazywanie akt do archiwum zakładowego, zgodnie z rzeczowym wykazem akt
i instrukcjami: kancelaryjną i archiwalną;
33) wykonywanie zadań określonych w obowiązujących przepisach prawa, uchwałach Rady i zarządzeniach Prezydenta, zapewniając właściwą i terminową ich realizację.
34) współudział lub realizacja przedsięwzięć oraz projektów związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków pomocowych.
35) udział przy przygotowywaniu projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady i Komisji Rady oraz innych aktów prawnych z zakresu działania Referatu;
36) rozpatrywanie interwencji posłów i senatorów oraz interpelacji, wniosków i pytań radnych, opinii
i wniosków komisji Rady, postulatów ludności - przygotowywanie propozycji ich załatwienia;
37) przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i wnioski mieszkańców oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie, przyjmowanie interesantów i udzielanie im wyjaśnień;
38) współdziałanie z administracją rządową, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami oraz mieszkańcami w realizacji zadań Referatu;
39) współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu.
40) wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchnika.
4. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w budynku Urzędu Miasta Opola – ul. Krawiecka 13, II piętro. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek nie jest wyposażony w windę przystosowaną do wózków inwalidzkich. Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze z obsługą monitorów ekranowych powyżej 4 godzin dziennie, praca w zespole, wymagane przemieszczanie się w terenie, bezpośredni kontaktz klientami, codzienny kontakt telefoniczny oraz poprzez pocztę e-mail. Bezpośredni dostęp do urządzeń wielofunkcyjnych.
5. W miesiącu listopadzie 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł 1,87 %.
6. Dokumenty aplikacyjne winny zawierać:
- dokumenty wymienione powyżej;
- życiorys, uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej, opatrzony klauzulą o treści: „Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Prezydenta Miasta Opola, w celu wzięcia udziału w ogłoszonym naborze na wolne stanowisko urzędnicze. Zostałem (łam) poinformowany (a) o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody może nastąpić poprzez przesłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na adres mailowy: kadry@um.opole.pl. Mam świadomość, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tej zgody przed jej wycofaniem” i podpisem;
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy – według wzoru dostępnego na stronie internetowej (www.bip.um.opole.pl) oraz w Referacie Kadr Urzędu Miasta Opola;
- dokument potwierdzający niepełnosprawność*
-
Kompletne aplikacje należy składać w Urzędzie Miasta Opola, Rynek – Ratusz, pokój nr 424, III półpiętro z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. zarzadzania zielenią miejską w terminie do dnia 2 stycznia 2019 r., decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.um.opole.pl), na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta Opola oraz na tablicy informacyjnej w jednostce innej niż Urząd Miasta, w której prowadzony jest nabór.
*W przypadku osób niepełnosprawnych