ZARZĄDZENIE NR OR.I-0151-475/06
PREZYDENTA MIASTA OPOLA
z dnia 14 wrzesnia 2006 r.
w sprawie ustalenia odpowiedzialności za realizację projektu Europejski Korytarz Rozwoju III ?Via Regia? / European Development Corridor III ?Via Regia? w ramach programu INTERREG III B CADSES, realizowanego w latach 2006-2008 i współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 214, poz. 1806, Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 153, poz. 1271, Nr 116, poz. 1203, Nr 214 poz.1806, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, z 2006 r. Nr 17 poz. 128), w związku z Uchwałą Nr LXV/755/06 Rady Miasta Opola z dnia 29 czerwca 2006 r. w sprawie przystąpienia do realizacji projektu ?Via Regia C III? finansowanego ze środków Programu INTERREG III B CADSES oraz budżetu Miasta Opola
postanawiam, co następuje:
§ 1
1. W celu sprawnego wdrożenia projektu powołany zostaje zespół zadaniowy, w skład którego wchodzą pracownicy Biura Urbanistycznego oraz Wydziału ds. Europejskich i Planowania Rozwoju:
1. Małgorzata Maśko-Horyza – menedżer projektu
2. Krzysztof Początek – koordynator
3. Aneta Werner – specjalista
4. Magdalena Śliwa – specjalista
5. Danuta Wesołowska – asystent finansowy projektu.
2. Na czas nieobecności pani Małgorzaty Maśko-Horyzy funkcję menedżera projektu pełni pan Grzegorz Biernacki
3. Członkowie zespołu zadaniowego prowadzą karty czasu pracy zawierające opis i czas trwania czynności wykonywanych na rzecz projektu, według wzoru ustalonego przez Partnera Wiodącego projektu, i dostarczają je w ustalonym terminie do Wydziału Finansowo-Księgowego.
§ 2
W zakresie realizacji projektu Biuro Urbanistyczne odpowiedzialne jest za:
1. Przeprowadzenie konkursu urbanistyczno-architektonicznego, opracowanie analiz tematycznych i wykonanie prac studyjnych związanych z transportem i powiązaniami komunikacyjnymi miasta,
2. Systematyczną realizację projektu oraz niezwłoczne informowanie Wydziału ds. Europejskich i Planowania Rozwoju o zaistniałych zmianach, nieprawidłowościach lub o zamiarze zaprzestania realizacji projektu,
3. Prawidłowe rozliczanie otrzymanych środków finansowych,
4. Przygotowywanie i przekazywanie na nośniku elektronicznym i w wersji papierowej informacji, zestawień i dokumentacji niezbędnej do przygotowywania sprawozdań okresowych, sprawozdania końcowego z realizacji projektu, wniosków o płatność środków przyznanych w ramach projektu,
w terminie wyznaczonym przez Wydział ds. Europejskich i Planowania Rozwoju,
5. Udostępnianie organom uprawnionym wszystkich dokumentów związanych z realizacją projektu przez cały okres ich przechowywania, tj. do 31. marca 2011 r.
§ 3
Wydział ds. Europejskich i Planowania Rozwoju odpowiedzialny jest za:
1. Analizę przekazanych przez Biuro Urbanistyczne informacji, zestawień, dokumentacji niezbędnych do przygotowania sprawozdań kwartalnych, sprawozdania końcowego oraz wniosków o płatność kolejnych transz środków oraz przygotowanie ostatecznej wersji ww. sprawozdań i wniosków,
2. Udzielanie wskazówek i wytycznych dotyczących przygotowania dokumentów, o których mowa w pkt 1,
3. Złożenie sprawozdań i wniosków o płatność krajowemu audytorowi Biura Programu Interreg w celu wstępnej weryfikacji wydatków, a następnie przekazanie tych dokumentów Partnerowi Wiodącemu projektu,
4. Informowanie społeczeństwa o finansowaniu projektu przez Unię Europejską, zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1159/2000 z dnia 30 maja 2000r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i reklamowych, dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych oraz wytycznymi Instytucji Zarządzającej,
5. Systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji projektu oraz informowanie Partnera Wiodącego
o zaistniałych nieprawidłowościach, zamiarze wprowadzenia zmian lub zaprzestania realizacji projektu.
§ 4
Wydział Finansowo-Księgowy odpowiedzialny jest za prowadzenie obsługi finansowo-księgowej projektu, w szczególności za:
1. Założenie na wniosek Wydziału ds. Europejskich i Planowania Rozwoju odrębnego rachunku bankowego do obsługi środków otrzymanych na realizację projektu,
2. Prowadzenie odrębnej ewidencji wpływów i wydatków związanych z realizacją projektu
i przechowywanie tej dokumentacji do 31 marca 2011 r.,
3. Obliczanie na podstawie kart czasu pracy kwoty wynagrodzeń i pochodnych osób wymienionych w §1 p. 1 w części przypadającej na realizację projektu, stanowiącej koszt jego realizacji,
4. Prowadzenie prac kontrolnych i weryfikacja dokumentów dotyczących wydatków budżetu, realizowanych przy pomocy środków Unii Europejskiej
5. Przygotowanie i przekazanie Wydziałowi ds. Europejskich i Planowania Rozwoju dokumentów niezbędnych do sporządzenia raportu merytorycznego i wniosku o płatność: potwierdzonych za zgodność z oryginałem kopii rachunków i faktur, potwierdzeń przelewu, dokumentów stwierdzających poniesienie kosztów personelu oraz kosztów podróży.
§ 5
W ramach budżetu projektu przewidziano następujące grupy kosztów:
1. Koszty personelu (wynagrodzenia i pochodne) – 18001 Euro;
2. Koszty podróży i zakwaterowania – 4249 Euro;
3. Koszty wykonania studiów i ekspertyz zewnętrznych – 7750 Euro.
§ 6
Wykonanie zarządzenia powierza się Biuru Urbanistycznemu jako wiodącemu, Wydziałowi ds. Europejskich i Planowania Rozwoju oraz Wydziałowi Finansowo-Księgowemu.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Prezydent Miasta
Ryszard Zembaczyński